News Flash:

A inceput scandalul repartitoarelor

13 Decembrie 2008
2479 Vizualizari | 9 Comentarii
Constantin Ciofu
• Firma de repartitoare TGH este tinta atacurilor membrilor conducerii de la CET Iasi SA


In preajma Sarbatorilor de Iarna au reinceput scandalurile legate de firmele de repartitoare care din nou nu isi fac treaba. Astfel, reprezentantii SC CET Iasi SA se plang de modul in care acestea isi desfasoara activitatea. Firma de repartitoare TGH este tinta atacurilor membrilor conducerii de la CET.

Motivul invocat este acela ca firma de repartitoare nu a prezentat la timp citirea repartitoarelor, creandu-se astfel intarzieri mari ce afecteaza trimiterea facturilor de incalzire catre asociatiile de proprietari. "Conform legii, data de 15 a lunii este termenul limita in care trebuie sa trimitem facturile catre asociatii. Firmele de repartitoare trebuie sa trimita citirile pana pe data de 5, ca sa avem timp sa facturam consumul. Firma TGH nu ne-a trimis la timp. De-abia ieri ne-au trimis datele (joi - n.r.). CET nu este vinovata aici, CET are alte probleme. Intarzierea fata de modul curent in care facturile erau predate in jurul date de 10 ale lunii este datorata acestor firme de repartitoare care nu au trimis la timp repartizarea consumurilor", a precizat Constantin Ciofu, director UFET - Uzina de Furnizare a Energiei Termice. Totodata, firmele de repartitoare sunt acuzate ca au profituri uriase, iar cand vine vorba de profesionalism, acesta lipseste cu desavarsire. "Pe langa faptul ca aceste firme au profituri mari, tot noi suntem pagubiti. Noi trebuie sa trimitem si o situatie cu cei care au de primit subventii la caldura. Si din cauza ca nu avem datele la timp, nu putem face acest lucru. Asociatia de proprietari primeste factura, face lista de plata si sunt inregistrati cei care beneficiaza de subventie. Asociatia trebuie sa retransmita situatia, iar noi sa o depunem pentru subventii. Dureaza cel putin doua saptamani pana se rezolva. Nu putem lua maciuci de la toti dobitocii. Dupa ce au un profit extraordinar, nu-si fac treaba la timp. Fac cum vor muschii lor", a mai spus Ciofu.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

istaasta  | #51058
eu am renuntat la repartitoare, sunt golani , anul trecut am platit 600 lei caldura/luna , cind cei de la pausal plateau 250, este furt pe fata cu repartitoarele.
un iesean  | #51059
Perfect adevarat!
In blocul in care locuiesc au fost montate repartitoare de catre firma in cauza (TGH), nu au mentionat nimic de echilibrarea hidraulica a retelei, astfel incat in momentul de fata ne confruntam cu "concerte indelungate la instrumente precum tevile, la orele cele nemaipotrivite", fac citirile la intervale orare nepotrivite respectiv in zilele lucratoare (ORELE 10-12), comisionul de calcul si citire este aproape echivalent cu cel de administrare al intregii asociatii. Practic, pentru disconfort trebuie sa mai si platesti. Dar, aceste aspecte nu au darul sa intereseze nici o autoritate publica. Firmele isi umfla comisioanele si buzunarele pe spinarea si disconfortul locatarilor.
Administratorul  | #51060
Cea mai mare parte din vina in aceasta situatie o au propietarii de apartamente care si-au montat aceste porcarii. E s-au lasat pacaliti de firmele respective,care cu ajutorul administratorilor care au primit si ei cativa banuti au reusit sa impuna aceste aparate care au dezechilibrat tot sistemul de incalzire centrala din blocuri, si au creat posibilitatea ca locatarii sa se fure intre ei Frumos este ca locatarii nici nu stiu ca se fura intre ei ,crezind ca fura de la CET. Alta vina a propietarilor este ca desi au incheiat un contract cu aceste firme habar nu au ce contract au semnat si vin sa ceara cont tot la administrator care nu are nici o treaba cu acest sistem. Firmele sunt obligate sa citeasca sa calculeze si sa transmita datele in timp util si pentru aceste servicii pe care le face foarte deficitar incaseaza sume mari de bani . Propietarii care platesc pentru aceste servicii ar trebui sa ia masuri si sa dea in judecata aceste firme, nu sa urle ca naucii acuzind administratorii si CET-ul. Dupa contorizarea fiecarei scari de bloc de atre CET aceste aparate maschine nu au nici un rost ele mai mult incurcind si dereglind sistemul dar aducind niste venituri acestor firme care ezploateaza naivitatea oamenilor.
Administratorul  | #51061
Aceste repartitoare ca si in cazul apometrelor , nu fac decit sa invrajbeasca locatarii prin furturile facute intre ei. Atit ApaVital cit si CET-ul factureaza numai ce este inregistrat pe aparatul de masura montat de ei. Toate aparatele de masura din locuinte nu sunt recunoscute de furnizorii de utilitati si cu ele se face o impartire relativa a cantitatii inregistrate de aparatele furnizorilor de utilitati. Acest lucru trebuie inteles de catre locatarii care vin toata ziua pe la usa asociatiei si fac scandal fara motiv . Pentru a elimina aceste neajunsuri nu este alta solutie decit aceea ca furnizorii de utilitati sa monteze propietarilor aparate de masura agreate de ei si tot ei sa se ocupe de exploatarea si serviceul lor, bineinteles contra cost (In acest sens exista si o lege care s-a facut uitata pe undeva ea nefiind agreata de furnizorii de utilitati ,fiindca ar inlatura posibilitatea de a factura la poplatie pierderile din sistem).
Ionescu  | #51062
Regulamentul de furnizare a energiei termice care trebuia intocmit sau este in curs de finalizare ar trebui sa aiba un program care poate fi accesat gratuit de asociatiile de locatari, inclusiv conditiile de montare - inregistrare, eliminindu-se aceste discutii dintre furnizori si utilizatori.
Economiile pot fi utilizate in cadrul fondului de rulment sau pentru salarizarea personalului asociatiilor de propietari.
O intrebare legitima este de ce furnizorul sau sectia ce urmeaza a fi externalizata nu are un compartiment specializat pentru activitatea de astfel de prestari, in loc sa disponibilizeze personal.
Ca nu au voie sau nu intra in sfera lor de activitate sun scuze care ascund lipsa de specialisti, comoditate sau diferite interese.
Este mai comod sa observi cum dispar consumatorii si sa nu te implici pozitiv in rezolvarea acestor probleme.
Activitatea de citire si repartizare a energie termice cu repartitoare este de circa 540.000 euro pe 6 luni adica salarizarea a 225 de personae, iar disponibilizarile sunt de 300 salariati- sindicatele nu spun nimic ?.
Nu se pot anula contractele de prestare daca se depasesc datele de predare ?
TOMESCU  | #51063
- REZILIATI contractul PRESTGARILOR PENTRU REPARTITOARE pe baza de notificare scrisa (motive: clauzele abuzive si nemultumirea fata de calitatea serviciilor prestate) si nu va lasati influentati si speriati de AMENINTARI cu plata unor asa zise pagube .... Aceste amenintari fac obiectul acelor clauze abuzive si spuneti-le celor care va ameninta sa va dea in judecata iar la judecata Legea este de partea dvs. - Legea nr. 193/2003 republicata in 2006 (cititi - Clauze abuzive in contracte). Toti cei care pana in prezent si-au reziliat contractul nu au fost dati in judecata si nici nu vor fi dati niciodata!
Pana la eliminarea sau inlocuirea repartitoarelor cu contoare de energie termica STABILITI in cadrul asociatiei de proprietari urmatoarele reguli de ordine interioara:

a. Pentru protejarea constructiei, in special structura de rezistenta a blocului, proprietarii cu repartitoare sau cu centrala termica proprie au obligatia sa ASIGURE, pe toata perioada iernii, o temperatura de minim 15 gr. Celsius in locuinte. Proprietarii gasiti vinovati de neincalzirea apartamentului la temperatura minima, conform expertizelor tehnice, vor suporta toate costurile cu repararea cladirii proportional cu cota-parte indiviza (functie de suprafata utila).
b. Coeficientii si ecuatia de calcul pentru repartitoare sa fie stabilite in mod unitar prin REGULAMENTUL DE FURNIZARE A ENERGIEI TERMICE al Municipiului Iasi.
CANTEMIR  | #51064
EU NU M-AM LASAT PACALIT DAR NISTE DOBITOCI DE LOCATARI AU SUSTINUT MONTAREA REPARTITOARELOR SI DIN CAUZA LOR IN URMATOAREA IARNA MI-AM FIIND OBLIGAT DEOARECE MA INCARCAU PE MINE IN PRIMA IARNA CARE NU AVEAM REPARTITOARE. CET NU TREBUIA SA APROBE SI ASA NU STIU DACA EXISTA APROBARE TREBUIE VERIFICAT. CET SA IA MASURI DE SCOATERE A REPARTITOARELOR.
CANTEMIR 11  | #51065
NICI FIRMA ISTA NU CALCULEAZA CORECT . LA EI S-A SCHIMBAT MATEMATICA 100=10 .
teodora  | #51066
nu mai spun de elsaco//// am o reclamatie de o luna ,...si nu m-a sunat nimeni...si ma pregatesc sa-i dau in judecata..
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1353 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015919 (s)