News Flash:

Administratorii de bloc continua sa se afle in ilegalitate

27 Septembrie 2004
718 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primaria municipiului Pascani nu a infiintat nici pana astazi un Birou pentru verificarea Asociatiilor de Proprietari Lipsa Biroului Asociatii de Proprietari, care ar fi trebuit sa ia fiinta in cadrul Primariei Pascani, este un alt motiv pentru care administratorii blocurilor din municipiu nu intra in legalitate. Daca acest Birou ar exista, functionarii angajati sa vegheze asupra activitatii acestor asociatii ar fi putut sanctiona ilegalitatile care se petrec in domeniu. Astfel, se poate spune ca Primaria pune o piedica in calea infiintarii asociatiilor de proprietari, deoarece in prezent blocurile din municipiu sunt administrate tot de asociatiile de locatari, fapt care este ilegal. Secretarul Primariei a recunoscut vina ce revine autoritatilor in acest caz, insa consiedra ca administratorii nu sunt interesati."Este adevarat, in cadrul Primariei ar fi trebuit sa fie infiintat acest Birou, care sa raspunda de asociatiile de proprietari. Chiar daca pana la aceasta ora el nu exista, acest fapt este din cauza ca noua organigrama nu a fost inca aprobata. In cel mai scurt, timp vom infiinta acest Birou, dupa care vom vedea cum se vor comporta administratorii de bloc in fata cerintelor ce se vor impune, pentru a intra in legalitate. Atata timp cat ei nu au fost in stare sa se prezinte la cursurile organizate de noi pentru obtinerea atestatului de administrator, cred ca nici in viitorul apropiat nu vor trece la aplicarea legii", a precizat Mircea Zuzan, secretarul Primariei Pascani. In luna august, administratia locala a dat un termen de zece zile pentru ca asociatiile de locatari sa se transforme in asociatii de proprietari. Chiar si dupa acest ultimatum, un numar de 16 administratori de bloc continua sa isi desfasoare activitatea in mod ilegal. Lipsa de interes a acestora le poate atrage amenzi ce ajung pana la 10 milioane lei. In opinia lui Mircea Zuzan, oamenii nu vor cu buna stiinta sa se constituie in asociatii de proprietari, de teama ca nu se vor adapta cerintelor. "Constituirea acestora implica atragerea unor sarcini de gospodarie si plata unor servicii de care ei pana acum nu stiau. Cred ca le este frica de aceste modificari ce se vor impune si de aceea refuza intrarea in legalitate", a mai precizat Mircea Zuzan. Conform Hotararii de Guvern 400/2003 privind normele metodologice de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, fiecare administrator de bloc trebuie sa obtina din partea autoritatilor locale un atestat pentru a ocupa acesta functie. Atestatul este avizat de o comisie care functioneaza la nivelul Primariei in acest scop, ce studiaza dosarul depus. Desi este abilitata prin lege sa efectueze controale la asociatiile de locatari sau de proprietari si sa dea amenzi administratorilor, Primaria nu a efectuat nici un fel de verificari in acest sens. Marius PARTENI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1308 (s) | 24 queries | Mysql time :0.024698 (s)