Actualitate

ATENTIE IESENI. Ce masuri sunt luate in oras pe timp de canicula

Publicat: 13 aug. 2014
1
Ca in fiecare an, pe perioada in care sunt inregistrate temperaturi ridicate, Primaria Iasi, prin Directia de Asistenta Comunitara (DAC), aplica o serie de masuri specifice din domeniul asistentei sociale destinate unor categorii de persoane defavorizate, cu risc major de imbolnavire, numarul persoanelor monitorizate fiind de aproximativ 500. 
Citeste si ATENTIE IESENI. Astazi este cea mai calduroasa zi din an. COD GALBEN DE CANICULA
 
In concordanta cu Planul de masuri pentru diminuarea efectelor provocate de vremea caniculara asupra populatiei Municipiului Iasi, aprobat de Comitetul Local de Urgenta, actiunile operative intreprinse de Directia de Asistenta Comunitara sunt urmatoarele:
 
Identificarea si monitorizarea persoanelor defavorizate ce pot fi afectate sever pe perioada de avertizare caniculara. In evidentele Directiei de Asistenta Comunitara Iasi, in categoria mentionata anterior sunt incluse: persoanele varstnice singure si/sau nedeplasabile, persoanele cu dizabilitati, bolnavii cronici sau cu boli incurabile, persoane fara locuinta/fara adapost, persoane asistate prin unitatile sociale aflate in subordinea directiei, etc.
Deschiderea unei linii telefonice pentru preluarea, in regim de urgenta, a sesizarilor venite de la populatia Iasului: numar de telefon 0332 – 440647, disponibil in intervalul 900 – 1600, zilnic, in perioada caniculara, cu avertizare de cod galben, portocaliu sau rosu. 
Citeste si Canicula da peste cap mersul trenurilor: Intarzieri de zeci de minute

Achizitionarea unor produse necesare pentru suportarea temperaturilor extrem de ridicate: apa minerala, fructe, cantitatile pentru fiecare persoana vulnerabila urmand a fi stabilite in functie de propunerea directiei, prin Dispozitia Primarului Municipiului Iasi.

Distribuirea catre persoanele defavorizate aflate in evidenta directiei se va face la domiciliul beneficiarului.
Sprijin in achizitionarea alimentelor de baza, in functie de solicitarea inregistrata prin linia telefonica de urgenta, plata produselor fiind suportata de beneficiar.  
Alte masuri stabilite in situatii de neprevazut, constatate de echipele directiei pe teren.    




Adauga un comentariu