News Flash:

Aeroportul International Iasi, de vanzare!

27 Octombrie 2010
1276 Vizualizari | 0 Comentarii
Aeroportul IASI
• Lucrarile de modernizare la Aeroportul International Iasi vor fi scoase in curand la licitatie • Cel mai probabil, sefii judetului vor sa dea in concesiune intreaga lucrare • O astfel de lucrare ar presupune investitii de ordinul sutelor de milioane euro • Pana sa rezolve si problema concesiunii, sefii Consiliului Judetean s-au lovit de refuzul Camerei Deputatilor de a debloca situatia juridica a terenurilor care fac obiectul schimbului cu Ministerul Apararii Nationale

Aeroportul International Iasi ar putea fi dat in concesiune. Consiliul Judetean Iasi, institutia care are in subordine aerogara, vrea sa dea in concesiune lucrarile de modernizare a aeroportului. Consiliul va scoate lucrarea la licitatie in scurt timp, anuntul urmand a fi introdus in sistemul electronic de licitatii SEAP. Varianta concesionarii lucrarilor pare cea mai plauzibila pentru sefii judetului, asta dupa ce au asteptat in zadar ajutor din partea Guvernului. Desi atat Guvernul PNL, cat si Guvernul PD-L au promis ca vor ajuta aeroportul iesean, conducerea CJ vede in concesionare cea mai buna varianta pentru modernizarea aerogarii. "Vom face o comisie care se va ocupa de licitatiile pentru aeroport. Licitatia va fi scoasa pe SEAP si cred ca vom merge pe concesionare, cea mai buna varianta. Vrem ca, cel mai tarziu, in cursul anului urmator, sa demaram si lucrarile pentru reabilitare", a spus Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean Iasi.

Cum se poate ajunge la concesiune

O firma care va dori sa preia aeroportul in concesiune va trebui sa respecte un caiet de sarcini facut de proprietar, in acest caz Consiliul Judetean Iasi. Un astfel de proiect poate ajunge si la cateva sute de milioane euro. Proiectul de modernizare ar consta in construirea unui nou terminal pentru pasageri, modernizarea pistei, modernizarea cailor de rulare, extinderea platformei pentru parcarea avioanelor, precum si alte investitii. Un astfel de contract de concesiune ar presupune, printre altele, si plata unei redevente anuale de catre firma care a castigat licitatia pentru concesionare. In tara sunt cateva aerogari care deja au fost concesionate sau pentru care au fost demarate procedurile de concesionare. In acest caz, ar fi vorba de Aeroportul International George Enescu din Bacau, concesionat de compania Blue Air pentru o perioada de 34 ani contra sumei de 45 milioane euro. Un alt aeroport care a fost concesionat este si cel din Brasov, catre compania canadiana IntelCan Technosystens. Si totusi, concesiunea nu a fost de bun augur pentru aerogara din Bacau. Consiliul Judetean Bacau si compania Blue Air nu s-au inteles la contract, acum totul fiind pe masa Comisiei de Arbitraj pentru mediere. Si Aeroportul International din Cluj Napoca a fost dat in concesiune, Consiliul Judetean semnand contractul cu UTI Facility Management SA Bucuresti. Contractul a fost semnat pentru o perioada de 45 ani si vizeaza, printre altele, extinderea parcarii auto existente si construirea unei parcari auto etajate, inclusiv cu reglementare acces. In schimb, autoritatile de la Iasi, desi au purtat discutii cu firme din China, Marea Britanie sau Italia, nu au reusit sa ajunga cu nici una la vreo intelegere. Acum, sefii judetului se gandesc tot mai serios sa aleaga aceasta cale, a concesionarii lucrarilor de modernizare a aeroportului. "Mai intai vom face un caiet de sarcini, se va stabili si perioada concesionarii, conditiile in care se va da concesiunea, iar firmele care vor participa la licitatii isi vor face calculele. In baza unui studiu de trafic si in functii de alte conditii se pot stabili si alte detalii. Oricum, toate aceste conditii vor trebui aprobate de plenul Consiliului judetean, dupa care se poate demara licitatia", a spus Gheorghe Corjautanu, directorul Aeroportului International Iasi.

Alte necazuri

Aeroportul s-a lovit recent de o noua problema. Cu toate ca schimbul de terenuri dintre Consiliul Judetean si Ministerul Apararii Nationale pentru modernizarea aeroportului era ca si perfectat, proiectul s-a blocat la Camera Deputatilor. Cealalta structura a Parlamentului, Senatul Romaniei, si-a dat acordul de principiu pentru schimbul de terenuri, insa comisiile din Camera Deputatilor au refuzat sa discute proiectul. Pana sa rezolve situatia juridica a terenurilor, aerogara se ocupa de modernizarea terminalului de pasageri. Aeroportul a organizat o licitatie pentru demararea studiului de fezabilitate legat de marirea capacitatii de procesare a pasagerilor, licitatie la care s-a prezentat doar o singura firma. Astfel, SC Transproiect 2001 SA Bucuresti a depus o oferta de 42.000 lei fara TVA, in conditiile in care valoarea estimata era de 63.000 lei.

alte necazuri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2417 (s) | 22 queries | Mysql time :0.060862 (s)