News Flash:

Angajatii din RATC vor greva

27 Iulie 2000
1306 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ei sunt nemultumiti ca edilii nu vor sa creasca nivelul subventiilor pentru transportul local •In celelalte regii din tara subventiile acordate nu scad sub 38% din bugetul de venituri si cheltuieli al transportatorilor

Sindicatele din RATC preconizeaza ample actiuni revendicative in cazul in care administratia locala nu va aloca un procentaj mai mare pentru subventionarea activitatii de transport local. Potrivit celor declarate de Vasile Sandu, liderul principalului sindicat din RATC, nemultumirile salariatilor au crescut in ultima perioada, acestea fiind generate de conditiile in care sunt obligati sa-si desfasoare activitatea. RATC a inregistrat de la inceputul anului pierderi de peste 18 miliarde lei, iar subventiile alocate s-au cifrat la nivelul a 15 miliarde lei. Subventiile acordate regiei de transport local din Iasi au valori cuprinse intre 16-17% din bugetul sau. "Transportul in comun este o prioritate pentru fiecare oras, iar Iasul nu poate face exceptie de la aceasta regula. Subventiile alocate de municipalitate s-au diminuat de la an la an. In 1998 am beneficiat de circa 3,7 miliarde lei/luna. Pentru a supravietui avem nevoie de cel putin 6 miliarde lei/luna. Repararea si intretinerea parcului si a infrastructurii nu se poate face cu alocatii mici. Nu mai putem garanta siguranta transportului calatorilor", a subliniat liderul sindical Vasile Sandu. Angajatii de la RATC considera ca principalul vinovat de situatia financiara precara in care se afla regia este primarul Constantin Simirad. "Preconizam un program de actiuni revendicative, din care nu excludem pichetarea Primariei, greva de avertisment si greva generala. Speram sa nu se ajunga aici. Poate ca edilii orasului vor intelege importanta transportului local. In dese randuri, am expus situatia regiei atat primarului Constantin Simirad, cat si Consiliului Local. Nu am primit nici un raspuns concludent si care sa ofere posibilitatea rezolvarii crizei de la RATC. Pentru a face o comparatie intre procentajele de subventionare ale regiilor de transport din tara, pot afirma ca regia similara din capitala primeste de la municipalitate circa 82-85% din buget. In alte regii de transport local, cuantumul de subventionare nu coboara sub 38% din bugetele de venituri si cheltuieli. In ciuda acestor evidente, constatam ca Primaria, din inconstienta sau poate cu buna stiinta, tergiverseaza luarea unor masuri pentru sustinerea activitatii de transport. Imaginati-va ca nimeni nu doreste suspendarea transportului local si, implicit, paralizarea activitatii economice a orasului. Situatia ar conduce la cresterea nemultumirilor iesenilor fata de cei pe care i-au ales", a explicat liderul sindical Vasile Sandu.

Propuneri de salvare

Din punctul de vedere al sindicatelor de la RATC, redresarea financiara a regiei s-ar putea realiza prin doua metode. Prima varianta presupune cresterea tarifelor de transport. Dezavantajul principal il va constitui scaderea nivelului incasarilor din vanzarea biletelor de calatorie si prin urmare posibilitatea nedorita de a intra in blocaj financiar. Cea de-a doua metoda ar avea in vedere sustinerea unui proiect pentru cresterea nivelului subventiilor pe care le acorda Primaria. Deocamdata, sindicatele din RATC asteapta raspunsul edililor dupa urmatoarea sedinta a Consiliului Local.
Ovidiu MARDARE
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1309 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014087 (s)