News Flash:

An greu pentru transportul public iesean

30 Decembrie 2005
943 Vizualizari | 0 Comentarii
•In domeniul transportului public de persoane, anul 2005 a fost unul cu putine realizari •Programul de transport elaborat de municipalitate si care trebuia pus in aplicare de la 1 ianuarie 2005 a ramas pe hartie •Singura realizare importanta este semnarea contractului de leasing pentru achizitia a 50 de autobuze noi •Operatorii privati de maxi-taxi, care ar fi trebuit sa colaboreze cu Regia Autonoma de Transport Public (RATP), au dat municipalitatea in judecata pentru rezilierea actualelor contracte de concesiune a traseelor

Pentru sectorul transportului public de persoane din municipiul Iasi, anul 2005 a fost unul zbuciumat si cu multe scandaluri. In acelasi timp insa, anul 2005 poate fi vazut ca primul an in care, dupa o perioada de peste un deceniu, s-au facut primele investitii in infrastructura si pentru achizitia de mijloace noi de transport. Inca de la sfarsitul anului 2004, conducerea municipalitatii anunta ca de la 1 ianuarie 2005 va fi pus in aplicare noul plan de transport. Acesta avea in vedere reorganizarea traseelor de transport, astfel incat sa nu se mai suprapuna, refacerea a 34 km de cale de rulare pentru tramvaie si achizitia a 50 de autobuze noi. La sfarsitul anului, singura realizare importanta este semnarea contractului de leasing pentru achizitia a 50 de autobuze noi si punerea lui in aplicare. Licitatia internationala organizata in primavara pentru refacerea celor 34 km de cale de rulare a fost anulata, dupa ce organizatorii au realizat ca cele doua firme care s-au prezentat, una din Franta si cealalta din Israel, au facut oferte de pret prea mari pentru bugetul municipalitatii si cel al Regiei iesene de transport. In prezent, situatia infrastructurii din tot orasul este dezastruoasa. Conducerea Regiei nu a facut altceva decat sa carpeasca asfaltul de langa sinele de tramvai, pentru ca anul urmator sa o ia de la capat din acelasi loc. Operatorii privati de maxi-taxi, care ar fi trebuit sa fie cooptati in aplicarea noului program de transport, nu au vrut sa renunte la actualele trasee de maxi-taxi si au dat municipalitatea in judecata pentru rezilierea contractelor de concesiune a traseelor de transport. La o privire de ansamblu, programul pentru reabilitarea transportului, aprobat prin Hotararea de Consiliu Local nr. 444 din 2004, a ramas numai pe hartie, in schimb datoriile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si cele ale SC Autobuzul SA ajung impreuna la circa 440 miliarde lei (44 milioane RON). Nemultumit de managementul greoi si fara rezultate al directorului RATP, Neculai Abalasei, primarul Gheorghe Nichita si membrii Consiliului de Administratie de la regia ieseana au decis ca dupa fuziunea celor doua unitati de transport conducerea sa fie preluata de Maricel Gherca, actualul director de la SC Autobuzul SA.
Cristian MATASA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1366 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015733 (s)

loading...