News Flash:

Abalasei si apropiatii lui pun in pericol viata iesenilor

22 Martie 2004
856 Vizualizari | 0 Comentarii
•Acuzatii deosebit de grave la adresa directorului Neculai Abalasei •Siguranta calatorilor din tramvaiele RATEC este pusa in pericol de inconstienta unor persoane din conducerea Regiei •Sina adusa la Iasi din Austria este considerata a fi "sina semibuna" dar nu a fost verificata de angajatii Inspectoratului de Stat in Constructii si nu au fost facute verificari in privinta calitatii metalului din care este produsa •Organigrama conducerii RATEC scoate in evidenta relatii apropiate intre persoanele cu putere de decizie

Neculai Abalasei demonstreaza prin tot ceea ce face ca vegheaza profund la prabusirea transportului local in comun. Apropiatii sai, cocotati in functiile de conducere de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) din Iasi, nu fac altceva decat sa asiste la dezastrul Regiei, inglodata in datorii imense, si sa-si sustina seful - nas de cununie, cumatru sau partener de afaceri - in a striga pe toate drumurile ca municipalitatea nu-i da banii necesari desfasurarii in siguranta a activitatii de transport in comun. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au demarat o investigatie de presa si au intrat in posesia unor documente senzationale, care dovedesc fara putinta de tagada ca oricand la Iasi se poate declansa un lung sir de accidente grave in transportul local in comun, ce pot avea victime omenesti. Dupa scandalul finalizat cu demiterea lui Mihai Giubernea din functia de director la societatea comerciala Autobuzul SA, primarul Gheorghe Nichita trebuie sa analizeze si situatia de la RATEC. Numarul imens de calatori care folosesc zilnic tramvaiele si troleibuzele Regiei trebuie sa atraga atentia celor in drept, pana nu va fi prea tarziu, atunci cand numarul mortilor rezultat din rasturnarea unui tramvai ar putea bloca complet toate Unitatile de Primire Urgente din spitalele iesene. S-a terminat cu Administratia Simirad, cand fiecare invartea cum voia afacerile pe banii publici, din conturile municipalitatii iesene, fiind nevoit sa indeplineasca doar o singura cerinta: sa dea spaga cui si atunci cand trebuie, in cota stabilita direct proportional cu valoarea spagii.

Din datele detinute la momentul actual, liniile de tramvai, reteaua fir - contact, substatiile de redresare si stalpii care sustin reteaua fir - contact sunt proprietatea publica a municipalitatii iesene. Orice modificare sau actiune asupra acestor elemente trebuie realizata cu aprobarea expresa a Consiliului Local Iasi, in sedintele periodice care se desfasoara la Primarie. Totusi, de ani de zile, bataia de joc asupra banilor publici continua cu nerusinare. Astfel, importante cantitati de sina de tramvai au fost importate din Austria, in contrapartida pentru lucrarile de restaurare a unor tramvaie de epoca aduse din tarile Uniunii Europene. Nimic deosebit, dar sina adusa la Iasi este considerata a fi ?ina semibuna? Aceasta nu a fost verificata de angajatii Inspectoratului de Stat in Constructii si nu au fost facute verificari in privinta calitatii metalului din care este produsa sina. Practic, pentru un pret de circa 200 de dolari americani pe tona, in comparatie cu un pret de 700 de dolari americani pe tona pentru sina de tramvai noua, in Iasi nimeni nu a verificat calitatea caii de rulare a tramvaielor. Acest ultim tip de sina, mai scump, beneficiaza si de un agrement tehnic si de certificatul ISO 9000, referitor la calitate. Din date culese de reporterii ZIUA de Iasi de la unii salariati ai Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) rezulta ca aceste sine de tramvai, atunci cand sunt aduse la Iasi, sunt contorsionate, pline de noroi, uneori chiar ruginite pe o portiune importanta din suprafata. Explicatia este ca asemenea sine provin pur si simplu din calea de rulare, unde se efectueaza modernizari sau alte lucrari din Austria. Cu alte cuvinte, ?ina semibuna?nu este altceva decat sina extrasa din strazile Vienei, de exemplu, si aruncata in vagoanele care o aduc la RATEC.

Pericol public

O asemenea sina adusa la Iasi necesita cheltuirea unor sume suplimentare pentru diverse operatii, respectiv indreptarea acesteia sau lucrari de reconditionare. Dar, chiar si asa, uzura sinelor este deosebit de periculoasa pentru iesenii care circula cu tramvaiele. Astfel, pentru a reduce adancimea canalului sinei, conducerea RATEC a decis sudarea unor platbande, care sa asigure adancimea optima. Dar, intr-un asemenea caz, costurile sudurii sunt deosebit de ridicate, iar durata de rezistenta a intregii sine este mult mai redusa decat a uneia noi. Oricand un accident grav poate fi inregistrat pe o asemenea cale de rulare, cu efecte nebanuit de grave. In plus, asemenea jonglerii cu suduri sau reconditionari sunt facute asupra bunurilor publice municipale, in dispretul legii, cu complicitatea unui numar important de persoane cu functii de conducere in cadrul RATEC. Sub conducerea actualului director Neculai Abalasei.
Din toate investigatiile jurnalistice efectuate pana in prezent de catre reporterii cotidianului ZIUA de Iasi rezulta ca nici unul dintre angajatii de la RATEC Iasi nu este autorizat de catre Inspectoratul de Stat in Constructii sa verifice executia lucrarilor la calea de rulare din patrimoniul municipalitatii iesene. Astfel, exista un singur angajat care poseda o asemenea autorizare, conform datelor fiind vorba despre Stefan Sava, inginer constructor, care verifica calitatea acestor lucrari de la sinele de tramvai, dar acesta este autorizat sa faca verificari in lucrarile specifice de gospodarie comunala. Toate incercarile reporterilor ZIUA de Iasi de a o contacta pe Mariana Harlui, inspector la ISC Iasi tocmai pentru autorizatii privind verificarile pe calea de rulare, au esuat ieri seara. Dar exista date certe conform carora aceasta ar fi inaintat conducerii RATEC numeroase adrese prin care sesiza situatia extrem de periculoasa pentru iesenii care calatoresc in oras cu tramvaiele. La fel de grava este si situatia sudorilor autorizati sa execute lucrari de reparatie a sinelor de tramvai, asemenea angajati nefiind decat doi in toata Regia condusa de Abalasei. Din motive inca neclare, cei doi nu pun poansonul propriu pe lucrarile executate. Facem precizarea ca acest poanson certifica persoana care a executat sudura la calea de rulare, fiind vorba de un sudor autorizat ce raspunde de lucrarile pe care le-a executat. Circula date conform carora cei doi sudori, desi autorizati, nu au poansoanele amintite. Chiar daca le au, numarul mare de lucrari de reparatii ale sinelor de tramvai fac imposibila prezenta celor doi la toate aceste lucrari de reparatii. In concluzie, oricum ar face, Neculai Abalasei patroneaza o serie de lucruri cel putin neclare, daca nu ilegale, care reprezinta un grav atentat la siguranta circulatiei cu mijloacele de transport in comun a iesenilor.

Evolutia

Trebuie subliniat ca Neculai Abalasei a ajuns pe postul de director general la RATEC Iasi dupa ce a ocupat de-a lungul timpului functiile de inginer sef, director tehnic - responsabil cu investitiile, deci si cu calea de rulare, fiind cel care a ales sina semibuna la care au fost facute referirile anterioare. In functiile ocupate anterior, actualul director general a fost implicat direct, fiind responsabil de siguranta tramvaielor in circulatie din municipiu, si implicit de siguranta calatorilor. In plus, acelasi director general al RATEC a fost cel ce ar fi trebuit sa raspunda de modul de gestionare a fondurilor municipale, utilizate pentru reparatiile la sinele de tramvai, bunuri publice ale Primariei Iasi. Reparatiile efectuate la sine scoase din strazile Austriei, care au costat sume importante, lucrarile de reparatii la tramvaiele de epoca, pentru plata carora a fost acceptata sina asa numita ?emibuna? precum si vizitele facute in Austria de apropiatii sai in perioade de timp in care austriecii nu desfasoara nici o activitate sunt tot atatea intrebari la care Neculai Abalasei trebuie sa ofere explicatii serioase si amanuntite. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi vor continua investigatiile de presa pentru a verifica toate informatiile din prezent, care demonstreaza ca RATEC Iasi a devenit o sursa de imbogatire pentru persoane din conducerea RATEC Iasi si apropiati ai acestora. Pentru exemplificare prezentam anexat o organigrama foarte interesanta a Regiei conduse de directorul general Neculai Abalasei. Vom reveni.
Ovidiu NEMTANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1632 (s) | 22 queries | Mysql time :0.047911 (s)