News Flash:

Atentate zilnice la viata cetatenilor

26 Martie 2004
789 Vizualizari | 0 Comentarii
•Mijloacele de transport electric in comun atenteaza in fiecare zi la viata cetatenilor orasului •In Iasi nu trece o zi fara sa aiba loc un incident in care sa fie implicat un mijloc de transport al RATEC •Cu toate acestea, reprezentantii Regiei nu recunosc starea deplorabila a utilajelor din parcul auto si a sistemului de retele de distributie si dau vina pe transportul aglomerat din oras •Controlorii RATEC se comporta ca niste huligani Controlorii de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), condusa spre dezastru de directorul Neculai Abalasei, fac legea in oras, de mofturile lor depinzand prezenta la timp la program a mii de ieseni. Оn dispretul total al respectului fata de calatorii care platesc bilete si abonamente, incasari din care li se platesc salariile, controlorii lui Abalasei opresc mijloacele de transport intre statii, dupa bunul plac, indiferent de ora. Abalasei stie si incurajeaza aceste actiuni, ascunzandu-se in spatele unor afirmatii referitoare la nivelul scazut al incasarilor, la lipsa de bani cu care se confrunta RATEC. Asemenea atitudine nu face altceva decat sa permita controlorilor sa fie violenti, nu numai in limbaj, sa traga pur si simplu din tramvai sau din troleibuz orice calator sub pretextul ca n-ar bilet, nu l-a compostat sau ca biletul nu este bun. Cele mai multe asemenea victime sunt din randul copiilor, al batranilor si al celor care sunt imbracati mai saracacios. Sau, uneori, al tinerelor care sunt ceva mai dragute. Orice contestatie la amenzi este sorita esecului, din start. Оn tot acest timp, Neculai Abalasei sta linistit in fotoliul directorial, mai trece pe la Primarie, unde se plange ca n-are bani si, dupa fix opt ore, pleaca linistit acasa. Cu autoturismul! Gheorghe Nichita, impreuna cu PSD, trebuie sa intervina in forta pentru a rezolva situatia de la RATEC, pentru a distruge clanurile de aici, daca vrea sa nu se inregistreze o catastrofa rutiera in viitorul apropiat. Оn caz contrar, ori interesele partidului de guvernamant sunt atat de puternice, incat mentinerea lui Abalasei in functie este obligatorie pentru a satisface cine stie ce interese, indiferent de cate victime ar provoca deraierea unui tramvai, ori campania electorala din acest an este mult mai importanta decat vietile oamenilor. Devine din ce in ce mai clar ca Neculai Abalasei trebuie schimbat din functia de conducere pe care o detine. Politica manageriala de imbunatatire a parcului auto sau de inlocuire a sistemului de retele de distributie a curentului electric a lui Neculai Abalasei este din ce in ce mai deficitara. Nu trece aproape nici o zi in care unul din tramvaiele sau troleele apartinand RATEC sa nu fie implicat in vreun incident stradal, care sa aiba ca efect blocarea circulatiei. Mentinerea in fruntea Regiei a unei persoane care nu da doi bani pe siguranta cetatenilor reprezinta un atentat la viata acestora. Astfel, numai in cursul acestei saptamani au fost inregistrate cateva incidente periculoase pentru siguranta calatorilor: un troleibuz a luat foc pe bulevardul Independentei, de cateva ori, inclusiv ieri, tramvaiele au blocat diverse intersectii din oras, si, tot ieri, tot pe Independentei, un troleibuz a ramas cateva ore blocat in trafic. Politica strutului In loc sa recunoasca incapacitatea de a face fata unui transport de persoane de calitate, care sa asigure securitatea calatorilor, reprezentantii RATEC prefera sa aplice politica strutului si sa dea vina pe ceilalti participanti la trafic. "Aceste defectiuni ale troleelor sau ale tramvaielor apar din cauza aglomeratiei si din cauza faptului ca o parte dintre cetateni nu parcheaza masinile unde trebuie, impiedicand circulatia", a declarat Mihai Adrian, purtatorul de cuvant al regiei de transport electric. Incercand sa salveze imaginea societatii comerciale din subordinea Primariei, Mihai Adrian sustine ca, chiar si in conditiile in care ar fi achizitionate utilaje noi, acestea nu ar putea face fata transportului aglomerat din oras. "Se creeaza cateodata mari aglomerari in trafic si un troleu nu poate ocoli mai multe randuri de masini. Este normal ca firul contact sa sara atunci cand incearca sa treaca pe langa sirurile de masini parcate aiurea", explica purtatorul de cuvant al RATEC. Acesta a mai precizat ca, pentru acest an, consilierii locali au aprobat investirea a 70 miliarde de lei pentru inlocuirea caii de rulare din zona Bila - Arcu - Gara, Targu Cucu - Cinci drumuri si din zona Alexandru. "Deocamdata nu avem acesti bani", a afirmat Mihai. Acesta sustine ca la licitatia de sina desfasurata in aceasta saptamana nu s-a prezentat decat un singur participant, Expo Transport Sistem, firma care este reprezentantul unei firme austriece. "Din cauza faptului ca a existat un singur ofertant, aceasta licitatie va fi sustinuta din nou in cursul lunii aprilie", a mai precizat purtatorul de cuvant. Marlania angajatilor RATEC Neculai Abalasei a angajat pe post de controlori niste persoane al caror comportament este de-a dreptul revoltator. Pe langa faptul ca acestia fac abuzuri in serviciu, limbajul folosit de acestia este mai mult decat suburban. Astfel, o parte dintre controlorii RATEC opresc tramvaiele si troleele si tramvaiele intre statii, in special in zona Palatului Culturii, ceea ce este complet ilegal, si controleaza calatorii. In conditiile in care vreunul este prins fara bilet, acesta este bruscat sa coboare din mijlocul de transport si agresat verbal sa plateasca amenda. Acestia incalca astfel un articol al Regulamentului de ordine interioara, care prevede ca persoana prinsa fara bilet este condusa la sediul societatii comerciale si legitimata. Acest lucru demonstreaza inca o data ca Neculai Abalasei nu are ce cauta in fruntea Regiei de Transport Electric in Comun. Pe langa faptul ca nu este in stare sa administreze si sa rentabilizeze parcul auto cu strategii concrete, personalul angajat de catre acesta pentru a controla cetatenii este sub orice critica. Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1271 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014275 (s)