Diete si regimuri

Ce alimente trebuie evitate în caz de osteoartrită?

Publicat: 27 iul. 2020
osteoartrită
Alimente de evitat în caz de osteoartrită

Alimente de evitat în caz de osteoartrită. Boala inflamatorie și cronică, osteoartrita afectează milioane de oameni. În prezent, nu există, din păcate, un tratament curativ, ci doar un tratament preventiv care să încetinească progresia acesteia. Pot fi un ajutor eficient dieta?

De ce trebuie evitate anumite alimente în caz de osteoartrită?

Osteoartrita este o boală inflamatorie care se manifestă prin durere în articulații. Se datorează degradării cartilajului; acesta din urmă este un țesut proteic care acoperă oasele și a căror suprafață este căptușită cu lichid sinovial. Veți înțelege cu ușurință că este necesar apoi să limitați inflamația. Pentru a face acest lucru, trebuie evitate alimentele inflamatorii.

Alimente de evitat în caz de osteoartrită

Pentru a evita inflamația, ar trebui să evitați:

alimente bogate în acizi grași saturați, cum ar fi carne rece, brânzeturi, margarine vegetale hidrogenate, piele de păsări de curte,
alimente bogate în acizi grași trans, care sunt cel mai răspândite în alimentele procesate și prăjite,
alimente bogate în omega-6 consumate în cantități prea mari, cum ar fi uleiul de floarea soarelui, soia, alune,
alimente prelucrate bogate în zaharuri simple (sirop de glucoză etc.) produse rafinate (făină albă, pâine albă etc.). Pentru a rezuma, evitați alimentele cu un indice glicemic ridicat care promovează cresterea zahărului din sânge.

Bauturi de evitat in caz de osteoartrita?

Renuntati la băuturi zaharoase și acidulate. Pregătiți-vă băuturi anti-oxidante pe bază de fructe roșii (afine, căpșuni, zmeură, cireșe), papaya, mango. Pentru legume, optați pentru morcovi, legume cu frunze (spanac proaspăt, salat, varză verde).

O dietă adecvată este esențială pentru păstrarea cartilajelor. Vom favoriza alimentele bogate în proteine ​​precum carne, pește, ouă, leguminoase; alimente bogate în fibre (fructe și legume), antioxidanți (întotdeauna fructe și legume, dar colorate, precum roșii, frunze de spanac etc.), alimente care furnizează grăsimi bune (omega-3), cum ar fi peștele gras (macrou, sardine), somon, etc.), uleiuri vegetale și fructe oleaginoase. Gândiți-vă, de asemenea, la semințele de in, mici, dar pline de beneficii!





Adauga un comentariu