News Flash:

Antrenarea organismului pentru "porcariile" de Craciun

23 Decembrie 2010
1319 Vizualizari | 0 Comentarii
• Cum îti „antrenezi” organismul sa faca fata mesei copioase de Craciun

Medicii nutritionisti sustin ca efectele negative ulterioare meselor copioase de Craciun pot aparea din cauza toxinelor acumulate din mâncarurile grase si din alimentele contaminate cu E-uri. Crizele biliare, indigestiile, arsurile gastro-esofagiene, senzatia de greata si pancreatita acuta sunt câteva dintre problemele care apar dupa o masa copioasa. Medicii nutritionisti sustin ca aceste efecte pot aparea pentru ca organismul este "încarcat" cu toxinele acumulate. "Organismul produce si el toxine, cunoscute sub numele de «radicali liberi», care provin din degradarea alimentelor de catre corp. Toti acesti factori accentueaza nevoia urmarii unei cure de detoxifiere a organismului", spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, medic nutritionist, director al Institutului de Cercetari Alimentare.
Pentru a face fata "porcariilor" agresive de la masa de Craciun, trebuie urmate cateva sfaturi. Astfel, cu cel putin doua-trei zile înainte de sarbatori, nutritionistii recomanda excluderea din alimentatie a mâncarurilor bogate în grasimi "rele", cu un continut caloric ridicat sau intens procesate, precum salamul, crenvurstii, prajiturile sau preparatele de tip fast-food. Astfel, organismul va putea face fata preparatelor traditionale de Craciun, precum sarmalele, racitura de porc, friptura, caltabosul, cârnatii sau toba. În acest interval de timp este indicat sa creasca aportul de fibre alimentare naturale. "Fibrele stimuleaza tranzitul intestinal lent si asigura o detoxifiere eficienta a organismului prin eliminarea toxinelor", mentioneaza prof. dr. Mencinicopschi. Cerealele integrale, nuca de cocos uscata, cafeaua macinata, susanul, pâinea de secara, alunele de padure, nucile, curmalele uscate si fulgii de ovaz sunt alimentele cele mai indicate. Plantele cu efect laxativ pot fi si ele folosite ca metode de stimulare a detoxifierii, dar nu pe termen lung. "În aceasta categorie intra crusinul, senna, aloe sau reventul, deoarece contin derivati toxici. Folosite pe termen lung, aceste plante pot irita mucoasa intestinala si pot provoca dependenta", atrage atentia nutritionistul Mencinicopschi.
Legumele si fructele trebuie mâncate din abundenta. Potrivit nutritionistilor, prunele, strugurii, pepenele, ananasul, merele, portocalele, grapefruitul, lamâile, mango, varza, conopida, broccoli, morcovii, telina, cartofii fierti în coaja si salata verde sunt alimentele cele mai indicate. Busuiocul, rozmarinul, cimbrul, mararul si patrunjelul sunt condimente care "antreneaza" organismul pentru a face fata mesei copioase de Craciun. Mai mult, pana la 2 litri de apa pe zi sunt necesari pentru ca procesul de detoxifiere sa se poata realiza. Apa este singurul aliment cu un continut caloric zero, dar e bogata în saruri si minerale esentiale bunei functionari a corpului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

medicii nutritionisti craciun crizele biliare indigestiile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4711 (s) | 24 queries | Mysql time :0.353110 (s)