News Flash:

Amenintari pentru semnarea contractului cu operatorii de maxi-taxi

25 Martie 2005
994 Vizualizari | 0 Comentarii
•Directorul tehnic al municipalitatii, Mihai Chirica, spune ca operatorii privati ar putea fi exclusi de pe piata transportului local daca nu accepta regulile impuse de primarie

Dupa doua luni de negocieri si tergiversari, contractul de colaborare dintre Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si operatorii privati de maxi-taxi va fi definitivat pana la sfarsitul acestei saptamani. Odata cu semnarea contractatelor, va fi facut si primul pas important in implementarea noului plan de transport. Pana acum blocate, negocierile au fost urgentate de directorul tehnic al primariei, Mihai Chirica, nerabdator acum sa termine odata discutiile in contradictoriu. "Contractul va fi finalizat pana vineri. Ne-am intalnit saptamana aceasta in fiecare zi si am discutat contractul articol cu articol. Au mai ramas de analizat anexele care cuprind detalii tehnice", a afirmat ieri Mihai Chirica. Mai ferm ca niciodata, reprezentantul municipalitatii nu mai este dispus la nici o concesie. In ceea ce-i priveste pe operatorii privati, ori accepta colaborarea, ori vor fi abandonati si exclusi din transportul public din municipiu, sustine directorul tehnic. In primul rand, Chirica a afirmat ca mult vehiculata clauza penala (dorita de societatea Minibus SRL) va fi scoasa definitiv din contract. Firma Minibus SRL, sustinuta si de ceilalti operatori, a cerut introducerea unei clauze care sa oblige plata a doua milioane Euro daca vreuna din parti doreste sa intrerupa contractul fara motiv. Reprezentantii RATP au strambat din nas, considerand exagerata suma, iar negocierea s-a blocat. De fapt, cu aceasta clauza in contract, firmele private pot sa obtina conditii de creditare avantajoase din partea bancilor comerciale. La sfarsitul lunii trecute, negocierile au ajuns in impas tocmai din cauza acestei clauze. Regia Autonoma de Transport Public si societatile private de transport nu au cazut de acord cu privire la durata contractelor si mai ales cu introducerea unei clauze pentru acordarea de despagubiri financiare in cazul rezilierii contractului. In privinta duratei contractului, lucrurile raman de discutat. Dupa negocieri, durata contractelor urma sa fie diferentiata dupa mijlocul de transport folosit de operator. Mai precis, contractul de colaborare in transportul cu autobuze sa fie semnat pentru 8 ani, iar cel cu microbuze pentru cinci ani. Nu aceasta este si parerea directorului primariei. "Sustin propunerea ca termenul de contract sa fie de cinci ani, fara a conta felul mijlocului de transport", continua Chirica. Daca intr-adevar contractul va fi negociat in totalitate pana vinerea viitoare, directorul tehnic promite ca luni va fi tiparit forma finala a contractului.
(L.S.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1307 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021925 (s)