Magazin

Alimente pe care le ignoram, dar vitale pentru organism

Publicat: 15 iul. 2012
In fiecare zi, alegem alimentele pe care trebuie sa la mancam, fara sa ne intrebam intotdeauna ce beneficii aduc acestea sanatatii noastre. 
Exista diverse alimente, bogate in substante nutritive extrem de necesare organismului nostru, pe care le ignoram inconstient. Iata cateva produse care merita atentia dumneavoastra, prezentate de Health.
Sfecla rosie: este o sursa bogata de acid folic si pigmenti naturali rosii, care ajuta organismul in lupta impotriva cancerului. Se poate consuma in stare cruda sau sub forma de salate. Prin fierbere se pierd proprietatile antioxidante.
Varza: bogata in nutrienti precum sulforafanul, o substanta care activeaza anumite enzime ce lupta impotriva cancerului. Poate fi consumata cruda sub forma de salate, sau ca garnitura la diverse feluri de mancare.
Scortisoara: mentine in limite normale glicemia din sange si valorile colesterolului. O puteti folosi ca adaos in cafeaua de dimineata sau in bolul cu cereale de la micul dejun.
Prune uscate: sunt printre cele mai bogate fructe in antioxidanti.
Seminte de dovleac: constituie cea mai hranitoare componenta a dovleacului, fiind bogate in magneziu. Multitudinea de minerale continute in seminte reduce riscul deceselor timpurii.
Sardine: foarte bogate in acizi Omega-3 si calciu. Contin, de asemenea, foarte mult fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, precum si intreaga gama de vitamine B. Foarte important, in sardine nu se gaseste mercur.
Turmeric: este radacina uscata a plantei Curcuma Domestica. Prezinta importante proprietati antiinflamatorii, luptand impotriva radicalilor liberi care provoaca cancerul. Poate fi folosit in toate felurile de manacaruri de legume.
Afinele: ajuta la improspatarea si fortificarea memoriei. Consumate proaspete sau congelate, pot fi adaugate in iaurt impreuna cu cateva migdale macinate.
Dovleac: miezul este foarte scazut in calorii si bogat in fibre. Stimuleaza sistemul imunitar, fiind bogat in vitamina A. Se consuma fiert sau copt, cu adaos de scortisoara sau nuci. 
sursa: ziare.com


loading...

Adauga un comentariu