News Flash:

Alimente care-ti revitalizeaza pielea

14 Septembrie 2010
1078 Vizualizari | 1 Comentarii
Oamenii cheltuiesc cat isi pot permite pe produse de ingrijire, peste tot in lume. Asta nu inseamna insa ca acele companii faimoase de cosmetice au gasit formula tineretii vesnice in laborator. In realitate, produsele de ingrijire folosesc tot ce e mai bun din natura, acum ca si intotdeauna.

Asa ca in loc sa-ti dai intreg salariul pe produsele cosmetice si de ingrijire, o abordare mai buna e sa ai grija la stilul de viata pe care il duci, la orele acordate odihnei, la sport si, bineinteles, alimentatie. Discovery Health te invata ce sa-ti pui in cosul de cumparaturi, pentru ca pielea ta sa arate bine indiferent de anotimp.

Fructe de mare si peste

Componente active: acizi grasi omega 3 si zinc

Beneficii: piele neteda, curata si care straluceste

Stim ca pestele ne face bine in general, insa putini ne-am fi gandit ca este extrem de benefic pieleii, mai ales stridiile si pestele gras, precum somonul. Iar cei mai importanti nutrienti, cei care fac ca pestele si fructele de mare sa lucreze in favoarea pielii, sunt zincul, si, in mod special, acizii grasi omega 3.

Cei din urma reduc uscaciunea epidermei si inflamatiile, care imbatranesc prematur pielea. In plus, dupa cum au aratat cele mai recente studii, carenta acizilor grasi duce la boli inflamatorii precum eczemele si psoriazisul.

Tot acizii grasi omega 3 sunt benefici arterelor, imbunatatind circulatia, cruciala pentru sanatatea pielii.

Cat despre zinc, acesta lupta cu acneea, el fiind implicat in metabolizarea testosteronului, care afecteaza productia de sebum, cauza principala a aparitiei acneei. Tot zincul ajuta la regenerarea pielii, de unde si aspectul usor lucios, sanatos.

Daca nu esti fanul pestelui sau al fructelor de mare, poti obtine acelasi efecte consumand nuci si seminte.

Citrice

Component activ: Vitamina C

Beneficii: piele neteda, fara riduri, curata

Nu degeaba Vitamina C este primul ingredient mentionat in produsele de ingrijire destinate pielii. Aceasta vitamina incurajeaza productia de colagen.

Productia de colagen incepe sa fie semnificativ mai mica odata cu varsta de 35 de ani, pielea "lasandu-se". Este momentul suplimentelor naturale de Vitamina C, sub forma de portocale, grepfrut si chiar rosii, care fac piela mai ferma si previn ridurile.

Vitamina C lupta si cu inflamatiile, iar proprietatile sale antioxidante neutralizeaza radicalii liberi, ce fac rau celulelor pielii si iti imbatranesc inainte de vreme chipul.

Daca te plictisesti de citrice, le poti oricand inlocui cu ardei iute, ardei gras sau varza de Bruxelles, care contin o cantitate considerabila de Vitamina C.

Nuci, migdale, arahide

Component activ: Vitamina E

Beneficii: piele tanara si catifelata

Ceea ce conteaza, mai ales la migdale, este actiunea antioxidanta. Vitamina E cobate actiunea de imbatranire a pielii a radicalilor liberi, protejand epiderma de actiunea nociva a soarelui. Tot Vitamina E ajuta pielea sa se mentina hidratata, impiedicand uscarea ei si ajutand-o sa para mai tanara.

Cand Vitamina E lucreaza in pereche cu seleniul, cum se intampla in cazul de fata, actiunea antioxidantilor este si mai puternica, asa ca mai ales migdalele nu ar trebui uitate. La fel de bune sunt insa si nucile, care vin cu acizi grasi omega 3, un alt nutrient benefic pielii.

Cereale integrale

Componente active: bioflavonoide rutin si Vitamine din complexul B

Beneficii: piele curata si hidratata

Cerealele integrale sunt, in general, neprocesate, continand antioxidanti, precum bioflavonoidele rutin, care combat inflamatiile pielii.

Germenii de grau vin cu Vitamina B sub forma de biotina, de asemenea benefice. Carenta biotinei face ca pielea sa fie uscata si chiar cu tot felul de coji, avand un aspect deloc placut sau sanatos.

Prin comparatie, faina procesata poate incuraja acneea. Daca nu poti renunta la faina alba, poti introduce in alimentatie avocado sau ciupercile, cu rezultate asemanatoare cerealelor integrale.

Nu uita, totusi, ca un corp sanatos inseamna si o piele radianta. In plus, nu neglija actiunea stresului asupra pielii, foarte nociv. Evita, de asemenea, grasimile saturate si zaharul rafinat, ale caror efecte asupra pielii sunt foarte vizibile.

In niciun caz nu uita de legume, cele portocalii si rosii fiind bogate in beta-caroten - care este convertit de organism in Vitamina A, care se comporta ca un antioxidant, prevenind imbatranirea si acneea - iar cele verzi, de asemenea bogate in Vitamina A, ajutand la regenerarea pielii, reducand uscaciunea si dand stralucire pielii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

dadasdas  | #123290
http://mititelub.wordpress.com/diverse/
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1577 (s) | 22 queries | Mysql time :0.044914 (s)