News Flash:

Alte 36 tramvaie second-hand pe strazile municipiului

17 Mai 2006
1213 Vizualizari | 0 Comentarii
•Desi un tramvai de tipul GT4 a provocat accidentul din centrul orasului in urma caruia au fost ranite mai multe persoane, conducerea Regiei de Transport vrea sa achizitioneze si alte vehicule de acest tip •Expertii au constatat ca tramvaiul GT4 avea grave defectiuni la sistemul de franare La nici doua saptamani de la prezentarea rezultatelor expertizei tehnice a tramvaiului care a provocat accidentul din fata Agentiei Tarom, din plin centru al municipiului Iasi, sefii Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP) s-au gandit sa mai achizitioneze vehicule de acelasi tip. Desi expertul Radu Gaiginschi a precizat clar in raportul intocmit ca accidentul s-a desfasurat ca urmare a unei grave defectiuni la sistemul de franare, defectiune ce ar putea fi regasita la toate tramvaiele de tip GT4, conducerea RATP are in plan sa achizitioneze alte 36 de tramvaie de acelasi tip. Tramvaiele, second-hand, vor fi cumparate din Germania. "Vrem ca in viitorul apropiat sa achizitionam alte 36 de tramvaie de tip GT4. Acest model este destul de reusit, avand un consum mic de energie si fiind destul de modern. Deocamdata, nu stim la ce pret le vom cumpara deoarece programul prin care au fost achizitionate celelalte tramvaie nu mai este valabil", a declarat ieri Maricel Gherca, directorul de la RATP. Probleme la frane Desi reprezentantii Regiei cauta sa dea vin numai pe vatman, rezultatele expertizei arata clar ca si franele functioneaza prost. Mai mult, prof. dr. Radu Gaiginschi spune ca suruburile care au cedat la unul dintre sistemele de franare ar putea ceda si in alte cazuri. "Comutatorul care actioneaza frana pe patina este sustinut de doua suruburi de patru milimetri. Cele doua suruburi au cedat, iar vatmanul a pierdut circa 24 - 30 secunde pentru a actiona totusi acest sistem. Am recomandat Regiei Autonome de Transport Public sa schimbe toate aceste suruburi de la tramvaiele de acest tip", a spus expertul Radu Gaiginschi. Cu toate acestea, reprezentantii Regiei de Transport au declarat ca accidentul putea fi evitat daca vagonul ar fi fost folosit in mod corespunzator. "Imi mentin declaratiile initiale si sustin in continuare ca accidentul putea fi evitat daca vagonul ar fi fost exploatat in mod corespunzator. Nu neg ca ar putea apare defectiuni la sistemul de franare, dar acest tip de tramvai nu are un singur sistem de franare, ci trei", a mai precizat directorul Gherca. Cristian ALBU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1276 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017100 (s)