News Flash:

Afacerile profitabile in 2010

21 Ianuarie 2010
2177 Vizualizari | 0 Comentarii
Companiile de constructii din Romania, cele chimice si de servicii vor inregistra in 2010 si 2011, pe fondul recesiunii, reduceri ale afacerilor si lichiditatilor, productia de bunuri industriale, sectorul auto si bancile nu vor consemna scaderi, iar in IT este posibila chiar o crestere. Concluziile au fost prezentate intr-un studiu al firmei Horvath&Parteners privind efectele recesiunii asupra indicatorilor economici, fiind intervievati 248 manageri din cadrul unor corporatii internationale sau intreprinderi mici si mijlocii, din diferite domenii, din Germania, Austria, Elvetia, Ungaria si Romania. Din Romania au participat 19% din totalul respondentilor, in special intreprinderile mici si mijlocii. "Companiile industriei de constructii, industriei chimice si a sectorului serviciilor se vor confrunta si pe viitor cu reduceri semnificative a cifrei de afaceri si a lichiditatilor. Companiile sectorului de utilitati, al comertului si al transporturilor estimeaza o scadere moderata a cifrei de afaceri si a comenzilor. Companiile producatoare de bunuri industriale, industria auto, precum si sectorul bancar si de asigurari au atins faza de consolidare prin masurile initiate de asigurare a lichiditatilor pe termen scurt. Nu se mai asteapta o scadere a indicilor", se arata in studiu.
Pe de alta parte, sectorul IT estimeaza cresteri privind cifra de afaceri, profitand de masurile de externalizare a activitatilor companiilor apartinand diferitelor industrii. La nivelul intregului esantion, 41% dintre companiile din Romania considera ca activitatile lor vor fi afectate de criza pentru o perioada mai mica de un an, in timp ce 39% considera ca perioada va fi de pana la doi ani. Pe de alta parte, 58% dintre companiile din Germania, Elvetia si Austria sunt de parere ca efectele se vor resimti inca un an sau doi. In acelasi timp, 73% dintre companiile chestionate din Romania au inregistrat scaderi in cifra de afaceri, comenzi si lichiditati, iar 68% prevad o scadere a lichiditatilor pe viitor si 73% a cifrei de afaceri. "Efectul este rezultatul reducerii masive a cifrei de afaceri si a comenzilor (...). O posibila explicatie o constituie si efectuarea platilor cu intarziere din partea clientilor. Situatia actuala este relativ similara cu cea din Germania, Elvetia si Austria", se arata in studiu.
Pe de alta parte, companiile din Romania se considera mai afectate de criza financiara fata de cele trei tari, iar cifra de afaceri a inregistrat o scadere mai mare, fapt explicat si prin deprecierea monedei nationale si volatilitatea asupra lichiditatilor. In ceea ce priveste disponibilitatea lichiditatilor pe viitor, organizatiile din Romania s-au declarat pesimiste, numai 6% prevad cresteri la acest capitol, iar 68% estimeaza scaderi. Pentru depasirea crizei, companiile din Romania au decis optimizarea proceselor de vanzare (84%), imbunatatirea managementului sau a relatiilor cu clientii (80%), in timp ce 86% dintre cei chestionati au spus ca au informat salariatii cu privire la situatia actuala, fara a insemna insa si combaterea cauzelor crizei. Masurile imediate au vizat oprirea recrutarilor (74%), limitarea altor cheltuieli, de genul traininguri, calatorii sau beneficii (70%) si cresterea lichiditatilor prin reducerea creantelor (64%). De asemenea, un alt obiectiv urmarit de companiile este legat de stabilizarea si cresterea vanzarilor, astfel ca 41% dintre cei chestionati au spus ca au dezvoltat echipele de vanzare, 40% au ajustat prognozele, iar 38% au ales extinderea fie catre noi canale de distributie, fie catre noi grupe de clienti. "Companiile din Romania vor lucra sa isi ajusteze prognozele, in timp ce companiile din alte tari gandesc deja strategii de pret si repozitionare. Se creeaza impresia ca prin masurile imediate abordate de catre companii, situatia de criza poate fi depasita si fara ajustarea structurilor companiilor. Noi suntem de parere ca aceste masuri nu sunt suficiente. Este nevoie de optimizarea proceselor, de ajustarea capacitatilor si de schimbarea structurilor in cadrul companiilor. Companiile risca sa piarda timpul si sa ignore realitatea pietei. Cererea nu va revenila nivelul anilor 2007/2008, asa cum se asteapta marea majoritate a companiilor intervievate", se arata in studiu.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1483 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019954 (s)

loading...