Magazin

Alimentele pe care trebuie sa le consumi daca esti stresat

Publicat: 22 ian. 2014
1

O alimentatie corespunzatoare este una dintre solutiile cele mai la indemana atunci cand stresul si anxietatea si-au facut loc in viata ta. Intre doua sedinte si trei telefoane la serviciu, ramai sanatoasa si plina de energie pentru a te putea invinge orice obstacol care iti apare in cale.
Afla mai jos ce trebuie sa mananci pentru a combate stresul si oboseala!

Avocado
Include in dieta ta zilnica si cateva felii de avocado. Fie ca il mananci in sandvis sau in salata servita la pranz la birou, avocado e un fruct minune plin de nutrienti, vitamine si minerale, care te ajuta sa iti regasesti echilibrul si sa fii mereu in forma. Un astfel de nutrient este potasiul, responsabil cu reglarea tensiunii arteriale.

Fructe uscate
Beneficiile fructelor uscate, asa cum sunt caisele, bananele, prunele sau stafidele te salveaza in lupta cu oboseala si stresul. Multumita zaharului natural din aceste fructe, care te ajuta intr-un mod mai sanatos decat cel rafinat, dar si magneziului, organismul tau va face fata mult mai bine momentelor tensionate de peste zi.

Citeste si: 10 simptome care arata ca esti mai stresat decat crezi

Ciocolata neagra
Nu ai de ce sa te temi pentru silueta. Consumata cu moderatie, ciocolata neagra iti aduce numai beneficii. Iar unul major se refera tocmai la faptul ca vei deborda de energie (multumita cofeinei) si vei spune adio stresului. Bogata in flavonoide, ciocolata cu 70% cacao relaxeaza vasele de sange si reduce tensiunea arteriala.

Fructele de padure
In iaurtul tau simplu de dimineata adauga si cateva fructe de padure. Pe langa faptul ca vei obtine un aliment mult mai bun la gust, aceasta combinatie iti va aduce si multe beneficii legate de sanatate, inclusiv de reducerea nivelului de stres.

Semintele de dovleac
Semintele de dovleac te ajuta si ele sa in lupta contra stresului. Datorita continutului bogat in magneziu, semintele de dovleac iti mentin ridicat nivelul de energie si te ajuta in perioadele de anxietate.

Somonul
Pastreaza o dieta echilibrata in grasimi esentiale si asigura-te ca incluzi in meniu un peste gras cel putin de doua ori pe saptamana. Somonul este o alegere buna pentru o inima sanatoasa si o digestie optima. Insa acest peste lupta si impotriva depresiei, prin faptul ca mareste nivelul de serotonina in organism. Astfel, tu vei fi mai calma si vei putea sa combati mai eficient stresul.

Citeste si: 8 lucruri pe care le faci zilnic si te strezeaza la maximum, fara sa stii

Legumele cu frunze verzi
Include in meniul tau cat mai multe astfel de legume si vei simti pe pielea ta beneficiile. Varza, salata verde, spanacul, broccoli etc., toate acestea iti vor creste capacitatea organismului de a face fata stresului. Vitaminele si mineralele continute, precum si alti nutrienti esentiali, ajuta la echilibrarea nivelului cortizolului in corp.

Quinoa
Quinoa este o cereala fara gluten care contine mai multe proteine decat orice alta cereala. Acestea sunt esentiale in dezvoltarea si regenerarea tesuturilor. Pe langa vitaminele pe care le contine, quinoa este bogata in magneziu, iar asta inseamna mai putine dureri de cap si o tensiune arteriala mai buna.
In plus, quinoa este si o sursa excelenta de carbohidrati, ceea ce presupune si un nivel mai ridicat de energie.
sursa: ele.ro





Adauga un comentariu