Eveniment-Social

Activitățile educative sub semnul reinventării în spațiul virtual

Publicat: 17 dec. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Activitățile educative sub semnul reinventării în spațiul virtual
Școala altfel

În săptămâna 14-18 decembrie mai multe instituții de învățământ din județul Iași derulează activități în cadrul Programului național „Școala altfel”, acestea fiind transferate creativ în mediul virtual și adaptate instrumentelor și resurselor on-line.

În acest context, sub semnul dialogului deschis, orientat către identificarea provocărilor și limitelor generate de schimbarea paradigmei de învățare, către explorarea oportunităților  și valorizarea experiențelor școlii on-line, s-a desfășurat activitatea Cercului metodic al consilierilor educativi și al directorilor adjuncți ai unităților de învățământ din județul Iași, inițiativă a Inspectoratului Școlar Județean de sprijinire a cadrelor didactice în conceperea unor strategii  funcționale, necesare unei abordări flexibile și deschise a contextului educațional actual.

Tema întâlnirii, Valorificarea potențialului activităților educative prin intermediul resurselor și instrumentelor online – provocări și limite, s-a concretizat în activități al căror numitor comun a fost noua perspectivă de abordare a educației, prin prisma clasei virtuale și, mai ales, prin raportarea empatică la elevii care se confruntă în această perioadă cu nevoi specifice. Centrul de interes al dialogurilor a fost reprezentat de locul și rolul pe care activitățile educative, școlare și extrașcolare, cuprinse în Programul național “Școala altfel” și în calendarul de activități extrașcolare de la nivelul unității de învățământ, îl dețin în acest context, cu accent pe suportul emoțional și educațional pe care ele îl pot oferi, nu numai copiilor, ci și familiilor acestora.

Astfel, mediul virtual a fost gazda celor 11 întâlniri organizate la nivelul județului (Cercul metodic 1 – Colegiul Național ” Garabet Ibrăileanu” Iași ; Cercul metodic 2 – Colegiul Național “Emil Racoviță” Iași; Cercul metodic 3 – Școala Gimnazială “B. P. Hașdeu” Iași ; Cercul metodic 4 – Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” Iași; Cercul metodic 5 – Școala Gimnazială Șipote; Cercul metodic 6 – Liceul Tehnologic Hârlău; Cercul metodic 7- Liceul “Lascăr Rosetti”, Răducăneni; Cercul metodic 8 – Liceul Tehnologic Economic “Nicolae Iorga” Pașcani; Cercul metodic 9 –Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Mircești; Cercul metodic 10 –Școala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Războieni; Cercul metodic 11- Școala Gimnazială Horlești), fiecare în parte reprezentând o oportunitate de colaborare, de experimentare și de învățare pentru consilierii educativi și directorii adjuncți din mediul rural și urban.

Agenda de lucru a întâlnirilor a cuprins, pe lângă dezbateri, prezentarea experiențelor educative din această perioadă sub forma unor exemple de bune practici, demonstrații de utilizare a echipamentelor, aplicațiilor și intrumentelor on-line, utile și motivante, atât pentru cadrul didactic, cât și pentru elev.

Sub genericul Despre noi și proiectele noastre, reprezentanți ai Consiliului Școlar al  Elevilor de la Colegiul Național ,,Emil Racoviță’’ și doamna profesor psiholog școlar din liceu au împărtășit participanților aspecte ale unor proiecte realizate în acest an școlar, proiecte de succes, care s-au concretizat în mediul on-line. În discuțiile cu profesorii participanți la cerc, elevii au vorbit despre provocările și limitele organizării unor astfel de activități, evidențiind însă și importante aspecte pozitive.

,,Școala Altfel în versiune online”, activitate susținută de Colegiul Național Iași, a reprezentat o incursiune în  activitățile și proiectele care se derulează în prestigioasa instituție de învățâmânt în perioada 14 -18 decembrie: un program bogat, cuprinzând activități cu tradiție, dezbateri în cadrul diverselor cercuri care activează și în această perioadă în școală, prezentarea noilor numere din publicațiile de succes ale școlii, întâlniri ale elevilor și profesorilor cu personalități din diferite domenii ale vieții culturale sau științifice ieșene, cluburi de lectură.

Subiectul dezbaterilor a reprezentat în cadrul întâlnirii organizate de Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” Iași, punctul de plecare pentru o activitate în care participanții au reușit să se apropie unii de ceilalți, dincolo de limitele virtuale, în cadrul atelierelor de lucru – Povestea tablei, Filmul adolescentului ascuns în online, O revistă pentru eternitate, Blogul elevilor nemulțumiți, desfășurate prin intermediul cunoscutelor platforme de e-learning, precum Mentimeter, Jamboard, Witeboard etc.

Aceleași instrumente au mijlocit ilustrarea inovării în domeniul activităților de dezvoltare personală și susținere emoțională propusă de organizatorii întâlnirii de la Școala Gimnazială „B.P. Hașdeu” Iași, precum și în derularea Programului național „Școala altfel…de acasă” la Liceul Tehnologic Economic „Nicolae Iorga” Pașcani.

Concluziile formulate la finalul întâlnirilor au reafirmat necesitatea valorificării comportamentelor creative, în contexte relaxante, care să contribuie la asigurarea și menținerea stării de bine a elevului, la modelarea unui climat educațional optim, oferind în același timp și mediul pentru dezvoltarea lui personală.

Adauga un comentariu