Magazin

Aceste sunt principalele 7 trend-uri în materie de Digital Marketing în 2020

Publicat: 21 mai 2020

Schimbările în spațiul virtual se produc cu o viteză amețitoare la începutul acestui nou deceniu. Competiția devine din ce în ce mai tensionată, iar antreprenorii care nu sunt la curent cu cele mai noi trenduri în materie de marketing digital riscă să fie lăsați în urmă de concurență.

Fie că au o divizie internă de marketing, fie că externalizează aceste servicii către specialiști consacrați, oamenii de afaceri trebuie să cunoască aceste direcții pentru a știi pe ce trebuie să mizeze, indiferent de industria în care activează și de produsele sau serviciile pe care le oferă.

  1. Facebook pierde teren. Conform unui articol publicat în Forbes, 41% dintre utilizatorii activi de pe Facebook au peste 65 de ani. Tinerii preferă Instagram și TikTok, astfel încât marketerii trebuie să fie foarte atenți atunci când selectează canalele de promovare pentru fiecare client în parte. Un cost mai mic pentru o expunere mai mare nu va înseamnă neapărat mai multe vânzări, dacă mesajele publicate nu ajung la publicul țintă.
  2. Atenție la Instagram. Deși este evident faptul că Instagram a devenit „noul Facebook”, fiind rețeaua de socializare pe care cei mai mulți tineri până în 30 de ani își petrec timpul, schimbările care ar putea avea loc în viitorul apropiat ar putea schimba acest lucru. Instagram a început să testeze scoaterea afișării numărului de like-uri în mod public, în anumite țări, la sfârșitul anului trecut, cu scopul de încuraja libera exprimare. În acest sens, flexibilitatea și deschiderea către cât mai multe rețele de socializare poate fi o mișcare inteligentă în acest an.
  3. Conținutul video devine un „must-have”. În trecut, clipurile erau considerate ca fiind extrem de utile pentru presă, însă nu neapărat și pentru brand-uri. Locurile s-au schimbat însă: 70% dintre consumatori au share-uit cel puțin un video care aparține unui brand. În plus, mai bine de jumătate dintre consumatorii susțin că vizionarea unor clipuri în care sunt prezentate produsele îi influențează major în ceea ce privește decizia de cumpărare.
  4. Companiile mizează mai mult pe influenceri. În trecut, conceptul de influencer marketing avea la bază contractarea unei vedete care se bucură de o expunere deosebită, însă astăzi, lucrurile au început să se schimbe. Brand-urile recurg la influenceri de nișă, atâta vreme cât aceștia ating publicul lor țintă. Colaborările pot începe fie cu contracte pe 1-2 ani, fie cu mici sponsorizări, care au ca rol testarea pieței, după care, în funcție de feedback, se poate discuta despre ceva mai mult. O inovație la capitolul influencer marketing în 2020 sunt live-urile, care se bucură de o mare adopție în acest moment.
  5. Boții de chat vin la putere. Inteligența artificială cu care sunt dotați boții de suport îi ajută pe aceștia să se dezvolte în permanență, învățând câte ceva la fiecare client. Aproximativ 80% dintre companii își doresc să implementeze boți pentru suport live în acest an, fiind motivați de faptul că aceștia pot „lucra” non-stop, nu au nevoie de concedii și nici nu trebuie plătiți pentru eventualele „ore suplimentare„. Pe lângă asta, consumatorii dau semnale că încep să se familiarizeze cu boții: 43% dintre vizitatori preferă să folosească live chat-ul în detrimentul efectuării unui apel telefonic.
  6. Comunicarea directă și rapidă rămâne esențială. Dacă boții pot prelua și clarifica o bună parte dintre nedumeririle potențialilor clienți, asta nu înseamnă că intervenția umana va putea fi complet suplinită în acest an. De aceea, majoritatea companiilor de top au implementat soluții de comunicare rapidă prin WhatsApp, Viber, Mesenger etc. pe site-urile lor. În viitorul apropiat se pregătește introducerea posibilității de a comanda și achita un produs direct printr-o astfel de aplicație de chat.
  7. Google devine pe zi ce trece mai inteligent. Odată cu lansarea update-ului BERT, la sfârșitul anului 2016, Google a anunțat că algoritmii săi folosesc inteligența artificială pentru a învață mai bine diferitele limbi folosite, pentru a înțelege cât mai bine intenția pe care o au utilizatorii atunci când efectuează căutările. Prin urmare, calitatea conținutului va fi scoasă și mai mult în evidență. Specialiștii Google le-au transmis webmasterilor că, începând din 2020, pentru a obține rezultate bune în SEO, aceștia trebuie să fie atenți în special la viteza site-ului, la calitatea linkurilor și la conținutul de calitate.

Așadar, demararea unui proiect nou și de calitate în spațiul virtual, în acest an, reprezintă o adevărată provocare, atât pentru antreprenori, cât și pentru web designeri. Și cum trendul de migrare către online este limpede ca lumina zilei, le recomandăm întreprinzătorilor care vor să facă acest pas să recurgă la soluția de creare a unui magazin online oferită de SCDesign, care se bazează pe cele mai moderne tehnologii digitale.




Adauga un comentariu