Actualitate

Alimente care opresc îmbătrânirea. Care este rețeta longevității

Publicat: 22 iun. 2020
Alimente care opresc îmbătrânirea
Putem întârzia și încetini procesul de îmbătrânire cu ajutorul unei alimentații sănătoase

Alimente care opresc îmbătrânirea. Cu toții ne-am dori să fim tineri cât mai mult timp, iar unele persoane chiar reușesc acest lucru. Și aceasta deoarece, grație unei alimentații corecte, reușesc să încetinească procesul de îmbătrânire.

Foarte mulți medici consideră că bătrâneţea nu este o stare naturală. Mai degrabă este un proces pe care îl grăbim deoarece nu ne alimentăm corect. Astfel, statisticile arată că 70 la sută dintre oameni mor pentru că mănâncă peste măsură și mai ales orice. Infarctul miocardic, ulcerele, diabetul și diferite tipuri de cancer survin de cele mai multe ori din cauza alimentaţiei greșite. Așadar, cu toții am putea întârzia și încetini procesul de îmbătrânire cu ajutorul unei alimentații sănătoase. Și, ceea ce e cel mai important, să mâncăm cu măsură.

Prin puterea antioxidanților, anumite alimente pot întârzia procesul de îmbătrânire. Consumate cu chibzuință, aceste „arme nutritive” te ajută să lupți împotriva trecerii timpului. Trebuie să știm faptul că rezultatele unei alimentații sănătoase se văd pe corpul nostru. Iar cheia o reprezintă antioxidanții, care au un efect de antiîmbătrânire. Grație acestora, celulele din organism se mențin tinere iar funcțiile corpului se păstrează în parametri optimi.

Alimente care opresc îmbătrânirea

Printre alimentele care ne ajută să ne păstrăm tinerețea amintim roșiile, broccoli, strugurii sau fructele de pădure. Dar iată de ce are nevoie organismul nostru pentru a întârzia cât mai mult îmbătrânirea:
– licopenul şi betacarotenul împiedică acţiunea nefastă a razelor soarelui asupra pielii. Totodată, stimulează și producţia de colagen, prevenind apariţia ridurilor. Adaugă în alimentaţia ta roșii, morcov, ardei gras și broccoli.
– alimentele bogate în fier hrănesc ţesuturile şi organele pentru o funcţionare optimă. Consumă spanac, quinoa, leguminoase ori semințe de dovleac.
– iaurtul şi ciocolată amăruie ne fac inima puternică. Alimentele bogate în potasiu menţin tensiunea sub control, iar grăsimile sănătoase împiedică creşterea colesterolului.
– fisticul şi scorţişoara sunt bune pentru slăbit. Acestea ajută la menţinerea unui nivel optim de zahăr în sânge, prevenind obezitatea.
– fructele oleaginoase sunt o alegere deșteaptă. Acizii graşi Omega-3 din nuci pot reduce inflamaţia legată de demenţa senilă.
migdalele combat durerea musculară. Vitamina E din migdale reduc durerile musculare după un antrenament intens.
– vinul și fructele de pădure țin cancerul la distanță. Vitamina C din anumite fructe dar și antioxidanții din vinul roșu pot împiedica apariţia cancerului.

Care este rețeta longevității

Oamenii din zilele noastre au ajuns să consume prea mult zahăr și sare. Acestea dăunează foarte tare inimii, plămânilor, rinichilor şi stomacului. De asemenea, ar fi bine să renunțăm și la sucurile şi băuturi carbogazoase. Profesorul bulgar Hristo Memerski, un reputat specialist în genetică, ne oferă o rețetă simplă a longevității:
1. Nu trebuie să consumi mai multe calorii decât cele pe care le arzi;
2. Trebuie să avem un mod de viață activă;
3. Este obligatoriu să mănânci un măr în fiecare zi;
4. Bea apă rece şi extracte din plante;
5. Fă duș zilnic;
6. Mergi pe jos sau cu bicicleta câte 10-15 km zilnic;
7. Alege compania prietenilor, bucură-te, râzi și nu renunţa la sex;
8. Dormi într-o cameră răcoroasă;
9. Niciodată să nu te gândeşti sau să spui că îmbătrâneşti.

Însă, pe lângă consumul chibzuit de alimente care opresc îmbătrânirea, este necesar să faci și mișcare. După cum se știe, sportul este la fel de important pentru longevitate.





Adauga un comentariu