Actualitate

A inceput expertiza criminalistica in cazul accidentului din Fundatie

Publicat: 16 iun. 2011
a:3:{s:7:"site_id";i:1;s:6:"old_id";i:225275;s:8:"site_url";s:10:"www.bzi.ro";}

Procurorii care ancheteaza cauzele producerii accidentului din Fundatie au demarat recent o noua expertiza pentru a vedea cine se face vinovat de tragedia de pe 21 martie. Ea va trebui sa stabileasca dinamica accidentului, momentul coliziunii, locul in care a avut loc primul impact si zona in care stationa fiecare autoturism. Imediat dupa producerea tragediei din Fundatie, procurorii au solicitat si obtinut arestarea vatmanului Cristian Diaconu, declarandu-l singurul vinovat. Ulterior, judecatorii au hotarat cercetarea acestuia in libertate, dar cu interdictia de a parasi localitatea. „Cererea a fost depusa si s-au fixat si obiectivele care vor fi luate in calcul. Expertiza criminalistica va lua in calcul mai multe obiective pentru a stabili pe baza unor calcule foarte complicate momentul franarii tramvaiului sau viteza pe care o avea atunci. Rezultatul expertizei criminalistice va trebui sa stabileasca daca pozitia unui autoturism pe carosabil a fost facuta cu respectarea legislatiei rutiere si daca s-ar fi putut evita accidentul. Abia acum se va stabili culpa clara, trecand peste rezultatele expertizelor tehnice. Ca probe se vor avea in vedere raportul de constatare tehnica, intocmit imediat dupa producerea accidentului, locul, urmele de coliziune de pe fiecare autovehicul implicat in accident. Se au in vedere si anumite constatari tehnice intocmite de experti. De altfel, am numit si un expert individual pentru a face parte din comisia care intocmeste expertiza criminalistica”, a declarat Anca Dragoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu.
Pana acum, in cazul accidentului din Fundatie au fost intocmite doua expertize tehnice. Prima a fost realizata de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, de la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi, iar a doua de expertul independent Dionisie Lefter. Cea de-a doua, de 1.500 de pagini, a fost luata in calcul de procurori dupa ce acestia au recuzat concluziile intocmite de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi.
Conform concluziilor depuse de Dionisie Lefter, tramvaiul Be 8/8 implicat in accident a functionat normal atat in timpul accidentului, cat si la testele de dupa, efectuate pe Copou si in Canta. Cat despre vatmanul Cristian Diaconu, acesta a fost mutat de sefii Regiei la un alt compartiment, respectiv cel de curatenie a mijloacelor de transport.





Adauga un comentariu