Local

A început oficial cel mai așteptat eveniment de motorsport! Raliul Iașului va oferi un weekend spectaculos ieșenilor – FOTO, LIVE VIDEO

Publicat: 02 sept. 2022
A început oficial cel mai așteptat eveniment de motorsport Raliul Iașului va oferi un weekend spectaculos ieșenilor - FOTO LIVE VIDEO
A început oficial cel mai așteptat eveniment de motorsport

Etapa cu numărul 7 a Campionatului Național de Rally a început. A avut loc ceremonia oficială de deschidere a Raliului Iașului, cel mai așteptat eveniment de motorsport. În prima zi a raliului, organizatorii au programat Superspeciala de la Râpa Galbenă, cel mai spectaculos traseu din țară.

Ieșenii au ieșit, în pofida vremii capricioase, să vadă cea mai spectaculoasă probă a Raliului Iașului. Cel mai așteptat eveniment de motorsport a început oficial cu ceremonia de prezentare a concurenților. Organizatorii au programat în prima zi a raliului proba „Superspeciala de la Râpa Galbenă”, probă ce poate fi inclusă în circuitul internațional de rally.

Cel mai așteptat eveniment de motorsport a început

Mii de oameni s-au echipat pentru vremea de afară și așteaptă cu nerăbdare startul Raliului Iașului încă de la ora 18. Startul mașinilor de concurs este de pe Bulevardul Independenței, urmând să se îndrepte către pasajul Mihai Eminescu, nu înainte de a face drift la poarta Leier. După ieșirea din pasaj, piloții se îndreaptă către rondul de la Râpa Galbenă, unde vor înconjura de două ori sensul giratoriu.

La întoarcere, aceștia vor mai înconjura odată poarta Leier. Cel mai rapid pilot va fi cel care va ști să echilibreze viteza cu condusul tehnic. Ploaia ce se anunță va face spectacolul mult mai interesant, deoarece va scădea considerabil aderența mașinilor.

Pana acum, începând cu ora 18, au fost momente de demonstrație de la sponsorii Ford. Pe lângă mașinile de la Ford, au făcut ture de traseu mașina Facultății de mecanică din cadrul Universității Naționale „Gheorghe Asachi” Iași, cartul UAIC și mașina excepțională de drift de la Bucovina Tuning. Și primarul Mihai Chirica a fost pe traseu cu cele două modele Ford, Shelby și Mustang Mach E.

Prima mașină de concurs se pregătește de start!

În acest moment, fanfara militară a început marșul de deschidere. A început prezentarea concurenților de la Raliul Iașului. Prima mașină de concurs va fi o Dacie Logan, lăudată pentru stabilitate, șoferul este Cristian Angheluță.

Prima mașină de concurs se pregătește de start! Cristian Angheluță, secondat de Ene Ciprian Ion va oferi primele imagini cu o mașină de concurs pentru publicul ieșean. De menționat că în public se află persoane din județele vecine, dovedind ca Raliul Iașului este un eveniment important pentru cei pasionați de motorsport.

În zona de start ajunge Sebastian Barbu, secondat de Bogdan Iancu cu masina Skoda Fabia Rally 2.

Următorul echipaj la start este Simone Tempestini alături de Itu Sergiu, cu un timp de 1.56. Al treilea echipaj la start este format din Bogdan Marisca și Sebastian Itu. Cel de-al patrulea echipaj la start este Dan Girtofan și Marza Tudor-Septimiu.

Andrei Girtofan și Doru Vraja se pregătesc de start. Următorul echipaj este format din Cuzma Bogdan și Florin Dorca. De start se pregătesc și Mihai Manole și Marc Banca. Bogdan Năstase și Delia-Georgiana Năstase nu au mers pe traseu, deoarece au o avarie la mașină.

Primul model cu tractiune față urmeaza la start

Primul model cu tractiune față urmează la start. Echipajul este format din familia Maior Norbert si Francesca-Maria Norbert. Încă un model de mașină cu tracțiune față pornește pe traseul de concurs. Este vorba despre echipajul format din Adrian Teslovan si Cseh Vajk-Imre, aceștia au oferit un adevărat spectacol, ridicând în rondul Leier una dintre roți!

Gheorghe Cristian Dolofan si Traian Pavel vin la start cu un model Citroen C3 Rally2. Valentin Porcișteanu a facut cu mâna la public înainte de a porni pe traseu alături de Dan Dobre. Raul Badiu si Rareș Fetean vin pe traseul de concurs cu un model de Mitsubishi Lancer Evo.

Vlad Matei Cosma și Carmen Poenaru merg pe traseu cu încă o mașină cu tracțiune față. Eugen Caragui și Fus Patrick Robert sunt următorul echipaj care pornește pe Superpeciala de la Râpa Galbenă, aceștia au ezitat chiar în primul rond din traseu, pierzând secunde bune. Cristi Sugar si Vlad Colceriu pornesc pe traseu cu încă un model de Rally de la Peugeot.

Superspeciala de la Râpa Galbenă este cea mai spectaculoasă probă

Superspeciala de la Râpa Galbenă este cea mai spectaculoasă probă, fiind comparată cu Monte Carlo. Echipajul format din Constantin Tudose și Teodor-Gabriel Găină pornesc următorii pe traseul spectaculos de la Râpa Galbenă. Pe traseu intră Tatu Jean jr. și Gabriel Lazăr.

Bogdan Talașman și Laurențiu Mandu sunt echipajul care încearcă să aibă cel mai bun timp la Superspeciala de la Râpa Galbenă, dar aproape ating balizele de la rondul Leier. Aceștia au probleme în zona pasajului, fiind nevoiți să meargă cu spatele. Szabo Csongor și Andreea Aldea sunt pe traseu cu încă un vehicul cu tracțiune integrală.

Marius Ioan Sincraianu si Alina Bianca Pop pornesc pe traseu cu un model marca Peugeot. Răzvan Nechifor și Dorin Pulpea sunt ieșenii ce participă la cel mai așteptat eveniment de motorsport.

Următorul echipaj este al familiei Budăi Andrei Mihai Dan și Lucian Andrei Budăi, tatăl si fiul care vor încerca să se apropie de podiumul greu de învins.

Bogdan Gheorghiu alături de Adrian Temeș sunt echipajul cu numărul doi care reprezintă orașul la Raliul Iașului, însă face o greșeală care îi costă secunde în pasajul Mihai Eminescu. Echipajul trebuie să meargă din nou cu spatele, pierzând secunde bune, deoarece mașina care are cutie de viteză secvențială s-a oprit. Următorii la start sunt Mihai Dumitrescu și Bogan Nitescu.

Adrian Baciu si Ciprian Solomon cu un Canam Maverick X3 XRC care sunt o inovație în lumea de Rally. Mașina nu are frână de mână. A doua mașină Canam Maverick este a echipajului Antal Biro si Tamaş Sprencz. Acestea au apărut de anul trecut, fiind excepționale pe macadam. David Tarța si Mihai Sandu pornesc cu un Suzuki Swift. Prima mașină diesel este condusa de Mircea Samuil si Maier Calin.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Iași, alături de Raliul Iașului.

 




Comentarii
  • O asemenea mizerie puturoasă, paraitoare si poluanta nu trebuie sa mai aiba loc pe strazile Iasiului si mai ales in zona Independentei. Este un stres puturos și zgomotos teribil pentru ieseni. Domnule Primar nu Va mai votam vreodata, ca o consecinta politica zdrobitoare pentru cariera Dvs. !

  • Să mă pyș pe toți cei care au votat în primărie concursul ăsta de rahat ce blochează un oraș întreg. Proști și ieșenii care acceptă asta!

  • Domnule Chirica, in afara de de poluare, blocaje in trafic, consumul de combustibil pe care il platim in plus la masinile personale( ca e benzina, ca e motorina, ca e curent), mai este vorba si de bunul simt al dv si al partidelor ce au votat organizarea acestei competitii. Si de ce, pentru ca aceste lucruri au mai fost sesizate de cetatenii Iasului prin comentarii, prin sesizari 112, prin petitii si acum un an si acum 2 ani si tot asa, iar dv ignorati cu nerusinare aceste sesizari si efectiv va bateti joc. Inchideti strazi sa limitati chipurile poluarea( bineinteles pentru randamentul CTP, o ruina a managementului dv),plantati copaci, etc si ori dati autorizatii de constructie(blocuri pe 300-400 metrii patrati in mijlocul orasului intre case, nerespectand nici un etalon al arhitecturii)ori aduceti cate „un mare concurs al epavelor auto modificate si super poluante. Cum puteti spune ca va doare de cetatenii orasului. Veti veni cu niste scuze oribile pe la tv clientelare, dar sa tineti cont ca dupa mandat ar cam trebui sa plecati la locul de bastina, nu inainte de a plati pentru greselile facute.

  • Pentru cei ce nu stiu, o Skoda Fabia de concurs de 1,6 litri 280 CP fabricata pe comanda la Mlada Boleslav consuma 60 litri la 100 km.
    60.
    Are rezervor de 83, deci ii ajunge pentru drifturile din Centru.
    Poluare? Pai fara catalizator si fara tobe (se aude, da?) e cam de 10 ori cat baga un IMS (tot pentru cei ce stiu ce e ala).
    In rest, sper ca la anul concursul sa aiba un alt nume (idem).
    Succes tuturor participantilor !

Adauga un comentariu