Diete si regimuri

Alimentele antiinflamatoare reduc bolile de inimă

Publicat: 03 dec. 2020
legume verzi
Un studiu a analizat impactul alimentelor inflamatorii asupra apariției bolilor de inimă.

Un studiu a analizat impactul alimentelor inflamatorii asupra apariției bolilor de inimă. Cercetarea publicata în Jurnalul Colegiului American de Cardiologie a incercat să evalueze efectele pozitive ale consumului anumitor alimente asupra scăderii riscului de inflamație și boli de inimă. Inflamația cronică joacă un rol important în dezvoltarea bolilor de inimă și a accidentului vascular cerebral.

Pentru acest studiu, cercetătorii au analizat date de la peste 210.000 de persoane. Toți participantii au completat un sondaj la fiecare patru ani pentru a verifica aportul de alimente.

„Folosind un indice dietetic pentru a evalua nivelurile de inflamație, am constatat că tiparele de consum cu potențial inflamator mai mare au fost asociate cu rate crescute de boli cardiovasculare. Studiul nostru este printre primele care leagă un indice inflamator dietetic de un risc pe termen lung de boli cardiovasculare”, a declarat Jun Li, autorul principal al studiului și cercetator în cadrul Departamentului de nutriție de la Harvard TH Chan School of Public Health, potrivit Sante Magazine.

Alege consumul de legume cu frunze verzi

Conform acestui studiu, cei care au urmat diete pro-inflamatorii au avut un risc cu 46% mai mare de a dezvolta boli de inimă decât cei care nu au făcut-o. În plus, 28% au avut, de asemenea, un risc mai mare de accident vascular cerebral, comparativ cu cei aflati pe diete antiinflamatoare. Pe baza acestor rezultate, cercetătorii recomandă consumul de alimente cu niveluri mai ridicate de antioxidanți și fibre pentru a ajuta la combaterea inflamației.

Astfel, încurajează consumul de legume cu frunze verzi (varză, spanac, rucola), legume galbene (dovleac, ardei galbeni, fasole, morcovi), cereale integrale, cafea, ceai etc. Pentru o farfurie ideală, aceștia recomandă limitarea aportului de zaharuri și cereale rafinate, alimente prăjite, sucuri și restricționarea cărnii procesate, roșii și de organe.

Alimentele antiinflamatoare reduc bolile de inimă: includeți si nucile în dieta

„O mai bună cunoaștere a protecției sănătății oferite de diferite alimente și diete ar trebui să constituie baza pentru proiectarea unor diete și mai sănătoase pentru a proteja împotriva bolilor de inimă. Atunci când alegem alimentele din dieta noastră, trebuie să fim precauti cu privire la potențialul lor proinflamator și antiinflamator”, precizează Ramon Estruch, consultant principal în departamentul de medicină internă al Spitalului din Barcelona, ​​Spania.

Un alt studiu a investigat beneficiile încorporării nucilor în dieta. Pentru aceasta, 634 de participanți au primit fie o dietă fără nuci, fie o dietă cu nuci (aproximativ 30 până la 60 de grame pe zi). Rezultat? Cei care au ținut dietă cu nuci au prezentat niveluri semnificativ reduse de inflamație în organism în șase din cei zece biomarkeri inflamatori testați.





Adauga un comentariu