News Flash:

Aplicarea principiilor de adaptare la stres in antrenamente

14 Octombrie 2004
1087 Vizualizari | 0 Comentarii
•Nu oricine se antreneaza mult se poate bucura si de o crestere a masei musculare •Corpul incearca intotdeauna sa creeze un echilibru intern pentru a nu fi nevoit sa se schimbe

Majoritatea persoanelor care intra intr-o sala de antrenament considera ca este suficient sa muncesti mult pentru cresterea masei musculare. Totul pare simplu, dar nu este nici pe departe asa. Specialistii salii Loyal Sport, din Copou, recomanda tuturor practicantilor aplicarea principiilor de adaptare la stres in procesul de pregatire. Nu oricine se antreneaza mult are parte si de o crestere a masei musculare. Procesul nu este atat de simplu, din cauza unui principiu fiziologic de baza, cel al echilibrului. Corpul incearca intotdeauna sa creeze o balanta interna, pentru a nu fi nevoit sa se schimbe. Astfel, organismului ii plac lucrurile constante, dorind un flux stabil de oxigen spre tesuturi, o temperatura interna constanta si un flux stabil de energie spre toate celulele. Cand corpul este stresat, cum ar fi o alergare pe scari la o temperatura de 40 grade, echilibrul intern se strica. Daca acest stres este repetat in fiecare zi, corpul isi va imbunatati treptat forma fizica, printr-o mare forta a inimii, prin marirea capacitatii de transpiratie si a abilitatii de a transporta oxigenul spre muschi, astfel ca in final efortul cerut de actiunea respectiva nu va mai fi atat de important. Muschii se adapteaza antrenamentului cu greutati, dar numai pana la un anumit punct. Masa musculara nu se poate dezvolta la nesfarsit. Cand sunt incepute antrenamentele, progresele apar rapid, insa dupa o dezvoltare initiala considerabila, chiar si castiguri mici in marime sau forta cer foarte multa munca. Daca sesiunile de efort cuprind repetari in serii multe, este recomandata includerea unor exercitii de volum mic, dar de mare intensitate. Specialistii Loyal Sport recomanda trei tehnici eficiente de antrenament: tehnica numarului mare de serii (repetari), tehnica greutatii maxime si tehnica puterii de varf. Fiecare dintre aceste metode produce rezultate, dar combinandu-le intr-o maniera sistematica, va fi scurtat foarte mult procesul de dezvoltare in forta si marime.
Florin BRIAUR
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2168 (s) | 22 queries | Mysql time :0.076774 (s)