Magazin

Adevarul despre mancarurile tale dietetice preferate

Publicat: 12 dec. 2013

Fiecare dintre noi a descoperit cel putin un aliment dietetic sau care suprima pofta de mancare si pe care il includem cu religiozitate in meniu, impuind capul prietenilor cu beneficiile lui pentru sanatate. Poate fi un fruct, o leguma sau o sursa de proteine care, fiind atat de sanatoasa, ajunge adesea in farfurie in cantitate dubla pentru ca „nu ingrasa“, sau poate fi portia zilnica de ceai verde sau chiar cafeaua de dimineata. Ceea ce nu stie multa lume este insa ca, oricat ar fi de bune pentru silueta, cand punem lapte sau zahar in ceai si cafea, ne tragem singuri presul de sub picioare, indepartandu-ne incet dar sigur de scopul de a slabi. Cand vine vorba de dieta, trebuie sa intelegem doua aspecte importante: conteaza in primul rand marimea portiei si apoi maniera de preparare a mancarurilor.

Orice persoana preocupata de silueta isi face un tel din a se „imprieteni“ cu verdeturile, legumele, fructele, carnea slaba si cerealele integrale. Nu exista amici mai de nadejde daca vrei sa scapi de kilogramele in exces, poate doar cu exceptia miscarii. Totusi, de multe ori pierdem imaginea de ansamblu si ajungem sa abordam gresit problema mancarurilor dietetice. Oricat de sanatos ar fi un aliment sau altul, nu vei avea nimic de castigat daca il gatesti gresit sau iti umpli farfuria. Iata care sunt cele mai populare alimente pentru slabit si cum ar trebui preparate ca sa iti subtiezi talia.

Ceai verde – Nu doar ca ajuta la combaterea celor mai importante afectiuni cu care se confrunta omul modern, dar ceaiul verde iti tine greutatea sub control, gratie antioxidantilor pe care ii contine. Aceasta bautura sanatoasa are in compozitia sa un ingredient din gama flavonoidelor numit epigalocatechin galat, cu doua efecte fantastice pentru silueta: stimuleaza metabolismul lenes, favorizand arderea grasimilor, si scade pofta de mancare. Ca sa te bucuri de aceste beneficii, ceaiul verde trebuie insa baut fara lapte sau zahar.

Orez brun – Nu este altceva decat orez alb neprocesat, insa lipsa de interventie si de prelucrare il transforma intr-o adevarata arma contra obezitatii. Totusi, pentru a obtine efectele dorite, trebuie consumat in cantitati moderate. Sedusi de calitatile sale dietetice, multi dintre noi „uita“ sa tina seama portiilor, asa ca ajungem sa neglijam cat punem in farfurie, pentru ca alimentul e unul cat se poate de sanatos. Pentru cele mai bune rezultate, orezul brun trebuie asociat nu cu carne, ci cu o garnitura de vegetale verzi, care aduc un supliment de fibre.

Iaurt – Studiile recente au scos la iveala ca iaurtul este excelent pentru slabit, pentru ca ajuta la arderea grasimilor din zona abdomenului si inlesneste astfel controlul greutatii. Totul are de-a face insa cu tipul de lapte din care e preparat iaurtul si conteaza foarte mult sa nu-l indulcesti cu zahar – e mai indicat sa-i adaugi o mana de nuci sau migdale daca nu-ti place gustul iaurtului simplu.

Peste – Toata lumea stie cat de importante sunt grasimile sanatoase pentru organism, si ce mod mai potrivit de a le include in meniu decat pestele! Fiind o sursa extraordinara de acizi grasi Omega-3 (un tip de grasimi polinesaturate), pestele, in special cel oceanic, contribuie la accelerarea metabolismului. Pentru un aport adecvat de Omega-3, alege cu precadere macroul, sardinele, heringul, ansoa, somonul, codul si bibanul de mare, avand grija sa te feresti de ton, crap, rechin si macrou mare (king mackrek), pentru ca au un nivel mai ridicat de mercur. De asemenea, in loc sa prajesti pestele, e mai indicat sa-l faci la cuptor sau sa-l gatesti la aburi, asta daca vrei sa ai talie de viespe.

Nuci si stafide – Iata gustarea sanatoasa „la moda“ pentru toti cei pe care programul de la birou ii impiedica sa mearga acasa in pauza de masa ori la restaurant, ca sa comande o salata cu piept de pui. E adevarat, nucile (de toate felurile) sunt excelente pentru sanatate si te pot ajuta sa slabesti daca nu te ia valul in ce priveste portiile. Putini stiu ca nucile si stafidele au multe calorii, iar consumate in cantitati mari pot duce la ingrasare.

Cafea – Mai toti colegii iti vor spune ca alimentul lor dietetic preferat e cafeaua (probabil pentru ca alunga senzatia de foame). Totusi, nu te gandi ca poti „topi“ kilogramele in exces cu un cappucino sau o café mocha cu multa frisca! Zaharul si frisca sunt bogate in calorii, asa ca nu au ce cauta in cafeaua ta. Prin urmare, rezuma-te la espresso.

Lamai – Multe vedete isi mentin silueta si sex-appeal-ul respectand cu sfintenie dieta cu lamaie. Le poti urma si tu exemplul, adoptand in meniul zilnic acest mult-laudat fruct mediteranean. Totusi, asta nu inseamna sa bei cantitati industriale de limonada cu zahar! O solutie mai buna este sa folosesti zeama de lamaie pe post de dressing pentru salate.

Musli – Cand spui mic dejun dietetic si sanatos, te gandesti aproape instantaneu la musli – cereale integrale de mai multe feluri, asortate cu bucati de fructe uscate, eventual si niste nuci sau migdale. Cu un asemenea deliciu, care va pune la respect chiar si pe cel mai aprig nutritionist, e usor sa te lasi furat de peisaj si sa nu observi zaharul care straluceste pe bucatile de fructe (oare de ce credeai ca sunt atat de dulci la gust?). Musli ramane in continuare o idee buna daca vrei sa ai grija de silueta, insa alege sortimentele doar cu cereale sau verifica „la sange“ lista de ingrediente ca sa te asiguri ca fructele din el nu contin zahar.
sursa: curademiere.ro



loading...

Adauga un comentariu