International

ALERTA! Produsele Johnson&Johnson, CANCERIGENE! Lacomia companiei a ucis o femeie

Publicat: 24 feb. 2016
1
Compania Johnson&Johnson, renumita pentru produsele de igiena pentru bebelusi, este implicata intr-un scandal de proportii. Din dorinta de a-si mari vanzarile, compania a omis timp de cateva decenii sa avertizeze consumatorii ca produsele pe baza de talc pot cauza cancer. Potrivit autoritatilor, in jur de 1.000 de cazuri au fost inregistrate in statul Missouri din SUA, iar alte 200, in New Jersey. In prezent, compania este obligata de instanta din Missouri, SUA, sa plateasca daune de 72 de milioane de dolari familiei unei femei care a murit de cancer ovarian, dupa ce a folosit timp de mai multe decenii pudra pentru bebelusi si alte produse care contin talc. Jacqueline Fox a locuit in Birmingham, Alabama, aceasta utilizand produsele de igiena pe baza de talc, de la J&J, timp de mai bine de 35 de ani. In urma cu trei ani, aceasta a fost diagnosticata cu cancer ovarian. Jacqueline a murit la varsta de 62 de ani. Cum era de asteptat, reprezentantii companiei neaga faptul ca produsele lor nu sunt sigure, desi datele indica exact contrariul. 
„Prioritatile noastre sunt sanatatea si siguranta consumatorilor si suntem dezamagiti de efectele acestui proces. Suntem alaturi de familie si ii intelegem suferinta, insa credem cu fermitate ca siguranta produselor noastre este sustinuta de cercetari care se fac de decenii”, a declarat Carol Goodrich, purtator de cuvant al companiei Johnson&Johnson. Declaratiile reprezentantilor companiei sunt contrazise de aproximativ 1.200 de studii ale caror rezultate indica faptul ca produsele pe baza de talc sunt responsabile de aparitia cancerului. In plus, documentele interne analizate de anchetatori arata clar ca sefii J&J cunosteau cu exactitate aceste detalii, insa au omis intentionat sa avertizeze publicul. Presedintele juriului care a dat verdictul in acest proces, Krista Smith, a precizat ca documentele companiei au fost decisive pentru verdict.
„A fost foarte clar ca au ascuns ceva. Era suficient sa puna o eticheta, prin care sa avertizeze consumatorii”, a spus Smith, avocata familiei. J&J comercializa produsul „Shower to Shower”, pe baza de talc, pentru igiena femeilor. Intr-o reclama din 1988, compania promitea ca o utilizare zilnica face minuni si indeparteaza orice miros. Pudra de talc este utilizata in diferite produse, cum ar fi baloanele, carora le mentine elasticitatea. Pudra pentru bebelusi aduce venituri anuale de aproximativ 18.8 milioane de dolari numai in SUA si aproximativ 19% dintre americani uilizeaza produsele J&J. Pudra de talc a fost ulterior inlocuita cu amidon de porum, dupa ce medicii din SUA au sfatuit ca femeile sa utilizeze produse pe baza de amidon pentru igiena intima.
J&J, care a introdus pudra pentru bebelusi pe baza de amidon, in 1970, continua sa comercializeze produse pe baza de talc si sustine, in ciuda datelor evidente, ca produsele sunt sigure. In cazul femeii moarte de cancer, avocatii au sustinut in fata juriului ca reprezentantii companiei au ascuns intentionat informatii despre riscurile la care sunt expusi consumatorii si ca daunele ar trebui sa fie de macar 22 milioane de dolari. Avocatii au sustinut ca pana nu sunt condamnati dur in instanta, oficialii J&J nu-si vor schimba comportamentul.




Adauga un comentariu