News Flash:

Asasinii soselelor

1 August 2007
7278 Vizualizari | 9 Comentarii
Asasinii soselelor
• Firma Mochlos SA din Grecia, care executa lucrarile pe tronsonul de drum pe care si-a gasit moartea profesorul Ioan Martinus, face subiectul unui scandal mediatic de coruptie • In urma cu doi ani au existat contestatii privind modul de castigare a licitatiei pentru executia drumului de catre compania greaca • Pretul de executie a unui kilometru de drum este considerat de specialisti a fi exagerat • Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a atentionat in repetate randuri ca Mochlos SA nu respecta legislatia privind siguranta traficului rutier in zona de refacere a drumului • Ministrul Ludovic Orban a sesizat probleme similare • Macar acum ar fi normala interventia institutiilor de ancheta pentru a clarifica acuzatiile aduse companiei din Grecia


Accidentul rutier din urma cu cateva zile, in urma caruia a murit profesorul Ioan Martinus, figura emblematica a invatamantului preuniversitar iesean, dascal a numeroase generatii de liceeni, aduce in atentia opiniei publice un aspect de actualitate ingrozitor: coruptia provoaca victime fara nici o vina. In ultimii trei ani, firma Mochlos SA din Grecia a fost implicata in numeroase scandaluri mediatice, autoritatile locale din judetul Suceava fiind nevoite sa intervina pentru a incerca, macar, sa clarifice lucrurile. Accidentul a carui victima a fost renumitul profesor iesean i se putea intampla oricui, dar poate ca a fost nevoie tocmai de un asemenea deces pentru ca institutiile abilitate sa intervina decisiv pentru starpirea coruptiei din societatea romaneasca.

Ciulama greceasca

La sfarsitul anului 2004, asa cum publica presa din 2005, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a semnat o serie de contracte pentru reabilitarea a 213 km de sosea intre Cluj si Sadova, judetul Suceava. Suma contractelor atribuite se ridica la 165 milioane Euro. Tronsonul DN 17, Iacobeni - Suceava (28 km) a fost castigat de firma Mochlos SA din Grecia, la un pret de 1.397,995 miliarde lei. Potrivit unor surse din domeniul constructiilor de drumuri, modernizarea unui kilometru de drum poate ajunge chiar si la un milion de Euro. Pretul depinde de anvergura lucrarii, de numarul de podeturi, punti si de alte detalii tehnice. Un pret de 700.000 de Euro (23 miliarde lei) pe kilometru este unul normal. In schimb, firma Mochlos SA (Grecia) a stabilit un pret de 49, 8 miliarde lei / km



Amenzi la foc continuu

Doi ani mai tarziu, dupa acordarea lucrarilor firmei Mochlos SA, erau inregistrate serioase intarzieri ale lucrarilor, ceea ce l-a determinat de prefectul judetului Suceava - Orest Onofrei, sa afirme la vremea respectiva ca Mochlos lucreaza impotriva oricarei legi si in bataie de joc. Onofrei sustine ca, pe langa faptul ca termenele de executie a lucrarilor de modernizare nu sunt respectate, modul in care Mochlos se preocupa de organizarea santierelor de lucru este total necorespunzator. "Firma Mochlos lucreaza total in bataie de joc: nu respecta nici o legislatie si nici termenele. Daca acest ultim aspect tine de competenta Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi, noi incercam sa gasim parghiile pe care le avem noi, la nivel judetean, pentru a-i obliga sa respecte legea", a spus Onofrei. Acesta a adaugat ca, in aceste conditii, specialistii din cadrul Serviciului Politiei Rutiere trebuie sa verifice in fiecare zi modul in care este respectata legislatia in ceea ce priveste semnalizarea santierelor de lucru.



Nemultumirea ministrului Orban

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat recent la Suceava ca intentioneaza sa gaseasca solutii pentru a stimula firma Mochlos SA care realizeaza lucrarile de modernizare a E 576. Orban s-a declarat nemultumit de faptul ca executantul inregistreaza intarzieri semnificative in executia lucrarilor, care risca sa nu fie finalizate la termenul prevazut in contract, respectiv sfarsitul anului 2007. Ministrul Transporturilor a mai precizat ca va analiza contractele semnate de Mochlos pentru executia lucrarilor de modernizare, si va apela la toate parghiile legale pentru a impulsiona activitatea acesteia in judetul Suceava.



Mochlos SA construieste un terminal de barje

Terminalul de barje din Portul Constanta Sud Agigea va fi construit de compania elena Mochlos SA, firma desemnata castigatoare a licitatiei organizate de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta (CN APMC). Contractul cu Mochlos SA are valoarea de peste 20 milioane Euro. Finantarea acestui proiect a fost stabilita in septembrie 2004, prin semnarea unui contract intre fosta conducere a Administratiei Portului cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care suporta 67% din valoarea proiectului, iar restul de 33% din costul investitiei fiind finantata din surse proprii CN APMC si bugetul de stat. Potrivit unui comunicat de presa al CN APMC, pentru realizarea acestui proiect din cele opt firme precalificate interesate initial, au depus oferte doar cinci: Mochlos si Athena - ambele din Grecia, Penta Ocean Construction - Japonia, FCC Construccion - Spania si consortiul format din firmele JV Roichman Bros (SHOMRON), Infrastructure 1993 si Ashtrom International - Israel. Scrisoarea de Acceptare a ofertei a fost transmisa firmei Mochlos SA la inceputul lunii mai 2006. Lucrarile de constructie erau programate sa inceapa pe 1 iulie, iar termenul de executie este de 18 luni, sfarsitul anului 2007.



Ultimul drum al profesorului Martinus

Pana si soarta a fost nedreapta cu eminentul profesor iesean Ioan Martinus, mort intr-un groaznic accident rutier, cu trei zile in urma. Aflati in vacanta, putini din cei care ar fi dorit sa fie prezenti la inmormantare, colegi si elevi, l-au condus pe ultimul drum pe regretatul profesor de chimie de la Colegiul National Costache Negruzzi, Ioan Martinus. Traditia populara spune ca ploaia din ziua in care un om este inmormantat sugereaza tristetea si parerea de rau a celui care a plecat in lumea celor drepti. De asemenea, ploaia de ieri exprima totodata suferinta si lacrimile celor care l-au condus pe ultimul drum pe profesor, atmosfera mohorata si incarcata fiind in concordanta cu durerea sufleteasca a celor prezenti la slujba de inmormantare. Corpul neinsufletit a fost depus la catedrala romano-catolica, unde a fost facuta o slujba de comemorare a cunoscutului profesor. Dupa aceasta, cei prezenti au putut sa isi ia ramas-bun de la mentorul si colegul Ioan Martinus. Elevi imbracati in uniformele specifice colegiului Negruzzi, colegi cadre didactice, precum si absolventi s-au strans pentru a deplange disparitia tragica a profesorului. O multime de coroane, oameni care isi impartaseau suferinta intr-un mod cat se poate de discret sunt cei care l-au condus pe ultimul drum, catre cimitirul Eternitatea, pe dascal. Slujba de inmormantare a fost oficiata de un sobor de noua preoti romano-catolici, in frunte cu Episcopul auxiliar de Iasi, Aurel Perca. Incarcatura emotionala a groaznicului moment a fost data de prezenta fragila a fiicei celor doi profesori, Luciana Martinus, tanara absolventa de liceu. A interiorizat suferinta si a dat dovada de o puternica stapanire de sine pana in momentul in care sicriul tatalui a fost coborat in groapa. Atunci, tanara fata nu s-a mai putut abtine si a dat curs liber lacrimilor. Intreaga atmosfera a fost una incarcata de foarte multa durere si suferinta, la care, din motive lesne de inteles, nu a fost prezenta si Carmen Martinus. Reamintim ca cei doi soti, profesorii Carmen si Ioan Martinus, au fost implicati sambata intr-un groaznic accident care a avut loc in localitatea Iacobeni, judetul Suceava. Femeia, aflata la volanul unui autoturism Fiat Brava, a pierdut controlul masinii si s-a rasturnat la o diferenta de nivel de patru metri pe calea ferata. Circulau pe un sector de drum care se afla in lucru, si, din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, autoturismul a intrat in derapaj. Acest sector de drum nu avea montate pe margini parapete de protectie provizorie. Nu stim care ar fi fost soarta profesorilor daca aceasta masura de siguranta ar fi existat. Cert este ca cei doi au fost suferit multiple leziuni. Transportat la spital, profesorul a murit intr-o ora. Sotia sa, aflata in prezent la spitalul din Targu Mures, este intr-o stare stabila, insa acum doua zile nu stia de faptul ca sotul sau a decedat.



Comentarii postate pe www.ziuaiasi.ro

Drumul in cauza este un loc de executie a celor care circula pe acolo.
Prefectul ar trebui tras la raspundere primul, apoi cei de la drumuri si in general toti care vor fi la taiat panglica la finalul lucrarilor.
Drumul trebuie inchis imediat sau se vor contabiliza in continuare pierderi de vieti nevinovate.
Am carnet de 30 de ani, dar nu as mai merge pe acel drum sub nici o forma.
Este o rusine nationala ca se permite un astfel de santier in Romania, despre care se zice ca este in Uniunea Europeana.
Drumul aflat in constructie este o rusine pentru judetul Suceava.
Ministerul Transporturilor, Agentia Judeteana de Drumuri si Prefectura sunt solidari responsabili cu firma de constructie in asasinarea celor care se trezesc in acele conditii de trafic auto inacceptabile la aceasta ora in Uniunea Europeana.
Unde, in alta tara a Europei, langa calea de rulare se afla un sant de adancime variabila intre 1 si 6 metri?
In conditii normale se impune cercetarea de catre Parchet a acestui eveniment tragic si impunerea legii.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciulama greceasca
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

4933 viz    7 com
3978 viz    7 com
3278 viz    5 com
11843 viz    44 com
6125 viz    11 com

Comentarii (9)

tasca  | #16412
asa e la suceava , orce santier pe drum nu i semnalizat.iarna nu se dezapezeste ,cel putin de vineri pana luni nu vei vedea utilaje cei mai corupti din moldova
ieseanul  | #16413
Desi nu ajuta cu nimic victimile, ar trebui ca cei vinovati de nesiguranta circulatiei pe aceste sosele in constructie , sa fie cercetati si sa plateasca pentru vietile pierdute din cauza lor. Dar, ca intodeauna, la noi , numai cei vinovati scapa , iar oamenii de rind , platesc! Oare cind se va da un exemplu de dreptate, in aceasta tara?
Gabriel  | #16414
Da, este adevarat ca acel tronson de drumeste o rusine pentru judetul Suceava, acest judet fiind cel mai deficitar la capitolul "drumuri". Interesant de stiut ar fi faptul ca firma greceasca a castigat licitatia, dar lucrarile sunt executate de o firma romaneasca, firma care a subcontractat de la greci. Grecii iau sume exorbitante de bani, iar firma care executa la propriu lucrarile primeste o suma foarte mica. Doi ani de zile firma greceasca nu a facut nimic la acel drum. Acum incearca, prin aceste firme subcontractante sa se incadreze in termenul limita pentru finalizarea lucrarilor, iar tot drumul intre Gura Humorului si Bistrita este un santier imens. Calitatea lucrarilor este indoielnica. Veti vedea ca drumul nu va rezista prea mult in conditiile de trafic de acolo.Ar trebui cercetate conditiile contractuale si grecii ar trebui pedepsiti exemplar. Dubios faptul ca la acele licitatii au participat (sau au vrut sa participe) si alte firme, dar totusi grecii au castigat. Licitatia s-a facut dupa modelul arhicunoscut noua.. castiga cine trebuie... Ar trebui cercetat daca grecii au dreptul sa liciteze la randul lor aceasta lucrare, asa cum au facut-o. Pacat de victimele omenesti si de daunele provocate mijloacelor auto...
OPUK  | #16415
Lucrarile la drumul respectiv sunt o rusine. Am fost recent de 2 ori pe acolo si mi-am facut milioane de nervi. Asa este, exista santuri extrem de adanci langa care nu sunt decat 2 ate atarnate ca semnalizare. Iar acest drum duce de exemplu la Voronet si autocarele cu turisti trebuie sa suporte nesimtirea constructorilor.
Ce ma enerveaza este ca anul trecut pe vremea asta lucrurile erau exact la fel, progresele sunt infim de mici. S-au apucat ca dobitocii sa lucreze pe toata lungimea drumului in loc sa execute pe portiuni. Ce naiba, chiar nu era o firma romaneasca sa faca acest drum, trebuia sa suportam mojicia acestei firme grecesti ? Similar este si drumul Timisoara-Lugoj unde tot o companie straina a castigat licitatia si e o rusine de drum.
Teodora  | #16416
Cei care circula prin zona respectiva, trebuie sa dovedeasca adevarate calitati de Formula 1!
Eram acum cateva zile aproape de locul unde a avut loc tragicul accident. Cand am intrat pe culoarea verde a semaforului, pe singurul sens de circulatie, si am parcurs o parte din drum, am constatat cu stupoare ca ceilalti soferi, care veneau din partea opusa, au intrat pe culoarea rosie a semaforului. Au fost necesare adevarate manevre pentru ei, sa dea inapoi.
Deci nici soferii nu sunt civilizati!!!!
De ce oare numai noi Romanii suntem asa?
x  | #16417
pacat de domnul martinus ce OM era, nu merita asa o moarte.
din cauza inconstientei unora, care se gandesc doar la furat, ii pierdem mult prea repede pe oamenii de valoare de langa noi.
DUMNEZEU sa-l odihneasca in pace!
peles  | #16418
nu merita asa o moarte. pacat.
dumnezeu sa-l odihneasca in pace
vali  | #16419
Acel drum este ingrozitor ! Am trecut cu familia pe acolo acum doua saptamani venind de la Sucevita- Sadova- Cp.Moldovenesc-Vatra DORNEI ! Este un santier de nedescris, cu oameni si utilaje lasate alandala, cu excavatoare care-si fac treaba in timp ce treci cu masina pe langa ele la distanta de cm ! Cum este posibil ca drumul din Radauti pe la Palma spre Cp Mold.sa fie ca-n GERMANIA sicel de la Gura Humorului Vatra Dornei Piatra Fantanele sa fie un santier de cativa ani buni ??? Acolo este o mare afacere si o mare tzeapa trasa moldovenilor ! Cred ca cineva trebuie sa-i traga la raspundere pe drumari !
Roman  | #16420
De ce e nevoie in tara asta de rahat sa moara un om pana cand sa se siseze cineva cu neregulile care exista in diferite contracte din diferite domenii ?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1404 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016616 (s)