News Flash:

Abalasei incalca legea, Abalasei stabileste vinovatii

25 Iulie 2004
802 Vizualizari | 0 Comentarii
•Deraierea tramvaiului in intersectia Podu de Piatra a fost analizata de specialisti neautorizati de la Regia condusa de Neculai Abalasei •Vatmanii au fost gasiti vinovati •Nimeni nu a luat in calcul ca macazul de la intersectia din Podu de Piatra a fost importat, reparat, montat si dat in exploatare fara a avea receptia tehnica •Ancheta de ieri a fost facuta fara a lua in calcul ca, oricand, la producerea unui asemenea accident numarul victimelor omenesti poate fi impresionant •Inspectoratul de Stat in Constructii, singurul ce are inspectori autorizati in verificarea caii de rulare a tramvaielor, trebuie sa se implice in clarificarea cauzelor care au dus la producerea accidentului •Cu circa trei luni in urma, Neculai Abalasei a fost amendat de Inspectoratul mentionat tocmai pentru ca nu are personal de inspectie in verificarea lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor

O comisie tehnica constituita la nivelul conducerii Primariei si al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) a analizat ieri cauzele deraierii tramvaiului in intersectia din zona Podu de Piatra, eveniment produs in urma cu doua zile. Comisia in cauza a constatat ca se fac vinovati de producerea acestui accident vatmanii a doua tramvaie, al celui care a deraiat, respectiv al celui care se afla in circulatie in spatele acestuia. "Cei doi vatmani vor fi retrogradati intr-o activitate inferioara pentru o perioada de 60 de zile. Amandoi sunt vinovati, deoarece nu a fost respectata distanta dintre cele doua tramvaie in timpul circulatiei si, de asemenea, nu au respectat modul de exploatare a vehiculului in timpul traversarii macazului", a declarat, ieri, Mihai Chirica, directorul Directiei Tehnice a municipalitatii iesene. In urma cu doua zile, in jurul pranzului, un tramvai marca Tatra a iesit de pe calea de rulare in timpul traversarii macazului de la rondul din Podu de Piatra. Practic, boghiul din partea din fata al tramvaiului a plecat spre pasarela Alexandru cel Bun, in timp ce boghiul din partea din spate a plecat spre Gara Iasi. In aceste conditii, tramvaiul cu numarul 242 a deraiat si s-a asezat de-a latul strazii. Vehiculul se deplasa pe traseul 5. Nu au fost victime. De asemenea, cei doi vatmani vor fi supusi unei anchete interne a conducerii RATEC.

Vatmani pedepsiti degeaba

Din datele furnizate ieri, rezulta ca nimeni din comisia de ancheta nu are competenta legala de a analiza si de a verifica modul corect de functionare a macazului care a provocat accidentul. Exista date conform carora acest macaz nu are receptia tehnica dupa importul sau din Austria. Cu alte cuvinte, macazul a fost amplasat in teren, intr-un nod rutier important din Iasi, fara sa poata cineva competent verifica si aviza utilizarea lui. Vatmanii au fost pedepsiti, cum era si normal de altfel, intr-o Regie locala in care domneste bunul plac al directorului si al finului sau, inginer sef.
Astfel, ancheta facuta de profani in materie de cale de rulare a scos la iveala ca, in momentul in care tramvaiul cu numarul 242 trecuse de macaz cu primul boghiu, vatmanul tramvaiului din spate, cu numarul 302, a calcat pedala de frana a mijlocului sau de transport, ceea ce a determinat schimbarea acelor macazului. Imediat dupa aceasta, deoarece vatmanul primului tramvai nu a fost atent, spune concluzia nespecialistilor care au facut verificarile, a fost surprins de faptul ca boghiul din spate al mijlocului sau de transport pleaca in alta directie. In concluzie, nespecialistii au decretat: vatmanii sunt de vina!

Verificari incomplete

Nici unul dintre anchetatorii de ieri nu a fost in masura sa faca verificari ale gradului de uzura a acelor sau a altor componente ale macazului vinovat de producerea accidentului. Nimeni nu s-a intrebat de ce RATEC Iasi importa macaze second hand din Austria, macaze mecanice, precum cel din Podu de Piatra, in timp ce in toata Europa sunt folosite macaze automatizate. Macazele mecanice, cu limba elastica, sunt afacerea initiata si derulata de Neculai Abalasei, care nu face altceva decat sa inchida ochii la punerea pe strada a aparatelor periculoase pentru siguranta circulatiei. Nici macar nu trebuie prea multa analiza pentru a prevedea ce s-ar putea intampla daca accidentul de ieri ar fi fost provocat de un macaz amplasat intr-o intersectie aflata in panta, cand un tramvai, plin cu calatori, ar pleca la vale de-a latul strazii! Cateva exemple periculoase de macaze amplasate in intersectii din varful unor pante sunt cele din zona Cinci Drumuri, unde macazul face selectia tramvaielor pentru strada Padurii sau din zona intersectiei din centru, din fata blocului Tarom, unde macazul face selectia tramvaielor care coboara spre strada Arcu. De fapt, in urma cu cativa ani, un tramvaie a deraiat la baza strazii Arcu, la virajul la stanga spre Gara Iasi, dupa care spitalele iesene au fost umplute la refuz cu victimele accidentului. De abia dupa acest accident a fost construita linia de tramvai care merge spre complexul comercial Billa, dar a fost nevoie de un accident sangeros pentru a adopta o asemenea solutie tehnica. In prezent, nu trebuie sa mai fie inregistrat un alt accident grav pentru a pune ordine la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun, ci doar demiterea si tragerea la raspundere a lui Neculai Abalasei.
Tudor LEAHU
Ovidiu NEMTANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1426 (s) | 22 queries | Mysql time :0.031893 (s)