WoW!

Alimente pe care le mănâncă orice nutriționist. Reguli

Publicat: 04 iun. 2021

Prima masă a zilei este esenţială, mai ales atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus. Specialiştii spun că persoanele care nu sar peste micul-dejun mănâncă mai puţin pe parcursul zilei. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi spune că nu e nici vegetarian, nici carnivor. „Sunt omnivor şi întotdeauna ascult de corpul meu şi de nevoile sale. Iau trei mese pe zi, dintre care micul dejun este cea mai importantă. Dimineaţa mănânc în decurs de o oră de când m-am trezit alimente destul de consistente (ouă, carne slabă, peste, ceapă şi usturoi) şi preparate de mine. Un exemplu de mic-dejun: supa japoneza miso cu leuştean şi paprikă dulce şi pulpa de pui la grătar cu mujdei de usturoi. Fără pâine, doar cu salată verde semimurata,” spune expertul în nutriţie Mencinicopschi. Iată și alte alimente recomandate de nutriționist.

Nu mă abat niciodată de la micul-dejun

Preşedintele de onoare al Federaţiei Romane de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, profesor doctor Nicolae Hâncu, se declară un mare amator de salate, de fructe, dar admite că nu-şi refuza nici un vin bun. ,, Îmi încep activitatea trezindu-mă la ora 5,30 şi micul-dejun de la care niciodată nu mă abat este format obligatoriu din iaurt şi fulgi. Pe la 10,30-11 iau o gustare formată dintr-un baton din prune uscate, scorţişoară, alune sau nuci.

Sâmbăta şi duminică, la mic dejun, am o omletă albă formată din 3-4 albuşuri de ou foarte bine prăjite pe teflon fără ulei, în care nu mai adaug nimic. De ani de zile toate mâncărurile mele sunt foarte sărace în sare,” explica profesorul Hâncu.

Cine nu sare peste micul dejun nu se îngraşă

,,Alimentaţia mea este în mod obişnuit bazată pe produse naturale, cu lactate degresate, legume (pe cât posibil crude), cereale integrale şi leguminoase. Mănânc des şi puţin şi niciodată nu mă ridic de la masa cu burta plină.

Cine nu sare peste micul dejun, are şanse mai mici să se îngraşe de-a lungul vieţii, are performante fizice şi psihice mai bune, iar faptul că nu ne e foame sau dorim să slăbim nu reprezintă argumente pentru a sări peste masă de dimineaţă.

Dacă nu mâncăm, este probabil că în jurul orelor 11-12 să apară o senzaţie intensă de foame care să fie „rezolvată” prin dulciuri sau alte produse hipercalorice. Cel mai bun mic-dejun este acela care are fibre suficiente şi proteine care să îţi ţină de foame până la următoarea masă, fără prea mult zahăr sau grăsimi săturate. Alegerile bune, sănătoase includ pâine integrală, ouă, unt de arahide, cereale, fructe, lapte degresat”, explica nutriţionistul Corina Zugravu.





Adauga un comentariu