Diete si regimuri

Aceste alimente duc la banolari frecvente!

Publicat: 12 feb. 2020

Alimentele care declanseaza banolari. Pentru a va afișa cu un abdomen plat si frumos, acordați atenție dietei dumneavoastra. Iată lista alimentelor care vă umfla stomacul. Pantalonii devin strânși după masă și te simți umflat, chiar balonat. Această umflare se poate datora fermentării alimentelor, dar și retenției de apă. Prin urmare, este important să acordați atenție dietei dvs. evitând alimentele care fac să se umfle stomacul.

1. Legume crucifere

Dacă va umflati dupa consumul de legume crude, se datorează faptului că acestea fermentează. Odată ajunse în stomac, sunt „tăiațe” în bucăți minuscule, înainte de a trece în intestin. Aici are loc fermentația, care are drept scop distrugerea fibrei alimentare. Acesta încetinește digestia și degajă gaze, responsabile de umflarea și balonari.

Legumele care se umflă cel mai mult sunt cele din familia crucifere (broccoli, conopidă, varză de Bruxelles). Pentru a evita această fermentare, există câteva sfaturi. Primul este să gătiți bine legumele, de preferință cu abur, deoarece fibrele vor fi apoi mai ușor digerate. Apoi le puteți combina cu legume care nu se umflă și care vor grăbi digestia (legume verzi, de exemplu).

2. Alimentele care declanseaza banolari. Produse lactate

Deoarece digerarea laptelui în intestine nu este întotdeauna ușoară. De fapt, zahărul principal din lapte, lactoza, trebuie distrus de enzime, lactaze, care vor asimila zahărul și vor permite digestia. Problema apare atunci când o cantitate mare de produse lactate este asimilată pe o perioadă scurtă de timp. Nu există suficiente lactaze pentru a digera toate lactozele și intervine umflarea și balonarea.

Este vorba despre produse lactate precum lapte, smântână, dar și anumite deserturi lactate (cu excepția iaurturilor). Există mai multe soluții. Prima, cea mai simpla, este să nu consumi cantități mari de produse lactate dacă nu ești obișnuit cu ele: probabil că nu ai suficiente lactaze în intestine pentru a evita umflarea. Al doilea este consumul de produse lactate fermentate, în aceste cazuri digestia este mai ușoară. În sfârșit, astăzi există capsule de lactază pe care trebuie să le luați chiar înainte de masă, dacă știți că nu digerați bine produsele lactate.

3. Alimentele care declanseaza banolari. Legume crude

La fiecare prânz aveți obiceiul de a mânca o farfurie de legume crude. Atât pentru că sunt bune pentru digestie, cât și pentru că sunt delicioase. Da, dar putem abuza cu adevărat? Nu, excesul de legume crude este probabil să vă umfle burtica. Desigur, nu toate femeile sunt la fel de sensibile la asta. Cei care suferă de o sensibilitate a colonului sau care încep să consume legume crude în cantități mari atunci când nu au mâncat altceva, sunt cei care suferă cel mai mult de probleme digestive.

Intestinele fragile vor favoriza morcovii, care sunt mult mai digerabili. În plus, rețineți că legumele crude sunt foarte des însoțite de un sos de salată sau chiar de un sos de maioneză, ceea ce crește evident nota calorică.

4. Alimente grase și sărate

Alimentele grase se umflă pentru că sunt greu de digerat și, prin urmare, petrec mai mult timp în intestin, ceea ce încetineste tranzitul. Alimentele sărate se umflă din cauza… sării! Promovează retenția de apă și, prin urmare, umflarea stomacului, printre altele.

Feluri de mâncare gen aperitive, brânzeturi, mezeluri, cartofi prăjiți, prăjituri cu crema.

Când știi că vei mânca o masă grasă și / sau sărată, poți încerca să limitezi umflarea. În primul rând, evitați tentațiile ca aperitiv și pregătiți-vă cu cele mai ușoare alimente. Apoi, evitați alcoolul și băuturile carbogazoase care vor încetini și mai mult digestia.

În cele din urmă, nu exagerați cu desertul, mai ales dacă conține cremă. De asemenea, vă puteți ajuta corpul să digere mai bine având un meniu ușor, cum ar fi supa sau fructele, la masa anterioară și la masa următoare.

5. Alimentele care declanseaza banolari. Guma de mestecat și băuturi răcoritoare

Când bei o băutură răcoritoare, înghiți aer: stomacul conține lichidul, dar și gazul bauturii, care poate provoca disconfort. Acțiunea guma de mestecat te face să înghiți aerul. Acest aer poate fi responsabil pentru dificultățile de digestie, dar și de balonare.



loading...

Adauga un comentariu