Diete si regimuri

Alimente pe trebuie sa le consumi daca ai diabet

Publicat: 15 feb. 2019
25

Poate credeai ca un diagnostic de diabet te va impiedica sa consumi preparate aromate, cu un gust deosebit. Ei bine, nu trebuie sa uiti de gusturile care iti plac, ci sa alegi cu atentie ingredientele meselor principale si ale gustarilor pentru a-ti fortifica organismul si a preveni fluctuatiile glicemiei. Iata ce ar trebui sa consumi mai des daca ai diabet:
 
1. Ciocolata neagra. Este bogata in flavonoide, nutrienti care diminueaza rezistenta la insulina, reduc poftele alimentare si regleaza nivelul glicemiei. In cadrul unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Copenhaga s-a observat ca persoanele care consuma ciocolata neagra simt mult mai rar nevoia de alimente grase, sarate sau foarte dulci, fata de persoanele care consuma lapte cu ciocolata, care contine mai putine flavonoide, mai mult zahar si grasimi. Ciocolata neagra reduce cu 15% cantitatea de pizza consumata in cursul aceleiasi zile, regleaza tensiunea arteriala si scade riscul de atac de cord intr-un interval de 5 ani.
 
2. Broccoli. Este un super-aliment anti-diabet. Contine sulforafan, un compus cu efect antiinflamator care tine sub control nivelul zaharului din sange si te protejeaza de afectiunile cardiovasculare care sunt adesea consecinta diabetului. Bolile cardiace sunt prima cauza de deces in randul pacientilor diagnosticati cu diabet, asa ca brocooli ti-ar putea salva viata. Sulforafanul activeaza mecanismele de detoxifiere ale organismului, transformand celulele cu potential malign in compusi mai usor de prelucrat care pot fi eliminati fara probleme.
 
3. Afine. Micutele fructe aromate contin atat fibre insolubile, care elimina grasimile din organism, cat si fibre solubile, care incetinesc digestia si regleaza glicemia. In cadrul studiilor realizate s-a constatat ca persoanele diabetice care consuma o cana de afine in fiecare zi timp de cel putin 12 saptamani au un nivel mai redus al glicemiei, isi imbunatatesc capacitatea de memorare si sufera mult mai rar de depresie. Aceste rezultate se datoreaza antocianinelor din afine, componente care reduc dimensiunea celulelor adipoase, cresc sensibilitatea la insulina si previn cresterea glicemiei.
 
4. Ovaz integral. Poate ca ovazul nu ti se pare un aliment extraordinar, dar sa stii ca reduce semnificativ riscul de diabet de tip 2. Contine o cantitate ridicata de magneziu, mineral esential pentru utilizarea eficienta a glucozei. Un studiu desfasurat pe un interval de 8 ani a demonstrat ca femeile care au un meniu bogat in ovaz integral  au un risc de diabet cu 31% mai redus. Este foarte usor sa gatesti ovazul integral pentru ca poate fi utilizat in orice preparat la care ai adauga orez, precum si la salate.
 
5. Peste gras. Este bogat in proteine si contine acizi grasi de tip Omega-3, care lupta impotriva inflamatiilor care pot agrava diabetul si problemele de greutate. Consuma cat mai des somon, macrou, ton, hering sau pastrav pentru a diminua riscul de accident vascular cerebral asociat cu diabetul. Fii atent si la metoda de preparare utilizata. Pestele fiert la aburi, rumenit pe gratar sau la cuptor va scadea riscurile, in timp ce variantele prajite favorizeaza problemele de sanatate.
 
6. Ulei de masline. O dieta mediteraneana care contine ulei de masline reduce riscul de diabet cu 50% fata de un meniu cu foarte putine grasimi. Cercetatorii de la Universitatea din Viena au constatat ca uleiul de masline tine apetitul sub control mult mai eficient decat untura, untul sau uleiul de rapita. In afara de continutul ridicat de grasimi mononesaturate, uleiul de masline este bogat si in antioxidanti, care previn deteriorarea la nivel celular si scad riscul de boli cardiace. sursa: eva.ro
R.P.





Adauga un comentariu