News Flash:

Amanunte despre "Furtul Secolului"

1 August 2001
1969 Vizualizari | 0 Comentarii
Fosta conducere a SNCFR implicata in furturile de motorina •In scoarta raportului intocmit, s-au adunat nu mai putin de 300 de pagini constituind audieri, expertize financiar- contabile, cauze, concluzii Raportul de expertiza care a stabilit cine au fost cei implicati in "Afacerea Motorina"si contributia fiecaruia la inselarea statului cu aproximativ 30 de miliarde lei, a fost prezentat ieri opiniei publice. In scoarta acestui raport s-au adunat nu mai putin de 300 de pagini constituind audieri, expertize financiar- contabile, cauze, concluzii. Bazele acestei afaceri, foarte bine descrisa ca reprezentand "jaful mileniului", au fost puse inca din anul 1987 dar ea a luat amploare in lunile octombrie -noiembrie 1997, cand s-a constatat ca stocul fizic de motorina al Sucursalei de Marfa CFR Pascani scadea in mod nejustificat. In urma cercetarilor facute, in noiembrie 2000 s-a scos la iveala faptul ca din stocurile CFR Pascani lipseau 2.600 tone de motorina si alte cateva zeci de tone de uleiuri si vaselina, o paguba estimata de experti la 29,9 miliarde lei. Modul de sustragere a motorinei era foarte ingenios si se desfasura in incinta statiei de spalare a vagoanelor. Se profita de faptul ca fiecare vagon ce transporta motorina trebuia spalat inainte de plecarea in cursa sau dupa ce se intorcea cu "marfa". Astfel, cei care furau tractau vagonul cu o locomotiva dupa care sustrageau in voie combustibilul. Cercetarile mai noi au gasit vinovati pentru aceasta frauda 21 de persoane la Pascani, trei de la Regionala CFR Iasi si doi directori, din care unul este Viorel Simut, fostul sef al Societatii Nationale CFR pana la 1 octombrie 1998, data la care a fost transferat la Directia de Infrastructura SNCFR din cauza unor nereguli sesizate in activitatea manageriala. Viorel Simut era cel care dadea ordine directorului Sucursalei CFR Marfa Iasi, Adrian Tacea, pentru a supraveghea sustragerea sistematica de motorina. Intr-o tura de noapte, la furtul motorinei participau cam 12 pompagii sub indrumarea directa a sefului Depoului Pascani, Aurel Barsan, si a gestionarului Virgil Stoleru. Acesta era omul cheie a intregii operatiuni, care se ocupa de falsificarea actelor de evidenta a motorinei ce intra si iesea din statia CFR Pascani, inventand anumite activitati care necesitau consum ridicat de combustibil. Motorina furata apartinea in principal Ministerului Transporturilor dar se constituia si in stoc de rezerva a statului. Din cantitatea de motorina furata, 870 tone apartinea MApN. Cu privire la acest fapt, procurorii militari ancheteaza cativa ofiteri din cadrul Serviciului Special al MApN care aveau obligatia sa verifice periodic existenta fizica a rezervelor militare. Desi o serie de institutii abilitate ca organe de control au facut in repetate randuri cercetari de rutina la sucursalele CFR amintite, pana in noiembrie 2000 orice neregula a fost trecuta cu vederea. "Furturile de combustibil sunt in atentia Inspectoratului Politiei Transporturi. Astfel de infractiuni intalnim in fiecare zi. Acum avem in curs de cercetare Remiza de locomotive Bacau si Roman care inregistreaza un consum exagerat de motorina peste graficele normale stabilite de IPTN. In legatura cu cele trei persoane din Iasi implicate in xAfacerea Motorinax, am dispus trimiterea lor in judecata si am constituit sechestru pe locuintele si bunurile lor mobile pentru recuperarea pagubelor", a declarat col. Constantin Rusu, seful IPTN. Raportul de expertiza prezentat ieri va veni in completarea dosarului ce instrumenteaza intreaga afacere si care se afla in acest moment la Directia Cercetari Penale a IGP. Catalin ANDRIESEI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1318 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022416 (s)