Frumusete

Alimente pe care NU trebuie sa le consumi daca nu vrei sa ai CELULITA

Publicat: 19 mart. 2014
7
Zahar
Alimentele bogate in zaharuri pot cauza o crestere brusca a nivelului de insulina din corp, care stimuleaza formarea tesutului adipos. Excesul de zahar se poate „prinde” de proteine, slabindu-le eficacitatea si cauzand inflamatii. Zonele cu celulita pot ajunge astfel dureroase in timp, scrie ele.ro. La acest capitol intra prajiturile, biscuitii, ciocolata, sucurile acidulate, insa atentie: chiar si fresh-urile naturale, precum cel de portocale, pot cauza o crestere dramatica a glicemiei. 
Organismul nostru are intr-adevar nevoie de sodiu, insa omul modern tinde sa exagereze (mai mult decat isi da seama!) cu consumul de sare. Te gandesti ca nu e mare diferenta daca mai scapi un pic de sare in mancare, insa sarea, in cantitati mai mici sau mai mari, se afla in majoritatea alimentelor pe care le vezi in magazin: mezeluri, conserve, paine, carne, branza, iaurt, unt, chiar si in ciocolata si prajituri. Cu un pic de colo si un pic de dincolo, se aduna depasind adesea cu mult doza zilnica recomandata (DZR) de sodiu.
Sarea deshidrateaza, prin urmare, daca nu consumi suficiente lichide, excesul de sare va accentua acest lucru. O piele care nu e hidratata corespunzator duce lipsa de elasticitate si nu se poate opune celulitei.
De asemenea, sarea este asociata cu retinerea lichidelor in organism, fapt ce poate agrava celulita.

Vezi si: O noua tehnica eficienta care lupta cu celulita
 

Mancare procesata
Femeia moderna este mereu in viteza si are programul atat de incarcat, incat de multe ori reuseste sa manance doar „pe apucate”. Mult mai la indemana decat un mic dejun in toata regula devin semi-preparatele, produsele instant, alimentele care vin in pungi sau cutii. Insa, din cauza continutului exagerat de sare, zahar, grasimi si conservanti si a valorii nutritive ce tinde spre zero, mancarea procesata iti hraneste mai degraba celulita, decat pe tine.
Grasimi
Este vorba de grasimile saturate, care odata consumate, se depun instant pe zonele-problema: coapse, solduri, fese si abdomen. Sunt greu de procesat pentru organism si de aceea de multe ori nici nu iti pica bine la stomac cand mananci mancaruri foarte grase. Evita grasimile din prajeli, unt, smantana, carne grasa, produse de patiserie si mancare tip fast-food, insa nu uita de grasimile „bune”, acizii grasi esentiali Omega-3 si 6 din peste, nuci sau ulei de masline. 

Stai departe si de grasimile hidrogenate, precum margarina, acestea fiind foste grasimi nesaturate care au fost „bombardate” cu atomi de hidrogen pentru a deveni saturate, cu scopul de a le schimba forma, de la lichida la solida, temperatura de topire, termenul de valabilitate. Din procesul incomplet de hidrogenare rezulta ceea ce se numesc grasimi „trans”, carora li se asociaza un risc crescut de boli cardiace. 

Desi impactul sau asupra cresterii in greutate este controversat, consumul excesiv de alcool a fost asociat cu hipertensiunea, ulcerul gastric si problemele cardiovasculare. De asemenea, alcoolul exercita un efect puternic de deshidratare asupra organismului, astfel incat consumul regulat de alcool impune ajustarea consumului de apa. 
Un pahar de vin rosu din cand in cand nu-ti va face niciun rau, ba chiar este recomandat de catre unii nutritionisti. Insa, femeile aleg adesea cocktail-uri, in pahare elegante cu picior, in culori atragatoare si cu gust ispititor. In acest caz, nu alcoolul e problema, ci colorantii, aromele artificiale si doza enorma de zahar, provenita din siropuri, lichioruri, fructe confiate si inghetata, care nu vor face decat sa iti agraveze celulita.




Adauga un comentariu