Alimente care protejeaza inima

Publicat: 08 aug. 2011

In ultima vreme, din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata stresant si obositor, din ce mai multe persoane dezvolta boli de inima si mor in urma infarctului sau trebuie sa urmeze tratamente medicamentoase stricte.

La fel ca in cazul oricarei alte boli, cea mai buna tactica este prevenirea, asa ca iata ce te sfatuieste Web MD sa consumi pentru a-ti proteja inima:

Afinele

Afinele stau in fruntea listei cu alimente recomandate pentru inima, fiind nu numai delicioase, ci si pline de antioxidanti. Ele reduc cantitatea colesterolului „rau” si neutralizeaza efectele radicalilor liberi, care duc la cancer si alte boli legate de varsta. Contin si antocianina, gasita si in strugurii rosii, mure si coacaze. Daca poti, mananca o ceasca de afine pe zi, combinate cu cereale sau iaurt dietetic.

Somonul

Somonul este cea mai bogata sursa de acizi grasi omega 3, care previn cheagurile de sange, astfel incat arterele raman libere si starea ta de sanatate nu are de suferit. Consuma si ulei de masline si nuci pentru efecte similare.

Proteine din soia

Pentru persoanele cu nivel ridicat de colesterol, acizii omega 3, proteinele, mineralele si vitaminele din soia sunt mult mai potrivite fata de acelea luate din carnea rosie. Studiile arata ca aceasta alegere functioneaza la fel de bine ca urmare a unui tratament medicamentos. Poti consuma lapte, branza, cereale fortifiate, batoane energizante si multe alte alimente din soia.

Terci de ovaz

Terciul de ovaz, la fel ca alte cereale integrale precum orzul, secara, meiul, orezul brun, orezul sabatic sau quinoa, reduce riscul aparitiei diabetului. Nu este deloc indicat sa consumi cereale procesate, caci acestea isi pierd mare parte a nutrientilor si a fibrelor, ramanand doar caloriile. Cel mai bine este sa mananci intre 21 si 38 de grame de fibre pe zi.

Spanacul

Spanacul este bogat in vitamine, minerale si antioxidanti, care protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare. Mai mult, potrivit dr. Suzanne Havala Hobbs, de la Universitatea din Carolina, contine si omega 3 si acid folic, acesta din urma reducand nivelul de homocisteina, un element cheie in imbolnavirea inimii.



loading...

Adauga un comentariu