News Flash:

Astazi intra in vigoare noile tarife in transportul public

5 Februarie 2009
2001 Vizualizari | 5 Comentarii
• Abonamentul pe o linie va costa 60 lei in loc de 31 lei, iar cel pe doua linii 75 lei, fata de 62 lei, pret vechi

Adoptata vinerea trecuta in sedinta Consiliului Local Municipal, hotararea referitoare la ajustarea tarifelor abonamentelor pentru serviciul de transport public persoane a fost transmisa RATP-ului, aceasta urmand sa intre in vigoare astazi.

Astfel, abonamentul pe o linie va costa 60 lei (31 lei pret vechi), iar cel pe doua linii 75 lei (de la 62 lei). Evident, si abonamentele valabile 15 zile vor fi mai scumpe: 30 lei pentru o linie (16 lei pret vechi), 37,5 lei pentru doua linii (in loc de 31 lei) si 46,5 lei pentru toate liniile (pret vechi 45 lei). Liberul pe o zi va costa 6 lei, in loc de 4 lei. Singurele preturi care nu se modifica sunt ale abonamentelor pe toate liniile timp de o luna (93 lei) si liberul la purtator (185 lei). De asemenea, abonamentele pentru studenti vor ramane neschimbate, acestia urmand a plati in continuare 12,4 lei pentru a avea liber pe toate liniile. Argumentele care au stat la baza deciziei consilierilor locali sunt generate de cresterea preturilor la energia electrica, termica si combustibili, care se regasesc in cheltuielile de intretinere si exploatare a mijloacelor de transport in comun. "Anuntul cu noile tarife va fi afisat la toate tonetele RATP. Unii ieseni stiau de aceasta intentie de majorare a tarifelor si si-au procurat abonamente la pret vechi inca de saptamana trecuta", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al Regiei.

In conditiile in care pretul pe care iesenii urmeaza sa-l achite pentru un abonament pe o linie este dublu in comparatie cu vechiul tarif, reprezentantii RATP se asteapta, in urmatoarea perioada, la o diminuare a cererilor pentru acest tip de abonament. "Conform traditiei, ne asteptam sa scada incasarile la abonamente, insa estimam ca vor creste cele la bilete, in special ale seturilor. Pentru cetatenii care folosesc mijloacele RATP doar pentru a merge la serviciu, sigur, e mai ieftina varianta biletelor, insa cei care circula mult, inclusiv in week-end, isi vor mentine optiunea abonamentului pe o linie", a declarat purtatorul de cuvant al RATP Iasi. Intrebat de reporterii BUNA ZIUA IASI daca nu cumva socul provocat de noile tarife este prea dur pentru buzunarele iesenilor, oficialul RATP a precizat: "Pretul la abonamente a ramas neschimbat din 2004. Daca l-am fi majorat treptat, sa zicem cu 10% in fiecare an, iesenii ar ajuns deja sa plateasca mai mult".
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

reprezentantii ratp
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

un calator foarte multumit  | #56997
Eu lucrez 5 zile / saptamana. Locul de munca este in Zona industriala. Intr-o luna sunt, de obicei 4 saptamani, deci 20 de zile. Pretul unui bilet (cel mai scump) este 1.5 lei. Deci dus-intors este egal cu 3 lei / zi. 20 de zile X 3 lei =60 lei (atat costa un abonament pe o linie). Buuuuuun. Daca merg cu bilete cu o singura calatorie (ca sa prospere regia) eu nu castig chiar nimic, dar daca tin biletele de 60 de lei in buzunar, dimineata cand plec la servici, am sansa ca sa merg in aglomeratie si sa nu ajung la compostor (fiind iarna, nu-mi voi rupe hainele de dragul regie) pt. a composta. Deasemeni nici controlorii nu au cum sa urce in asa mijloc de transport, deci fac economie de 1,5 lei. Daca prind cateva zile de astea intr-o saptamana (si cu siguranta prind), m-am scos, ies din criza financiara mondiala. Si apropo, eu nu ma plimb in weekend prin zona industriala, ca sa am vre-un beneficiu de pe urma abonamentului de 60 lei. In concluzie, cred ca un abonament pe o linie de 50 lei, era mai realist si poate imi luam si eu asa ca imi voi lua un set de 10 bilete ce costa 12.5 lei, imi ajunge o saptamana X 4 saptamani = 50 lei, daca am sansa sa merg in aglomeratie, ies si mai ieftin. Si de ce as cumpara un abonamet, am vreo facilitate, am loc rezervat in mijlocul de transport, m-i se ofera vreun ceai, cafea? Eu va dau bani anticipat, pt. serviciul oferit de d-voastra. Ce castig eu? Hai sa auzim de bine.

PS. Ma bucur enorm, cand vad ca altii sunt mai prosti ca mine!
Minciuni  | #56998
In 2004 pretul barilului de petrol era de 40$, azi este de 40.61$, deci pretul carburantilor nu este un motiv de crestere al abonamentelor.
ciprian  | #56999
rusine scumpiri fara cap care v-or duce la faliment controlori needucati si nespalati vatmani si soferi impertinenti si necivilizati sefi cu saalrii mari si care cred ca institutia e a lor asta e ratp iasi nu mai zic de mijloace de transport mizerabile care circula dupa bunul plac al dispecerilor de gastile de cartier si alti indivizi dubiosi care ne terorizeaza in mijloacele de transport de tiganii care circula fara bile si te fura ca in codrul la toti acesti indivizi tovarasii controlori nu le fac absolut nimic daca nu au bilet ca na au liber pe ratp din nastere nu mai zic de controlorii care mai prind asa cate o fatuca sau un elev fara bilet ca il ia deoparte sa nu il vada nimeni si la mica intelegere il rezolva....rusine in halul asta ne vom intalni cate 3-4 persoane si vom merge cu taxiul ... mai vreti si alte exemple domnilor de la birouri???ne vom avea transport civilizat cand vom trai bine......peste 100 de ani probabil si atunci din pomana altora....
iesean  | #57000
nesimtire, sa le dubleze dintr-o data....sunt incompetenti sefii si nu stiu sa conduca o regie, de aia nu au profit..sa nu mai furati !!!!..eu voi renunta la abonament..in speranta ca ratp va da faliment..si boul de oficial de la ratp nu stie sa calculeze: 10% pe anx 4 ani..acu abonamentele erau cu 40% mai scumpe, nu duble
irinel  | #57001
nu va mai ajung banii..o sa circule autobuzele goale..o sa vedeti voi
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3095 (s) | 22 queries | Mysql time :0.170575 (s)