Magazin

AMBALAJ UNIFORMIZAT pentru tigari

Publicat: 07 oct. 2012
1

In Australia au fost introduse, din acest weekend, pachetele de tigari cu ambalaj uniformizat, cu fotografii dure menite sa avertizeze asupra riscurilor pe care le presupune fumatul, fara culori sau elemente vizuale care sa distinga brandul, transmite Bloomberg.

Noile pachete de tigari sunt in conformitate cu legislatia dura anti-fumat din Australia. Denumirile brand-urilor sunt imprimate in acelasi font, indiferent de marca, pe fond de culoare „maro inchis mohorat”, specificata in legea avizata in luna august de Inalta Curte de la Canberra. Pe pachete sunt afisate imagini violente menite sa ilustreze efectele medicale ale fumatului.

Legea impune ca cel putin 75% din „fata” unui pachet sa fie acoperita cu astfel de imagini. Pentru cealalta parte a pachetului, 90% din suprafata este rezervata avertismentelor.

Proprietarii de magazine sunt obligati sa tina pachetele de tigari in dulapuri de culoare alba, fara elemente vizuale distinctive, in locuri greu de observat pentru clienti.

Guvernele din Marea Britanie, Noua Zeelanda, Turcia si Uniunea Europeana analizeaza proiecte asemanatoare, in timp ce justitia din Statele Unite a blocat in luna august primul proiect de lege care viza modificarea pentru prima data in 20 de ani a avertismentelor de pe pachete privind efectele medicale ale fumatului.

Comisia Europeana se pregateste sa revizuiasca directiva privind ambalajele tigaretelor si urmeaza sa propuna un proiect in aceasta toamna, propunerile fiind foarte asemanatoare cu legislatia adoptata in Australia.

Principalele propuneri lansate in dezbatere publica de catre CE se refera la introducerea unor ambalaje generice sau fara insemne grafice, in locul celor actuale, ceea ce presupune eliminarea tuturor formelor de prezentare a marcii – marci comerciale sau logo-uri, cu exceptia numelui de marca.

Pachetele de tigarete ar urma astfel sa aiba o culoare neutra standard, cu exceptia avertismentelor de sanatate obligatorii, scopul Comisiei Europene fiind ca pachetele sa devina neatractive, iar avertismentele, care ar trebui sa acopere 75% din suprafata ambalajului, ar urma sa iasa mai mult in evidenta, reducand astfel incidenta fumatului.

Sursa: ghimpele.ro





Adauga un comentariu