Sanatate

Alimente nepermise în gonartroză. Măsurile pentru îmbunătățirea articulațiilor

Publicat: 11 mai 2022
mai multe alimente sanatoase care contribuie la restabilirea articulatiilor
Deci, în cazul unor boli ale sistemului musculo-scheletic, este important să excludeți din dietă zaharuri simple

Deși dieta pentru artroză nu este principala metodă de tratament, însă trebuie să eviți alimente nepermise în gonartroză. Alimentația adecvată și măsurile pentru îmbunătățirea generală a organismului ajută articulațiile să se îmbunătățească. Medicii și pacienții notează că dacă se urmărește o dietă simplă, modificările degenerative-distrofice progresează mai lent și provoacă pacienților mai puțină anxietate. În plus, o alimentație adecvată în caz de gonartroză servește ca prevenire a acesteia în cazurile în care există o predispoziție ereditară sau profesională.

Meniul pacienților cu artroză include în mod necesar o varietate de carne, pește și produse lactate, ouă, fructe și legume proaspete, cereale integrale. Prioritatea sunt preparatele cu un conținut scăzut de carbohidrați „rapide” și bogat în fibre. O dietă bogată în alimente vegetale pentru artroză rezolvă trei probleme simultan. Saturația organismului cu vitamine și minerale care favorizează absorbția și sinteza colagenului, normalizarea metabolismului, prelungind senzația de sațietate și slăbire.

o capsula din care iese mai multe alimente sanatoase care contribuie la restabilirea articulatiilor
Saturația organismului cu vitamine și minerale care favorizează absorbția și sinteza colagenului, normalizarea metabolismului, prelungind senzația de satietate și slăbire

Alimente nepermise în gonartroză. Ce trebuie să excluzi din regim pentru a scăpa de disconfort

Deși cercetările sunt încă în curs de desfășurare cu privire la beneficiile sau daunele anumitor alimente pentru gonartroză, oamenii de știință avertizează deja despre alimentele care pot crește inflamația și durerile articulare. Acestea pot complica cursul bolii și chiar accelerează progresul acesteia.

Deci, în cazul unor boli ale sistemului musculo-scheletic, este important să excludeți din dietă zaharuri simple. Adică produse de patiserie, pâine din făină de clasa I, băuturi zaharoase, cartofi, fast-food și mâncăruri comode. Aceste produse contribuie la creșterea în greutate, iar kilogramele în plus încarcă articulațiile.

Din același motiv, mâncărurile sărate și marinatele se numără printre alimentele dăunătoare pentru gonartroză. Excesul de sare în dietă duce la faptul că organismul începe să acumuleze apă, de unde și umflarea. Sarea este extrem de interzisă și persoanelor care suferă de coxartroză. O creștere a greutății corporale agravează inevitabil artroza. Boala progresează de 2-3 ori mai repede. De asemenea, sarea în cantități mari poate provoca o tulburare metabolică, una dintre condițiile prealabile pentru gonartroză.

mai multe alimente sanatoase care contribuie la restabilirea articulatiilor
O dietă bogată în alimente vegetale pentru artroză rezolvă trei probleme simultan

Vești bune pentru iubitorii de cafea. Cofeina promovează activitatea fizică

Alimentele prăjite ar trebui, de asemenea, să aibă un aport limitat, aceasta sunt o sursă de calorii suplimentare, grăsimi saturate și chiar cancerigene. O dietă pentru artroza articulațiilor ar trebui să includă alimente fierte, înăbușite, coapte și aburite.

Alcoolul cu artroză este în principal interzis. Cu toate acestea, nu este interzisă folosirea vinului roșu în cantități mici. Șampania și băuturile alcoolice ar trebui evitate în primul rând. Însă, vinul roșu te va ajuta să ameliorezi simptomele provocate de poliartrita reumatoidă.

Vestea bună pentru iubitorii de cafea este că îți poți permite 2-3 căni pe zi. Adevărat, doar o băutură naturală făcută din boabe de cafea întregi și nu cafea liofilizată sau un „amestec” dintr-o pungă. Cu moderație, cafeaua este utilă chiar și pentru gonartroză are efect antioxidant, îmbunătățește metabolismul și promovează activitatea fizică.

mai multe alimente sanatoase care contribuie la restabilirea articulatiilor
Prioritatea sunt preparatele cu un conținut scăzut de carbohidrați „rapidi” și bogat în fibre

Vitaminele și mineralele necesare pentru restabilirea articulațiilor

O dietă vegetariană pentru artroza articulațiilor este dăunătoare, regenerarea țesutului cartilajului încetinește critic, iar cu o deficiență de proteine, procesele degenerative ale articulațiilor merg de câteva ori mai repede.

Puteți găsi adesea afirmația că alimentele grase cu gonartroză sunt dăunătoare. Dar nu vă lăsați păcăliți, alimentele bogate în acizi grași nesaturați nu sunt doar permise, ci și dezirabile. Acestea includ pește, de preferință mare, în special, mările nordice, fructe de mare și alge, nuci, semințe de in, susan, avocado. Dar grăsimile trans, uleiul de prăjit și alți aditivi grași „nesănătoși” din dietă ar trebui să fie limitate. Pentru a face acest lucru, va trebui să mâncați mai puțină maioneză, ciocolată și cârnați.

Pe baza celor de mai sus, merită evidențiați 6 „piloni” ai dietei pentru artroză. Colagen, lipsa acestuia duce la îmbătrânirea prematură a articulației și proteine, material de construcție pentru articulații sunt extrem de importante pentru alimentație. La fel de recomandate sunt macro și microelemente, obligatoriu, calciu, magneziu, potasiu, seleniu, sulf. Dintre vitamine indicate sunt în special grupa B, precum și A, C, E. Aceste vitamine te vor ajuta să scapi de tremuratul mâinilor.

Acizi grași polinesaturați contribuie la elasticitatea și rezistența cartilajului. Condroitină și sulfați de glucozamină, protejează articulația de distrugere și activează repararea cartilajului. Vă rugăm să rețineți că nu numai produsele sunt importante, ci și numărul de mese, mărimea porției.

În cazul afecțiunii, pe lângă evitarea unor alimente nepermise în gonartroză, nutriționiștii recomandă să mănânci de 3-6 ori pe zi, dacă este posibil, la intervale egale de 2,5-3 ore. Dacă trebuie să scapi de kilogramele în plus din motive de sănătate, împărțiți aportul alimentar zilnic în 5-6 mese a câte 100-150 g. Dați preferință cărnii slabe și produselor lactate ca principale surse de proteine.

mai multe alimente sanatoase care contribuie la restabilirea articulatiilor
Meniul pacienților cu artroză include în mod necesar o varietate de carne, pește și produse lactate, ouă, fructe și legume proaspete, cereale integrale



Adauga un comentariu