Actualitate

Acuzatii grave facute de un pacient in stare critica. Avea nevoie doar de o gura de oxigen – FOTO

Publicat: 21 mai 2014

@ Dupa ce si-a vazut parintii inselati si dati in judecata, fiica acestora a decis sa dezvaluie modul in care bolnavii pot fi victimele firmelor care lucreaza chiar in contract cu Casele de Asigurari de Sanatate @ Pentru o gura de oxigen, un batran a fost la un pas de a fi dat in judecata

Mihaela Marcu, jurist de profesie, aduce acuzatii grave in privinta contractului incheiat intre tatal ei si un furnizor de dispozitive medicale. Tatal acesteia, Constantin Mihalache, a fost diagnosticat cu silicoza gradul III, afectiune in stadiu avansat pentru care avea nevoie urgenta de oxigenoterapie la domiciliu. Medicul specialist i-a eliberat toate actele medicale care au fost atasate la dosarul prin care s-a cerut aprobarea decontarii unui concentrator de oxigen de catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Vaslui (CJAS). Barbatul locuieste in comuna Todiresti, judetul Vaslui, dar dupa aprobarea dosarului i-a fost recomandata firma SC Air Liquide Vitalaire SRL cu sediul in Iasi, furnizor dispozitive medicale in contract cu CJAS Vaslui. Practic, fiica batranului acuza firma din Iasi de faptul ca reprezentantii de vanzari profita de naivitatea si starea medicala a batranilor pentru a-i face sa semneze un contract cu vicii ascunse. Tatal acesteia a stat mai mult prin spitale decat acasa, de multe ori a fost la un pas de moarte, iar cei care si-au luat angajamentul de a-i oferi o gura de oxigen l-au dat in judecata pentru suma de aproximativ 700 de lei, sub forma unor asa-zise penalitati.

Fiica batranului aduce acuzatii grave

Contractul a fost incheiat in luna aprilie 2013, iar in ianuarie 2014 a fost reziliat dupa ce au inceput sa apara facturi cu penalitati de plata. „Eu locuiesc in Campulung Moldovenesc, iar parintii mei in judetul Vaslui. Sunt jurist de profesie si mi-au sarit in ochi nereguli in contract. Nu este posibil sa se profite de situatia bolnavilor pentru a le deschide procese pentru penalitati inventate de ei. Beneficiarul concentratorului de oxigen a fost tatal meu, diagnosticat cu silicoza gradul III. Starea lui a fost una critica si era nedeplasabil. In contract era stipulat faptul ca beneficiarul trebuie sa se deplaseze la sediul lor pentru a prelua o asa-zisa factura in valoare de 35 de lei, desi a fost aprobata decontarea de catre CJAS Vaslui. La incheierea contractului, agentul de vanzari SC Air Liquide Vitalaire SRL ne-a asigurat ca va veni la fiecare 3 luni, conform contractului, sa ridice plata si scrisorile medicale de la medicul specialist si sa-mi emita o factura, ceea ce nu s-a intamplat niciodata pe parcursul contractului. Tot in contract este stipulat ca se obliga sa schimbe consumabilele, fapt ce nu s-a intamplat. Ne-am trezit cu facturi pe care erau trecute penalitati in valoare de aproximativ 600 de lei, dupa ce am reziliat contractul pe 30 ianuarie 2014. La data de 25 februarie 2014, tatal meu care sta mai mult prin spitale a primit instiintare de la Judecatoria Barlad ca este parat in instanta pentru acest debit la care se anexeaza facturi pe care nu le-am vazut niciodata si pe care le contest. De asemenea, contest legalitatea contractului emis de prestator ca fiind cu vicii ascunse, in sensul ca mentioneaza ca pacientul-beneficiar se bucura de serviciul prestat si ei sunt cei care ridica documentele de la medicul  specialist si de plata”, a precizat Mihaela Marcu.

Bolnavi pusi la plata si in Constanta

Fiica batranului a sesizat Protectia Consumatorului si CJAS Vaslui in privinta acestei situatii, in care se plateste chiar si pentru o gura de oxigen. Firma SC Air Liquide Vitalaire SRL are sediul in Iasi pe strada V. Conta, fiind cotata ca una dintre cele mai serioase in domeniul oxigenoterapiei la domiciliu. „Nu va pot furniza niciun amanunt cu privire la aceasta situatie. Eu sunt agent de vanzari si nu am astfel de atributii. Un raspuns l-ati putea obtine doar printr-o solicitare trimisa la o adresa de e-mail”, a precizat un reprezentant al SC Air Liquide Vitalaire SRL Iasi. Furnizorul de dispozitive medicale este in contract si cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi (CJAS), avand lunar decontari de peste 27.000 de lei. SC Air Liquide Vitalaire SRL Iasi a atras atentia si directorului executiv al CJAS Constanta, care a recunoscut in 2013 ca au fost reclamatii pe numele acestui furnizor, cu sediul in Iasi. Acesta atragea atentia in mod public asiguratilor sa citeasca foarte bine contractele inainte de a fi semnate si sa vada exact data in care a fost aprobata decontarea dispozitivului.





Comentarii
  • Daca ne lasi sa ti-o sujem strangem noi bani de la femeile noastre care se prostitueaza si te intretinem

  • Ma aflu intr-o situatie oarecum similara. Este vorba de un aparat de oxigen pentru tatal meu. Mi se imputa un sold de aproape 1400 lei pentru ca nu au ajuns sau au ajuns cu intarziere deciziile la dumnealor. Culmea e ca nu numai ca le-am trimis in aceeasi zi sau cel tarziu a 2-a zi dar le-am trimis printr-un curierat rapid si au ajuns la ei a doua zi. Ma intreb ce sold mi s-ar fi imputat daca le trimiteam prin posta romana. Atentie !!! Faceti copii tuturor actelor … decizii, anexe, pastrati plicurile, documentele de expediere si primire. Eu din fericire am facut copii si am pastrat toate actele de expediere si confirmarile de primire. Astept cu interes citatia 🙂 M-am trezit abia acum la realitate si imi pare foarte rau ca nu am cumparat un astfel de aparat pentru tatal meu. Recomand celor care isi permit sa cumpere un astfel de aparat ( se gasesc aparate similare pe olx la preturi de 2000 – 2500 lei ) pentru nu a ajunge in situatii similare. Voi reveni cu amanunte …

    • Am avut probleme cu aparatul de oxigen ,l-am schimbat de două ori ,era defect și în final soțul meu a decedat pentru că nu i-a furnizat oxigen . Acum mă lupt cu ei , contractul lor le acoperă orice murdărie ,chiar și să ia viața cuiva cu aparatele lor defecte . Dacă aveți aemenea situații , aparatul are o lampă luminoasă și un semnalizator sonor care atenționează că este defect . Ei se feresc să spună de semnal,dar am aflat și cred că pânâ la semnalizare bolnavul nu a avut niciun ajutor din partea aparatului .În contract ne fac vinovați și de defecțiunile aparatelor .În țara asta nu avem nicio protecție !Vă rog să luați legătura cu mine , pe facebook -chat

Adauga un comentariu