News Flash:

Aproape de TRAGEDIE! Carambol provocat de un tramvai ramas fara frane, in centrul Iasului! Carnagiul din Fundatie se poate repeta oricand

20 Martie 2018
6759 Vizualizari | 11 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (+0.0055)
USD: 4.1197 RON (+0.0336)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Un incident groaznic, care a fost la un pas sa se transforme intr-o tragedie, a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute pe o strada din centrul Iasului • Un tramvai ramas fara frane s-a izbit violent de autoturismele care stationau la semafor, provocand pagube uriase • Conform surselor, tramvaiul care circula pe unul dintre cele mai aglomerate trasee din Iasi a ramas fara alimentare la retea, motiv pentru care sistemul de franare nu a mai functionat • Specialistii atrag atentia ca daca travaiul se afla pe o panta abrupta, asa cum este dealul Copou, carnagiul din Fundatie din anul 2011 in urma caruia mai multe persoane si-au pierdut viata s-ar putea repeta oricand din cauza vechimii tramvaielor care circula pe strazile Iasului

Carnagiul care a avut loc in anul 2011 in piata Mihai Eminescu s-ar putea repeta oricand din cauza vechimii tramvaielor folosite in transportul public din Iasi.

Un incident care a fost la un pas sa se transforme intr-o tragedie a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute chiar in centrul Iasului, pe unul dintre cele mai aglomerate trasee din oras. Pe data de 16 martie, în jurul orei 15:00, tramvaiul tip GT4 cu numarul de parc 131 circula pe traseul cu numarul 1, pe itinerariul Copou - Podu Ros.

In momentul in care vagonul se afla pe strada Anastasie Panu, aproape de statia din apropierea Hotel Moldova, acesta nu a mai incetinit si s-a izbit in plin de masinile care stationau la semafor. Nu mai putin de 4 masini care se aflau in fata tramvaiului au fost avariate. Tramvaiul a intrat în coliziune cu un autoturism, apoi acesta a ricosat în cel din fata, acelasi lucru întâmplându-se pâna la cea de-a patra masina.

Din fericire, nimeni nu a fost ranit grav, iar asta pentru ca vagonul care circula cu o viteza relativ redusa a reusit sa se opreasca in masinile care stationau la semafor. Imediat a inceput o ancheta interna, iar angajata CTP Iasi care conducea tramvaiul a fost luata la intrebari.

"Evenimentul nu s-a soldat cu victime omenesti, iar politistii rutieri au început deja cercetarile pentru a stabili care a fost cauza accidentului. De asemenea, si la nivelul CTP Iasi a fost demarata o ancheta interna, la sfârsitul careia vor fi luate masurile care se impun", au declarat oficialii CTP Iasi.

Citeste si : Licitatie cu dedicatie! Contract din bani publici, oferit cadou unei firme din Iasi. Detaliile sunt scandaloase

Tramvaiul a ramas fara curent electric si frane

Incidentul s-a petrecut la ora de varf pe unul dintre cele mai aglomerate trasee de transport public din Iasi. Conform informatiilor, dupa trecerea de separatorul de retea din zona Anastasie Panu, tramvaiul a ramas fara alimentare cu tensiune de 600 V, dar si fara tensiune de comanda de 24 V.

Fara alimentare de la reteaua fir - contact de 600 V, frâna de urgenta electromagnetica nu functioneaza, iar fara tensiune de 24 V vagonul nu raspunde la nici o comanda, singurul sistem de frânare care ar fi putut fi folosit fiind cel pneumatic, insa cu o eficienta redusa din punctul de vedere al specialistilor.

Surse din interiorul CTP sustin ca, dupa accident, nu au fost facute procedurile corecte care sa duca la o expertiza tehnica ca la carte in astfel de situatii.

"Frâna pe aer este frâna de stationare si se utilizeaza sub 5 km/h. Dupa accident, vagonul a fost resetat, repornit, de reprezentantul de la siguranta circulatiei, nu de vatman. Tramvaiul a fost cuplat, dus la depou si sigilat. Vagonul implicat în accident nu trebuia repornit, ci decuplat de retea, cuplat de vagonul din spate si sigilat în depou pâna la efectuarea expertizei tehnice", au precizat surse din interiorul CTP Iasi.

Citeste si : Greva soferilor CTP Iasi! Ce se intampla cu protestul angajatilor din transportul public. Se poate ajunge la situatii penale

Daca tramvaiul s-ar fi aflat in panta, pagubele erau imense

Avand in vedere aceasta situatie, un mare noroc a fost ca vagonul nu a ramas fara tensiune intr-o alta zona a traseului, cum ar fi la coborâre pe Copou, strada Arcu, strada Palat, pasajul Nicolina sau zona Statia Padurii. La fel ca si in anul 2011, atunci cand si-au pierdut viata 4 persoane dupa ce un tramvai a ramas fara frane pe Copou, tragicul incident s-ar fi putut repeta.

La doar cateva ore de la acest incident, statia de tramvai din aceasta zona, sens de mers spre Podu Ros, a fost mutata. Dupa parerea soferilor si a vatmanilor, aceasta este o masura buna, mai ales pentru vagoanele dublu articulate (acestea oprind cu ultima usa pe banda 1 în vechea statie), dar nu o rezolvare a circulatiei din zona în favoarea tramvaiului.

"De foarte multe ori s-a pus problema separarii liniei de tramvai de restul traficului, acolo unde exista posibilitate, adica pe strazile cu mai mult de doua benzi pe sens. La nivel declarativ, oficialitatile locale sunt cu zâmbetul pe buze si cu lacrimi în ochi, însa realitatea arata o indiferenta totala fata de transportul în comun, atât la capitolul siguranta si confort, cât si la cel legat de prioritatea în trafic a mijloacelor de transport, în special a tramvaielor", au mai spus surse din CTP Iasi.

Citeste si : UPDATE 21.50:Carnagiu rutier in Fundatie: un tramvai, un autobuz si sase masini implicate - FOTO&VIDEO

Tramvaiele CTP sunt vechi de 40 de ani

Municipiul Iasi are una dintre cele mai lungi retele de transport electric din România, cu o lungime de 82,6 km de sine de tramvai, insa cu toate acestea, mijloacele de transport electric din depourile CTP Iasi sunt vechi de 40-50 de ani. Tramvaiele GT4 au fost aduse la Iasi in anii 1997 (10 buc.), 2000 (15 buc.), 2008 (31 buc.) si au o greutate de 19,5 tone. Parcul de tramvaie Iasi este format în prezent din vagoane achizitionate de la unitati de transport public din Germania si Elvetia.

Începând cu anul 2003, beneficiind de programul "Donatie de tramvaie", derulat de catre Guvernul Confederatiei Elvetiene, parcul de tramvaie a fost suplimentat cu o serie de vagoane provenite din Berna. In depoul CTP mai sunt alte doua vagoane GT4 grav avariate în accidente. Modelul GT4 a fost proiectat special pentru orasul Stuttgart, avându-se în vedere configuratia geografica a acestuia, cu numeroase pante. Aceste vagoane sunt dotate cu trei sisteme de frânare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

incident gt4 coliziune autoturism ctp iasi accident
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (11)

Mihai  | #646287
Sa-i multumiti primarului CHIRICA, ca a continuat politica lui NICHITA de achizitionare cazane cu roti! Vor mai urma si altele, cu siguranta!
Ziaristu poooli  | #646305
Auzi ce retardat carnagiul din fundatie unde mai multe persoane si-au puerdut viata. A murit un singur om atunci. Un meletean
Gherca inca SEF la CTP  | #646311
Mai oameni buni , cand la RATC director fiind Gherca a FALIMENTAT !!!! Si la noua institutie CTP . , Chirica il pune tot pe acelasi Gherca ....LA CE VA ASTEPTATI !!!!! E ca in politica , se schimba functiile ca ei raman aceeasi !!!! Asta e IASUL oras universitar cu INRADACINATI POLITIC care nu plaeca din functiii, INCOMPETENTII !!!! Dar de la cine sa ceri ceva nou, VIZIUNE , schimbare ??? De la aceleeasi gasti ???? Gherca trebuia pus sa fie simplu muncitor, atata timp cat el a condus RATC si tot el conduce CTP ......aveti pretentii la nou si cu imaginatie cum va arata transportul in Iasi pente 10 ani ????? TOT ASA CU aceeasi conducatori !!!! DAR NIMENI NU raspunde PENAL pentru asa ceva, NIMENI nu raspunde pentru autobuze care iau foc in trafic , NIMENI nu raspunde pentru autobuze cu RAR si ITP ....facut !!!
unanonim  | #646335
Prostii!
Iar se da vina pe vagoane ,chiar asa vechi cum sunt ,pentru o tampenie a vatmanului.
Tramvaiele GT4 au si sistem de franare ce functioneaza bine mersi fara alimentarea la retea.
In Germania , Cehia, e plin de Tatre chiar mai vechi.
pentru unanonim  |  #646394
Fara tensiune la retea functioneaza doua sisteme de franare din trei(cel electrodinamic si cel pneumatic), iar fara tensiune la retea si fara joasa tensiune(24v) cum s-a intamplat in acest caz mai functioneaza un singur sistem de franare,cel pneumatic care se foloseste strict pentru stationare, la o viteza de sub 5 km/h, peste aceasta viteza neavand efect. Capisci cap de guma?
Sandokan  | #646336
Avem fabrică de tramvaie la Pașcani, iar noi ,,cumpărăm fier vechi” de la nemți și austrieci. De ce ? ca să ne punem bine cu ei sau pentru ce ? vin alte țări și comandă tramvaie de la Pașcani, iar noi, achiziționăm ,,cazane ” de la alții. Le facem curat în depoul lor, și mai plătim pentru asta.
Virgil  |  #646371
Tramvaiul de Pașcani livrat la Timișoara s-a rupt în două. Păstrează astfel de păreri doar pentru tine. Studiază apoi...comentează.
@Jorea zis Virgil  |  #646377
Ai fost tu în tramvaiul ăla și ai văzut cum s-a rupt. Numai prostii ,,îți fată” bostanul măi ,,butoi”. Lasă loc pentru altcineva să își exprime părerile, opiniile aici pe foru, Nu mai ,,bântui” forumurile ziarelor cu tâmpeniile tale. Și ,,împrumută” alt pseudonim. Ăsta e ,,prea fin” pentru tine.
FLORIN  | #646354
EU AM FOST IN ACEL TRAMVAI. A AVUT O PROBLEMA PE LA HALA CENTRALA. NU A MAI AVUT CURENT. VATMANUL A IESIT SI A TRAS DE SFOARA DE LA PANTOGRAF SI A LEGAT O DE STALPUL DE SUSTINERE CALATORI SI A PLECAT. NU A MERS 200 DE METRI SI S A PRODUS ACCIDENTUL
@Jorea zis Florin  |  #646376
TRAMVAIUL A AVUT O PROBLEMĂ PE LA HALA CENTRALĂ ??? ce și-a cumpărat ??? un vatman nou ??? niște roți noi ??? iar ești matol Jorea și iar tastezi prostii. Hai du-te la nani. Anumiți ,,copii troscăiți” ca tine, mai dorm la ora asta.
Nuti  |  #646380
Asta ,,e zdreanță de beat” tot timpul si a fost in tramvai... poate vrea sa zica ca condus si tramvaiul.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2051 (s) | 21 queries | Mysql time :0.051960 (s)