National

ANPC a trimis furnizorilor de energie un chestionar pentru a afla numărul exact al facturilor emise greșit

Publicat: 04 feb. 2022
ANPC a avut o întâlnire cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a transmis un chestionar firmelor din energie pentru a înregistra numărul exact al facturilor greșite trimise consumatorilor.

ANPC a avut o întâlnire cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022.

În urma întâlnirii, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubrică detaliată.

Prin completarea acestei rubrici va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanțelor 118/2021 și 3/2022.

„Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România.

Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Prevederile Ordonanței de Urgență nr. 3/2022

Ordonanța adoptată luna trecută de Guvern introduce prevederi noi legate de refacerea facturilor emise eronat de către furnizorii de energie electrică și gaze naturale, adică fără respectarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021— 2022.

Un prim articol introdus în Ordonanța publicată în Monitorul Oficial se referă la imposibilitatea debranșării ori sistării serviciilor pentru următoarea perioadă de timp, o măsură luată de autorități pentru a preveni posibile abuzuri din partea furnizorilor de energie și gaze.

„Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor în domeniile energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a) nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin.”

De asemenea, Ordonanța obligă furnizorii de energie să refacă facturile emise eronat în termen de 15 zile de la eliberarea acestora, iar pentru facturile emise, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a Ordonanței.

 

Cursă nebună pentru achiziția de apartamente noi, indiferent de preț




Adauga un comentariu