Magazin

Alternative naturale pentru ZAHAR

Publicat: 12 aug. 2014
1

Zaharul este atat de rau precum auzi, asa ca ai face bine sa il scoti din alimentatie. Nu te arunca, insa, la primul indulcitor care iti vine la indemana, pentru ca nici aceste variante nu sunt foarte bune pentru sanatatea ta. Afla care sunt cele mai folosite alternative natural pentru zahar si cat sunt de sanatoase.

Studiile au constatat ca zaharul favorizeaza aparitia obezitatii, a bolilor de inima, a cancerului si afecteaza functiile creierului, dar nici efectele negative ale indulcitorilor naturali nu au ramas ascunse. Cercetatorii au stabilit, recent, ca siropul de agave, candva considerat cel mai sanatos inlocuitor al zaharului, are un continut foarte ridicat de fructoza.

Citeste si Dieta de trei zile care reduce colesterolul si promite sa te scape de 5 kg

Fructoza creste colesterolul, hmogoblina glicozilata, tensiunea arteriala si duce la aparitia diabetului de tip 2. De altfel, multi indulcitori considerati naturali sunt bogati in aceasta substanta deloc benefica pentru organismal tau.

Siropul de artar
Siropul de artar este obtinut din artar, care este fiert si filtrat in case de zahar. Contine 70% zaharoza si o concentratie mai mica de fructoza, iar unul din avantajele sale este ca are un continut ridicat de antioxidanti. Dezavantajul este ca nivelul de fructoza este suficient de ridicat incat sa iti expuna organismul unor riscuri.

Siropul de agave
Siropul de agave este extras din frunzele de agave, prin fierbere. Pentru ca este foarte dulce, ai nevoie de o cantitate foarte mica. Dezavantajul este ca are un continut extrem de ridicat de fructoza – intre 75% si 90%, nu este asimilat in totalitate de organism si ridica nivelul zaharului din sange.

Melasa
Melasa este un produs secundar, care rezulta din procesul de rafinare al zzaharului extras din trestie. Este bogata in nutrientii care sunt eliminati din zahar, in timpul procesului de rafinare – fier, magneziu, zinc, calciu si potasiu, dar si in minerale. Inainte sa spui ca ai gasit inlocuitorul perfect al zaharului, afla ca este la fel de bogat in fructoza ca celelalte alternative naturale.

Citeste si Bei ceai mult? Nu te asteptai la asta

Mierea de albine
Mierea de albine este obtinuta din nectarul florilor, iar daca este naturala, este plina de nutrienti (mierea din magazine nu este diferita de zahar). Desi mierea nu are nevoie de procesare, contine 50% fructoza.

Stevia
Stevia este extrasa din frunzele plantei cu acelasi nume. Este naturala, nu are carbohidrati sau calorii si nu creste nivelul zaharului din sange. O gasesti sub forma de frunze uscate sau pudra, insa nu iti va alunga nevoia de dulce.

Eritol, xilitol si alti alcooli din zahar
Xilitolul se gaseste in fructele de padure sau de mesteacan, in timp ce eritolul poate fi extras din fructe. Au foarte putine calorii si nu cresc nivelul glucozei din sange, fiind o varianta buna pentru diabetici. In plus, acesti indulcitori nu iti vor ataca dintii. Dezavantajul este ca pot crea un disconfort gastric in cazul anumitor persoane si au un gust usor amarui.

Luo Han
Luo Han este un indulcitor extras din fructul chinezesc luo han si este folosit de sute de ani in China, pentru tratarea diabetului. Este bogat in antioxidanti si nu are calorii, insa nu te scapa de senzatia de dulce.

Siropul din orez brun
Este obtinut din orez brun, gasit si expus unor enzime care il transforma in zahar. Nu contine fructoza, dar nici nutrienti, In plus, asemeni orezului brun, ar putea contine arsenic.

Zaharul din nuca de cocos
Este extras din nucul de cocos si se obtine prin fierbere si dezhidratare. Are un continut scazut de fructoza si un nivel ridicat de potasiu si vitamina C, insa contine acelasi nivel de carbohidrati si calorii ca zaharul.

Zaharul din curmale
Este extras din curmale dezhidratate, nu contine aditivi si este bogat in potasiu si antioxidanti. Dezavantajul este ca are un continut ridicat de fructoza.

Citeste si Stiai ca laptele crud e interzis in unele tari? Vezi de ce

Sursa: unica.ro





Adauga un comentariu