News Flash:

Activitate anemica in primul semestru de scoala

13 Februarie 2002
838 Vizualizari | 0 Comentarii
Formele de control, indrumare si de monitorizare a unitatilor scolare din judetul Iasi au scos la iveala atat punctele tari, cat si cele slabe ale invatamantului preuniversitar iesean. In decursul primului semestru al anului scolar 2001 - 2002, principalele obiective urmarite de catre membrii comisiilor de inspectii au vizat cunoasterea si aplicarea efectiva a Programului de reforma a invatamantului, in toate unititile scolare. "In vederea evaluarii obiective a starii invatamantului iesean si ameliorarii disfunctiilor, s-a realizat o activitate continua de control si indrumare pana in prezent, sub diferite forme: control frontal, control tematic, pe diferite probleme sau in specialitate, inspectii curente, inspectii speciale, inspectii de revenire, intalniri periodice cu grupuri de cadre didactice pe discipline de invatamant", a declarat prof. Mihai Dumitriu, inspector scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean Iasi.
Punctele tari ale invatamantului iesean care au fost constatate au vizat receptarea corecta a noului model si a metodologiei de efectuare a inspectiei scolare, proiectarile manageriale si didactice de calitate, gestionarea eficienta a resurselor materiale si financiare ale scolilor, imbunatatirea continua a bazei didactice materiale, colaborarea cu comunitatea, care a devenit o realitate concreta ce se manifesta faptic intr-un numar tot mai mare de localitati. "Dintre punctele slabe depistate enumeram: cunoassterea insuficienta a documentelor si continuturilor Reformei, ceea ce a determinat unele neajunsuri legate de structura si continutul planificarilor, apoi monotonia unor demersuri didactice, lipsa strategiilor interactive, formative, aplicative, frecventa necorespunzatoare a elevilor din mediul rural si lipsa motivatiei invatarii, necorelarea continuturilor disciplinelor optionale cu specificul localitatilor, cu cerintele pietei fortei de munca, cu posibilitatile de receptare a elevilor. Apoi a mai fost depistat aspectul notarii, care se pare ca nu este rtmica. In perioadele de evaluare elevii sunt suprasolicitati prin recapitulari nesistematizate si neesentializate. Mai pot, in acelasi sens, aminti ca un punct slab si relatia scolii cu comunitatea locala care nu este in toate localitatile eficienta, ea fiind formala in cele mai multe cazuri", a adaugat Mihai Dumitriu.
Ioana BRUMA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1484 (s) | 22 queries | Mysql time :0.035534 (s)