News Flash:

Adio, Hardau!

15 Martie 2007
1479 Vizualizari | 2 Comentarii
Vasile Salaru
Zilele democratilor in guvernul Tariceanu sunt numarate. Odata cu demiterea sau demisia ministrilor democrati vor disparea si proiectele lor, inclusiv cele din educatie aflate acum in dezbatere publica. Cred ca nici nu mai are rost sa vorbim despre ele, ci doar sa ne gandim cine va fi noul ministru, cine vor fi secretarii de stat si cu ce idei vor veni. Au acestia in sertar raspunsurile la intrebarile ce framanta o mare parte dintre cei ce beneficiaza de sistemul de invatamant direct sau indirect sau pe salariatii scolii? Pana la o noua schimbare de guvern vor legifera proiectele de reforma? Cat vor rezista acestea tinand cont ca din 2009 cu siguranta va fi o alta echipa in fruntea Ministerului Educatiei? Ar fi cazul ca, dupa saptesprezece ani de framantari si transformari cu efect nesatisfacator, la nivelul Comisiei de invatamant din Parlamentul Romaniei sa se ajunga la un "armistitiu" politic in favoarea unei educatii de calitate oferita tinerilor de scoala romaneasca. Indiferent cine va veni la putere trebuie sa constate neconcordanta intre strategia de dezvoltare a scolii si contextul socio-economic, precum si nerealismul proiectelor de dezvoltare a scolii. Ar fi suficienta o analiza a cerintelor angajatorilor fata de tinerii absolventi pentru a depista o mare parte din golurile din procesul instructiv-educativ. Diriguitorii invatamantului ar trebui sa adapteze curriculumul la aceste cerinte, sa acorde scolii resursele necesare organizarii si desfasurarii corecte a procesului instructiv-educativ, sa se asigure ca dascalii transmit integral si de calitate continuturile programei scolare invataceilor. Scoala trebuie sa devina interesanta pentru comunitatea locala, importanta din perspectiva economica si socio-culturala a zonei. Diagnoza presupune competenta profesionala, integritate, onestitate, obiectivitate, confidentialitate si neutralitate. Si un ultim cuvant despre echipa manageriala ce a condus anul trecut invatamantul. Desi s-au alocat la presiunea sindicatelor fonduri cat in doua legislaturi, eficienta lor tinde la zero. Impartirea sutelor de milioane de Euro fiecarei catedre din fiecare scoala (adica cateva zeci de milioane la matematica, chimie, fizica etc.) nu inseamna nimic mai mult decat trei eprubete in plus intr-un laborator, doua mingi noi sau un atlas frumos colorat. Halal reforma a scolii! Asa da calitate!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

GAUDEAMUS  | #9154
Sa nu ne bucuram prematur; am vazut ca orice schimbare aduce de obicei, la noi, altceva la fel de rau sau chair mai rau. Deci, adio, hardau, ca vine troaca ! Propunere umefista: CAROL STANCIU - ministru onorific la Educatie (ca doar are experienta, timp liber va avea din belsug, relatii, orice vreti). Si nume rasunator - CAROL - Charlesmagne - legendarul rege ... Au revoire !
LUCASS  | #9155
SA DEA DUMNEZEU SA SE SCHIMBE CEVA. AU DISTRUS INVATAMANTUL ROMANESC. DOAR 10% DIN TOTALUL ELEVILOR DIN ROMANIA INVATA LA TOATE MATERIILE! IN REST DOAR LA OBIECTELE PT. TESTARI (MATE, ROMANA SI GEOGRAFIE/ISTORIE). UNDE ESTE CULTURA GENERALA A ELEVILOR? PROFESORII LE PUN NOTE DOAR CA SA NU LE STRICE MEDIA, CHIAR DACA NU STIU, IAR ELEVII FAC MEDITATII CA SA TREACA TESTELE NATIONALE SI BACUL. IN STRAINATATE ELEVII NU STIU DE TEZE SAU TESTE NATIONALE. BACUL E SINGURUL EXAMEN DIN VIATA LOR. DE MEDITATII NICI NU MAI VORBIM! TEMELE LE FAC LA SCOALA, IAR ACASA COPII AU ALTE ACTIVITATI! DE CE NU SI LA NOI? SA PUNA IN MINISTER OAMENI TINERI CARE S-AU SPECIALIZAT IN STRAINATATURI SI CARE VOR SA FACA CEVA BUN! RUSINE, RUSINE, RUSINE! PT. MINISTRU SI GASCA LUI DE INCOMPETENTI!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1206 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015942 (s)