News Flash:

Abalasei a risipit 33 de mii de dolari din banii iesenilor

19 Mai 2004
1092 Vizualizari | 0 Comentarii
•In conditiile in care Regia Autonoma de Transport Electric in Comun inregistreaza pierderi de 31 de miliarde lei, Neculai Abalasei isi permite sa cheltuiasca din banii iesenilor 33 de mii de dolari pentru restaurarea unui vagon care pleaca astazi in Austria •Conform declaratiilor sefului Serviciului Restaurare, Dorin Geba, vagonul a venit in ultimul hal, cu mucegai si cu lemnul mancat de o ciuperca rara •Restaurarea a fost facuta in sistem barter cu achizitia de sina si macaze •Acestea au fost initial scoase de pe strazile Vienei din cauza gradului inalt de uzura si sunt acum folosite de directorul RATEC in lucrarile din cartierul Alexandru cel Bun

In conditiile in care Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) inregistreaza pierderi de 31 de miliarde lei, directorul Neculai Abalasei si-a permis sa cheltuiasca din banii iesenilor 33 de mii de dolari, reprezentand contravaloarea restaurarii unui vagon din Austria. Mai mult decat atat, contractul incheiat intre Regie si partenerul strain prevedea derularea acestuia in sistem barter, in schimbul reconditionarii vagoanelor, urmand ca RATEC sa primeasca sina si macaze. In aceste conditii, in care pentru restaurarea vagoanelor Neculai Abalasei a platit 33 de mii de dolari, se poate spune ca acesta a inselat atat consilierii locali, cat si pe primarul Gheorghe Nichita, cu aceasta suma pe care a solicitat-o pentru proiectele de investitii in vederea refacerii caii de rulare din zona Alexandru Cel Bun - Dacia. Acest lucru se numeste deturnare de fonduri, pentru ca Neculai Abalasei a schimbat destinatia banilor pe care i-a cerut si i-a obtinut la ultima sedinta de Consiliu Local si din punct de vedere legal se pedepseste cu inchisoarea.

Rebut pentru rebut

Conform declaratiilor lui Dorin Geba, seful Serviciului Restaurari din cadrul RATEC, starea vagonului venit din Austria pentru restaurare era de-a dreptul jalnica. "Vagonul de tip L, care este din Viena, a circulat in acest oras din anul 1918 pana in 1984. A venit cu o infectie puternica a lemnariei cu o ciuperca intalnita doar la vechile chilii de la Putna, cu zone puternic corodate si cu izolatii distruse", a declarat Geba. Este greu de inteles de ce Abalasei a preferat sa investeasca un miliard lei in reconditionarea acestui vagon, cand putea folosi aceasta suma la lucrarile de reparatii pe care le efectueaza in zona cartierului Alexandru cel Bun, asa cum a indus in eroare pe toti consilierii locali. In schimbul acestui vagon reconditionat, Abalasei a primit de la partenerul austriac o sina care fusese scoasa de pe strazile Vienei din cauza gradului inalt de uzura si data initial la fier vechi. In conditiile in care directorul RATEC aplica o solutie tehnica gresita de turnare a betonului intre sine si de asfaltare a acesteia, acest tip de sina se poate oricand fisura si produce dezastre. Mai mult decat atat, proiectantul lucrarii de reabilitare a caii de rulare din cartierul Alexandru cel Bun, SC Arcotex SA, nu si-a dat acordul asupra folosirii acestei solutii. Din punctul de vedere al specialistilor in constructii, unica solutie valabila in acest caz era aplicarea de piatra sparta si split intre sinele de tramvai, peste care se putea turna un strat de rezistenta din asfalt si abia apoi un strat de uzura.

Suportata de ieseni

Pentru lucrarile din zona Alexandru cel Bun - Zimbru, directorul RATEC a folosit in anul 2001 2.700 de tone de asfalt si a montat 2.400 de metri liniari de borduri, in valoare totala de 3,9 miliarde lei. In conditiile in care acele lucrari sunt refacute in aceste zile, se poate spune ca acesti bani au fost suportati din bugetul local si implicit din bugetul iesenilor, datorita solutiei tehnice gresite folosite de catre Neculai Abalasei. Din punctul de vedere al specialistilor in constructii, in aceste conditii, Directia Citadin din cadrul municipalitatii si SC Constructii Cai Ferate Moldova SA au primit comanda de a turna asfalt fara a respecta nici un fel de prevedere tehnica in vigoare, deoarece pentru aceste lucrari nu exista certificat de calitate. Pentru aceste lucrari pe care le realizeaza in prezent, Directia Citadin a turnat in zona Alexandru cel Bun-Dacia 337 de tone de asfalt si 450 de kilograme de amorsaj. In conditiile in care solutia tehnica aplicata de directorul RATEC nu este buna, si mai ales atunci cand avizul proiectantului pentru realizarea unor astfel de lucrari lipseste, se pune intrebarea cine va da socoteala pentru banii publici care sunt acum risipiti fara nici un fel de responsabilitate.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1429 (s) | 22 queries | Mysql time :0.023432 (s)

loading...