News Flash:

Afla daca ai stofa de sef

14 Aprilie 2010
1328 Vizualizari | 0 Comentarii
Un bun manager are nevoie nevoie de ceva mai mult decat doar de pricepere intr-un domeniu, pentru a face performanta. Indiferent de aria sa de expertiza, seful trebuie, in primul rand, sa-si poata conduce oamenii.

Unii oameni sunt nascuti sa fie manageri. Le place sa conduca, sa obtina performante si sa contribuie la atingerea obiectivelor companiei. Avantajele pot fi si ele pe masura responsabilitatilor, atat din punct de vedere material, cat si in plan personal si social, potrivit MSNBC.

Insa nu oricine are calitatile necesare pentru a conduce, indiferent de cat de bine se descurca la locul de munca.

Cum scapi de influenta unui sef toxic?

Pe langa profesionalism si rezultate excelente in domeniul de activitate, un sef trebuie sa stie sa-si motiveze subalternii, pentru a-i face sa-si atinga potentialul maxim de performanata.

De cele mai multe ori, managerii trebuie sa munceasca mai mult decat ceilalti angajati si au raspunderi mai mari.

Ce-ti place cel mai mult la jobul tau?

Ai putea sa renunti la lucrurile care iti plac la munca ta? Daca iti place pur si simplu sa-ti faci treaba si atat, ai putea sa fi dezamagit cand noile obligatii si raspunderi nu-ti vor mai permite sa te ocupi asa cum ti-ai dori de vechea ta munca.

Priveste-ti seful. Ti-ar placea sa faci ce face el?

Analizeaza-i munca si gandeste-te daca ai putea si ti-ar face placere sa il inlocuiesti pentru un timp, inainte sa ii reclami fotoliul.

Te-ar interesa sa-i conduci pe altii?

Indiferent cum i-am spune, managerul trebuie, pana la urma, sa conduca, sa se implice si sa interactioneze la alt nivel cu oamenii, nu doar sa planifice si sa dea directive.

Cum sa-ti dai demisia cu stil

Esti in stare sa comunici eficient, sa iti organizezi, cu rabdare, viata si echipa?

Daca tu nu o poti face, ce pretentii mai poti avea de la subalterni? Sunt nenumarate exemple de profesionisti extrem de competenti in domeniul lor care au esuat in pozitii de conducere, pentru ca n-au stiut sa vorbeasca cu oamenii din subordine.

Ai incredere in fortele si abilitatile tale?

Pentru ca va trebui sa transmiti aceasta incredere si subalternilor, sa-i faci si pe ei sa simta acelasi lucru.

Poti trage de cineva la raspundere?

In ultima instanta, vei ajunge in situatia de a certa sau chiar de a concedia pe cineva. Nu oricine poate face asta si nu multi pot reusi sa gestioneze cu tact o astfel de situatie.

"Pana la urma, daca ajungi la conducere, cel mai important este sa stii cum sa vorbesti si sa te intelegi cu oamenii", spune Dea Robinson, manager cu 12 ani de experienta din Denver, Colorado.

Cinci greseli ce transforma schimbarea jobului intr-un dezastru

Nu trebuie sa te imprietenesti cu angajatii, dar trebuie sa-ti dai seama ce-i motiveaza pe oameni, ca sa scoti ce-i mai bun din ei, spune Robinson.

Ca manager, va trebui sa faci angajari, sa concediezi oameni, sa-i evaluezi si sa-ti asumi toate deciziile luate. Vei avea de intampinat situatii neprevazute, majoritatea fara vreo legatura cu fisa postului sau pregatirea ta.

Aceste schimbari ii pot motiva si inspira pe unii oameni, in timp ce altii s-ar putea simti coplesiti de noile responsabilitati.

Cinci moduri de a scapa de frica de locul de munca

Pentru a face fata cu bine noilor provocari, managerii trebuie sa fie flexibili si rabdatori, mai ales cand ajung sa-si conduca fostii colegi si nici nu au prea multa experienta in spate.

Daca ceva nu merge bine, intotdeauna sunt oameni care te vor putea ajuta, incepand cu cei din departamentul de resurse umane sau chiar din propria ta echipa, pana la traineri specializati si experti in leadership si comunicare.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2054 (s) | 22 queries | Mysql time :0.072280 (s)