Remedii naturiste

Aceasta cura de detoxifiere iti curata ficatul de toxine dupa sarbatori

Publicat: 05 ian. 2015
Sfecla rosie este de ajutor in nenumarate probleme de sanatate, inclusiv pentru detoxifierea ficatului sau reglarea tensiunii. Sfecla rosie (lat. Beta vulgaris) contine foarte multe substante ce protejeaza ficatul. Despre sfecla va mai putem spune ca isi pastreaza proprietatile indiferent de modul de gatire. Sfecla rosie stimuleaza sistemul imunitar imbunatatind respiratia celulelor si oxigenarea tesuturilor deoarece incurajeaza productia de noi globule rosii (un proces numit eritropoieza). Respiratia imbunatatita a celulelor contribuie la mentinerea conditiei optime a inimii, muschilor si nervilor. Datorita acestei reputatii, vanzarile de sfecla rosie din Marea Britanie au crescut cu 20% numai in ultimii ani.

Reteta zilei: Cum sa prepari o supa delicioasa si sanatoasa cu sfecla rosie
 

Cardio si rezistenta musculara
Un studiu recent, realizat de cercetatorii din cadrul Universitatii Exeter’s School of Sport and Health Science, a descoperit ca sucul de sfecla rosie are proprietati extraordinare caci, printre altele, asigura o rezistenta nebanuita a musculaturii in cazul efortului fizic sustinut. Concluziile studiului au la baza un experiment in care un lot de barbati cu varste cuprinse intre 19 si 38 ani, a fost pus sa pedaleze in forta pe biciclete medicinale. Barbatii au baut zilnic o jumatate de litru de suc de sfecla rosie, pe durata intregului experiment. Rezultatul uimitor a fost acela ca participantii la studiu au obtinut o rezistenta musculara cu 16 procente mai mare decat in conditii obisnuite. Cercetatorii au analizat comozitia sucului de sfecla rosie si au descoperit ca acesta reduce rata la care muschii consuma din energia organismului. Cresterea nivelului nitratilor din sange duce la salvarea rezervelor de trifosfat adenozini, cea mai importanta sursa de energie a organismului.

Sanatate curata: Aperitiv Dukan cu sfecla rosie
 

Tratamentul bolilor
Consumul de sfecla rosie este asociat si cu revenirea la normal a celulelor canceroase, deoarece altereaza rata lor de respiratie. Acest lucru nu vindeca neaparat boala, insa poate contribui la prelungirea vietii si a calitatii acesteia (informatie preluata din cartea “150 de alimente esentiale pentru imunitate”de Kirsten Hartvig). Sfecla rosie contribuie la stabilizarea PH-ului (echilibrul acid-alcalin) din corp, fapt important pentru imunitate, deoarece bacteriile infloresc atunci cand echilibrul PH-ului din organism se strica.
Sfecla rosie se foloseste in tratarea cancerului (in special a leucemiei), a problemelor de piele, infectiilor cronice, bolile intestinului inflamat, bolilor de ficat si in prevenirea si tratamentul bolilor de inima si artritei reumatoide. Contribuie la metabolismul grasimilor, nu are efecte adverse si este bine tolerata de majoritatea oamenilor. Trebuie consumata pe o perioada lunga de timp pentru imbunatatirea starii generale de sanatate si a vitalitatii. Sfecla rosie este la fel de eficienta atat gatita cat si cruda sau sub forma de suc natural.
Are putine calorii si imbunatateste metabolismul
Sfecla rosie are calorii mai putine decat v-ati astepta. Sfecla rosie nu ingrasa. Chiar daca este dulce, sfecla rosie are putine calorii – o cana (adica 170 grame) contine numai 75 calorii.
Printre substantele care impiedica buna functionare a ficatului se numara cofeina, alcoolul, medicamentele, anticonceptionalele, tigarile, carnea fripta la gratar, grasimile saturate, gazele de esapament, vaporii de vopsea, dietele bogate in proteine. Se intelege de la sine ca va recomandam sa evitati aceste lucruri dar daca doriti sa restabiliti buna functionarea a ficatului si este nevoie de detoxifierea acestuia va recomandam printre altele si sfecla rosie.
Sfecla rosie contine in primul rand potasiu si acid folic (Vitamina B9) cu ajutor in reglarea tensiunii arteriale si protectie cardiaca. Acidul folic este foarte util si necesar si in alimentatia gravidelor scazand semnificativ riscul aparitiilor malformatiilor congenitale.
Continutul de potasiu este mai mare decat la drojdia de bere iar proprietatile benefice ale sfeclei se pastreaza indiferent daca este servita cruda sau preparata. Proprietatile benefice ale sfeclei rosii nu se pierd prin fierbere sau gatire la cuptor!
Detoxifierea ficatului
Sucul de sfecla rosie are foarte multe vitamine, imbunatateste metabolismul, combate anemia si are efect de detoxifiere a ficatului ajutandu-l sa distruga grasimile depozitate. In sfecla rosie se gaseste o combinatie unica de sodiu si calciu (10:1), ceea ce contribuie la dizolvarea calciului si eliminarea excesului lui din organism. Sfecla rosie are un intens efect de energizare si de remineralizare a organismului avand in vedere ca are foarte multe glucide, oligoelemente (magneziu, fosfor, potasiu, fier) si vitamine (A, B, C si PP).
Pigmentul care da sfeclei acea culoare intensa mov-rosiatica este un agent anticangerigen foarte puternic! Cercetarile in domeniu arata ca sfecla rosie este de un real ajutor in lupta contra cancerului de colon. Sfecla rosie activeaza doua enzime antioxidante din ficat glutation peroxidaza si glutation-s-transferaza. Aceste enzime pot fi privite ca fiind adevarate garzi de corp ale celulelor ficatului, protejandu-le impotriva radicalilor liberi pentru ca astfel sa ne poata proteja intreg organismul. Ficatul este principalul organ de detoxifiere din corpul nostru, unde substantele toxice sunt defalcate si eliminate, proces care genereaza o multime de radicali liberi.
Sfecla rosie este contraindicata pentru diabetici in cantitati mari. Zaharul din compozitia sfeclei se absoarbe foarte repede in organism.
Sfecla rosie ajuta in detoxifierea ficatului dar aveti grija la alti factori care pot impiedica buna functionare a ficatului. Vestea buna este ca daca mentineti o dieta optima puteti mentine functiile normale ale ficatului. In afara de sfecla rosie va recomandam sa consumati multe legume precum varza, broccoli, conopida, varza de Bruxelles.
Sfecla (cantitate: 1/2 cana) are putine calorii (38), 0 colesterol, 65 mg sodiu, 0.2 g grasimi, 1 g proteine, 8 g carbohidrati, 1.7 g fibre.


loading...

Adauga un comentariu