Local

Afacere colosală pentru cumătrul lui Relu Fenechiu la Aeroportul Iași. A băgat în buzunar o avere de pe urma pistei lăsate plină de găuri

Publicat: 02 dec. 2020
Cumătrul lui Relu Fenechiu a încasat banii de la lucrarea cu probleme la pista de la Aeroportul Iași
Pista de la Aeroportul Internațional Iași

Situație explozivă la Aeroportul Iași. Firma care a făcut lucrările la pista flexibilă a luat peste 800 de mii de euro de pe urma proiectului pe care l-a lăsat plin de probleme. Comisia de recepție de la Aeroportul Iași a avizat lucrarea cu monitorizarea acesteia în următorii ani. Astfel, firma Vega Galați, societate aflată deja în insolvență, și-a luat garanția de bună execuție a lucrării. În plus, firma respectivă mai cere alte 1,6 milioane de euro de pe urma proiectului derulat între 2013 și 2014 la Aeroportul Iași

Unul din cele mai importante proiecte derulate la Aeroportul Iași în ultimii ani continuă să aducă probleme. Pista de 2.400 metri construită la aerogara ieșeană a primit avizul final, însă lucrurile sunt departe de a fi tocmai bune. Proiectul derulat de asocierea de firme Max Boegl – Vega Galați și UTI Grup prezintă în continuare deficiențe, lucrarea fiind supusă monitorizării.

Principalul pion al proiectului a fost firma Vega Galați, firmă patronată de Corneliu Istrate, cumătrul pușcăriașului Relu Fenechiu. Suprafața de uzură a pistei prezintă o serie de umflături, care nu au fost luate inițial în calcul. Cu toate acestea, firma lui Istrate își va primi după mai mulți ani garanția de execuție, care se ridică la 4 milioane lei (833 de mii de euro). În cazul în care nu s-ar fi făcut recepția finală în aceste zile, firma nu-și mai încasa banii.

Pont pentru cumătrul pușcăriașului Relu Fenechiu. Și-a luat banii de pe urma pistei cu probleme

Pe lângă cele 30 de milioane de euro încasate de pe urma lucrării, firma lui Corneliu Istrate a tras și de garanția de execuție pe care o mai avea de primit. Banii au fost blocați până când Consiliul Județean și Aeroportul Iași nu au făcut recepția finală a pistei. În calcul erau două variante, frezarea pistei și monitorizarea acesteia în următorii ani. Pista a prezentat în ultimii ani o serie de fisuri pe suprafața de uzură care acumulau apă și care puneau probleme la aterizare/decolare la aerogara de la Iași. S-a decis însă monitorizarea acesteia, astfel încât și firma Vega Galați își va încasa banii. În cazul în care nu s-ar fi semnat recepția finală a lucrărilor la pistă, cumătrul pușcăriașului Relu Fenechiu nu și-ar fi primit banii.

Dezastrul lăsat în urmă de firma care a lucrat la pista de la Aeroportul Iași

În ultimii 3 ani au fost făcute o serie de expertize la pista de la Aeroportul Iași. S-a constatat faptul că nu s-a asigurat impermeabilitatea suprafeței de rulare a pistei înainte de intrarea în sezonul rece, ceea ce a dus la pătrunderea apelor din precipitații în corpul pistei, favorizând apariția și dezvoltarea degradărilor mai mari ale structurii de rezistență a pistei în timp (crăpături, gropi, burdușiri, denivelări, etc.). Toate acestea au fost constatate de regia aeroportuară și imputate firmei care a făcut lucrarea. Deși s-a cerut frezarea pistei pentru remedierea deficiențelor, s-a recurs la monitorizarea lucrărilor. Astfel, Vega Galați își va primi în cele din urmă banii.

Război în instanță pentru 1,8 milioane de euro. Cumătrul lui Relu Fenechiu a plusat la contract

Deși a făcut o lucrare de mântuială, Vega Galați a mai cerut încă 8 milioane de lei (1,6 milioane de euro) de la Aeroportul Iași de pe urma proiectului la pistă. Este vorba despre unele lucrări suplimentare la pistă, care nu au mai fost decontate. În condițiile în care pista are probleme mari, Corneliu Istrate, cumătrul lui Relu Fenechiu, s-a adresat instanței pentru a încasa alte fonduri de la Aeroportul Iași. Aerogara a comandat însă o expertiză pentru a vedea dacă Vega Galați merită să primească acești bani pe care-i solicită. Instanța a stabilit un nou termen în acest dosar în primăvara anului viitor.

Licitație atribuită cu scandal. Cumătrul lui Fenechiu a fost favorizat de CJ Iași

Licitația mamut de construcție a pistei noi de 2.400 de metri la Aeroportul Internațional Iași a fost atribuită cu dedicație firmelor de casă ale baronilor locali. Asocierea dintre Max Boegl, Vega ’93 Galați și UTI Group a primit un contract generos din partea Consiliului Județean, condus la acea vreme de Cristian Adomniței, și de Aeroportul Iași, controlat de Marius Bodea. Astfel, cumătrul lui Relu Fenechiu a luat fața altor firme mul mai bine cotate, cu lucrări mult mai bune. În calcul au intrat prețul cel mai scăzut și sistarea zborurilor pe pista existentă, pe perioada de execuție a lucrărilor și reducerea pierderilor la aeroport. Culmea, asocierea caștigătoare a ieșit în față cu criteriul ce ține de durata în care pista veche nu putea fi folosită pe perioada lucrărilor la pista nouă. Vega a dat 6 zile, în timp ce alți ofertanți au avansat 90 de zile.





Comentarii
  • ReFeul e tare de tot. Il doare la tenisi de toti. Tocmai si-a achizitionat zilele trecute un seria 7 de la BMW, nou nout. Negru, full, cu elemente cromate. E usor de identificat in oras. E unic prin urbea noastra si are numere rosii.

  • Oare cei care voteaza, stiu toate aceste matrapazlacuri?Votati axa Fenechiu-Adomnitei-Alexe-Chirica.Rugina a inceput de la Fenechiu,urmeaza restul.

  • Alexa desteptarea Anghel era cand s-a facut marsavia de mai sus vino naibi sa vezi t3 mai are un pic si cade VINO SA VEZI SI SAINTREBI DE CE SAU LUAT BENZILE IN PRIMIRE CAND SUNT DEFECTE VEZI CA AFLI RAPID VEZI CA GASESTI SI CATEI UN EL SI O SEFUTA DE BIROU INTREBARE E DE CE SI …….. VINO SA VEZI AERUL DIN T3 VINOSA VEZI USILE DIN T3 VINO SA VEZI BAILE DIN T3 ……APROPO SA VEZI CAT AU REPARAT SI ASTIA DE ACUM SI CU CAT CA TOATE SUNT LA FEL.UNDE SI PE CE AEROPRT AM AJUNS SA PUNEM BAGAJELE PE UN ANUMIT UNGHI ..VAI DOAMNE BA GAJUL ARE ROTI ,,,,VAI DOAMNE E CULOAREA CUTARE BAI OAMENILOR TREZIREA ……..DAI AFARA PE SEFI SI MANA DE LUCRU ASTIA NU AU COLOANA……ORI PROSTI ORI CORUPTI …AI PERSONAL BUN AI CUNOSC DE ANI DE ZILE NUMAI CA SUNT CEVA SCURSURI CRE TREBUIE INDEPARTATE…..MULTUMIM….AM LUCRAT SI PE TIMPUL CELALALT SI ACUM TE DOARE CAPUL
    CU AMANDOUA REGIMURI…..AIA AU FACUT CONSTRUCTIA JAF ASTIA O INTRETIN SI AU ANGAJAT JAFURI PACAT DE UNI COLEGI DE LA AEROPORT CU CARE COLABORAM FFFF BINE

  • Da e adevarat tot ce spune colegul .De ani de zile benzile merg prost acum sunt la pamant ,problemea e ca cei ce au ajutat la acest mare deserviciu stau in birou in loc sa care bagaje au locuri caldute bine platite de frecat o hartie de au gura mare de sunt codosi de sunt ham hampacat de colegi care muncesc su ai duc in spate toata lumea ai cunoaste sunt vreo doi ok la birou si…….

  • Ce puteam sa zicem sau sa facem noi la vremea respectiva cand Aeroportul era prada puscariasilor FENECHIU, ADOMNITEI, BODEA dar si nevinovatul executant a tot Anghel? Acum se vad toate marsaviile si afacerile ascunse pe banii Aeroportului. Astia 4 trebuie sa repare tot ce o distrus , nu merge asa ca si o pus miliardele in conturi si la revedere ca ne a mers , se darama dupa ce ne trece mandatul, mai sint si altii pe langa astia care ar intra in puscarie stim si noi

  • Alexa desfiinteaza fct ocupate de frecatori de menta de tot felul de sefi ,de tot felul de putori care nu au facut altceva decat sa sape pe alti sa fie codosi ba uniiiii au dat de nnnn ori examen tipand ca lor de ce nu li se da subiectele ,,,sa=ti vina greata nu au demnitate nu au bun simt nu au coloana sunt JEGURIIIII pacat de colegi care muncesc apropo aeroportul nu are nevoie de 11 indivizi cu studii superioare cu prime speciale care freaca MENTA vezi cazul care al aveti la dosarul trimis dl ALEXA .

  • Colegii ar trebui sa se uneasca si sa dea afara caracudele ce stau pe salariu bun de au putrezit scaunele sub fundul lor.A mai fost bataie de dar ca acum niciodata angajari prostesti functii prin care s-a pupatul in fund idioate care habar nu aveau sa scrie si nu se stia cum sa se faca in asa fel sa intre .ASTA E ACUM AEROPORTUL IASI 50 LA SUTA MUNCESC 20 LA SUTA MUNCESC CEVA SI 30 LA SUTA NU FAC NIMIC

Adauga un comentariu