Actualitate

Afacerea care a facut din acest barbat un brand al Romaniei. Produsele lui se vand ca painea calda

Publicat: 13 oct. 2015
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Afacerea care a facut din acest barbat un brand al Romaniei. Produsele lui se vand ca painea calda
1

@ O pasiune transpusa intr-o afacere, care a spart barierele nu doar ale Romaniei, ci ale Europei @

Cand treci pe langa taraba acestui barbat, cu siguranta nu iti imaginezi ce se ascunde in spatele afacerii pe care o conduce. In urma cu mai bine de 10 ani, Stan Stoica si-a transformat pasiunea intr-o afacere menita a-i indulci pe cei care ar cumpara de la el, dar si pentru aduce un surplus venitului familiei. Astfel, suceveanul in varsta de 43 de ani a transformat fructele culese din livada proprie, sau cumparate din piete, in gemuri, dulceturi si siropuri concentrate.

Produsele create de catre acesta in comuna Moldova-Sulita, judetul Suceava, nu au ajuns doar pe tarabele pietelor sau ale targurilor din Romania, ci au depasit cu mult granitele tarii, ajungand chiar si pana in Turcia, sau Israel. Fiind membru al Asociatiei Slow Food, fondata în anul 1989 ca o replica la fast food-uri si viata grabita, la disparitia traditiilor locale de alimentatie si interesul scazut pentru mâncarea pe care oamenii o consuma, Stan Stoian a avut ocazia sa isi faca cunoscuta marfa la targuri specifice din Italia, Israel, Turcia si Spania, alaturi de alti producatori, de asemenea membri ai asociatiei, din peste 150 de tari.

La „Sarbatoarea Dulcetii la Golia„, targ organizat anual in luna octombrie cu ocazia Sarbatorilor Iasului, suceveanul si-a expus marfa intr-una din casutele special amenajate de catre municipalitate, cu speranta ca iesenii care au mai cumparat de la el, vor reveni si anul acesta.

„Sunt pe piata din anul 2002, iar la targul de la Golia vin inca de la prima editie. Pasiunea asta cu gemurile si cu dulceata o am de cand eram copil, dar mi-a luat ceva timp sa-mi pun ideea in practica. Am vandut peste tot prin tara si nu numai. Pana acum cativa ani, un grup de afaceristi romani stabiliti in Zaragoza, Spania, cumparau lunar de la mine cate 30-40 de borcane cu dulceata pentru a le comercializa acolo. A tinut cam un an si jumatate aceasta colaborare, dupa care acestia ori nu au mai fost interesati, ori au iesit de pe piata, nu pot spune cu certitudine. Prin alte tari pe unde am mai fost, strainii cumparau gem, dulceata si sirop ca painea calda. Inainte, Asociatia Slow Food suporta toate costurile aferente cazarii si a transportului. Acum, deoarece nu mai este asa, nu imi mai permit sa ma deplasez cu marfa peste hotare pentru a o vinde, o fac doar pe plan national. Oricum, nu mai este la fel de profitabila aceasta afacere. Inainte lumea era mai orientata spre bunataturile astea facute in casa dar, pe masura ce au scazut salariile, a scazut si interesul. Implica foarte multa munca si nu te poti sustine financiar facand doar asta. Cand se termina «Sarbatoarea Dulcetii la Golia», voi merge pe la alte targuri organizate prin tara”, a declarat Stan Stoian.

Singurul lucru care ii poate descuraja pe potentialii cumparatori este pretul acestor produse naturale. Un borcan cu gem costa 10 lei, in timp ce unul cu dulceata poate ajunge pana la 15 lei. Pentru siropul concentrat, facut din diverse fructe, doritorii trebuie sa scoata din buzunar tot 15 lei. In goana nebuna dupa produse cat mai ieftine si mai „sanatoase”, romanii rareori se mai opresc la tarabele unor astfel de producatori pentru a cumpara, ci doar pentru a privi, a inghiti in sec si a merge la un super-market, in speranta ca vor gasi o varianta mai accesibila a aceluiasi produs.

Adauga un comentariu