Local

Atentie, ieseni! Raiffeisen Bank trage tepe clientilor

Publicat: 03 feb. 2014
1

@ Banca a fost drastic amendata de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Iasi @ Comisarii au gasit mai multe nereguli la contractul incheiat de un iesean cu institutia bancara @ Una dintre neconcordantele descoperite facea referire la comisionul de administrare a contului

Una dintre cele mai cunoscute banci a fost prinsa din nou de autoritati pe picior gresit. Raiffeisen Bank a fost amendata de Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi cu 10.000 de lei dupa ce un iesean a reclamat institutia bancara. Acesta era nemultumit de relatia contractuala pe care o avea cu banca. Dupa ce au verificat documentatia pusa la dispozitie de clientul iesean, comisarii au gasit mai multe nereguli in contractul incheiat de acesta cu banca, care afectau consumatorul.

Amenda de 10.000 de lei

Clientul iesean facuse un credit bancar cu dobanda variabila, in urma cu 5 ani. Acesta a achitat lunar rata stabilita prin contract si nu ramasese niciodata dator bancii. Totul a decurs normal, pana in momentul in care si-a dat seama ca plateste un comision care nu apare nicaieri in contractul semnat in urma cu cativa ani. Nemultumit de relatia contractuala pe care o avea cu banca, ieseanul a solicitat comisarilor din cadrul CJPC Iasi sa controleze institutia bancara. Verificand documentatia respectiva, comisarii au constatat ca in mod gresit, pe graficele de rambursare eliberate consumatorului, comisionul de administrare nu apare cu aceasta denumire, ci sub denumirea „alte plati”, aspect care induce in eroare consumatorul.

Citeste si: Iesean stors de bani de Raiffeisen. Banca amendata pe masura

De asemenea, o alta greseala pe care au gasit-o comisarii a fost cea legata de dobanda variabila. Astfel, fiind vorba de un contract cu dobanda variabila, calculata in functie de indicele Euribor la 6 luni, graficele de rambursare, in conformitate cu legislatia in vigoare, trebuie sa indice in mod clar faptul ca dobanda este valabila doar pe durata aplicarii indicelui respectiv. Aceasta informatie lipsea de pe toate graficele de rambursare emise pana in prezent. Reprezentantii bancii au explicat ca aceasta deficienta a fost o eroare de soft. Pentru neregulile gasite, comisarii CJPC Iasi au sanctionat institutia bancara cu amenda contraventionala de 10.000 de lei, fiind totodata obligata sa intre in legalitate in ceea ce priveste modul in care emite graficele de rambursare transmise consumatorului. Contactati telefonic pentru a oferi un punct de vedere in legatura cu aceasta situatie, reprezentantii Raiffeisen nu au oferit niciun raspuns. „Transmitem numarul dumneavoastra directorului si veti fi contactata pentru a primi un raspuns”, au declarat reprezentantii bancii.

Anul trecut au fost aplicate amenzi de 17.000 lei

In decursul anului 2013, Banca Raiffeisen a mai primit trei amenzi, in cuantum de 17.000 lei si un avertisment. Ultima amenda a fost de 15.000 de lei, aplicata pentru ca banca a obligat in mod nejustificat un client iesean sa plateasca o suma considerata restanta pentru neachitarea unei rate. Ieseanul s-a trezit bun de plata, dupa ce banca la care avea de platit o rata nu a inregistrat sumele achitate lunar, astfel ca acesta figura cu restanta. Totul s-a intamplat dupa ce Raiffeisen Bank a preluat contractul de la Citibank Europe. Barbatul platea lunar sume mai mari decat cele prevazute in contract, datele scadente nefiind depasite. Problemele au aparut cand acesta a achitat intr-o luna o suma mai mica, fiind ferm convins ca plata unor sume mai mari in lunile anterioare il vor ajuta. Insa banca nu inregistrase acele plati, iar ieseanul s-a trezit ca este dator.





Comentarii
  • Confirm. Si eu am avut mari problem cu un card de cumparaturi. Nu primeam rapoartele de activitate, mi-a fost marita limita de creditare fara acordul meu, mi-au disparut sume de bani din cont si, in final, s-au spalat pe maini: „intrucat termenul de contestare… a fost depasit, banca nu mai poate initia demersurile necesare pentru recuperarea tuturor sumelor in discutie”. Saracii de ei…

    • Cea mai mare golaneala din Romania o face Cosmote in complicitate cu asociatii lor, recuperatorii
      Vagabontii astia ar trebui anchetati si trasi la raspundere, au inselat 10% din populatia Romaniei
      Mie mi-au dat o cartela gata blocata si m-au facturat ANI in sir ca si cum as fi vorbit de pe ea
      Evident ca n-am platit nimic si-au facut proces pe ASCUNS in Justitie FARA macar sa fiu CITAT si fara sa am dreptul la aparare !
      Golaneala mai mare ca asta nu exista pe fata pamantului !!!
      Unde ati mai auzit pe fata pamantului sa fii JUDECAT in INSTANTA si sa n-ai drept la APARARE si nici macar sa fii anuntat sau CITAT ca ai proces ??? …Ei, bine, aceste faradelegi le practica Cosmote !!!

    • am reusit dupa 1 ani de cereri pe mail si tipete la telefon (din partea lor)sa intru in posesia extraselor pt cardul de cumparaturi. depuneam pe card si nu stiam care mai e situatia contului. am primit in sfarsit extrasul: tot ce am depus…s a dus pe apa sambetei. nu s a achitat nimic din credit. soldul e acelasi…
      extraele le am obtinut dupe ce am amenintat cu opc ul…

  • Sa intre OPC si la Bancpost.Sunt acolo niste incompetente care nu aduc decat deservicii bancii in ceea ce priveste comportamentul si cheful de munca.
    Cat despre norme si contracte,toate sunt in beneficiul bancii ,nu al clientilor.

  • O sa aveti subiect de dezbatut, legat de bataia de joc la adresa clientului care sustine salariul unor incompetenti din Bancpost.
    Vor da explicatii la Parchet si in instanta daca nu-si revizuiesc atitudinea fatza de clientii de pe urma carora isi iau leafa,sa nu se creada dumnezeii bancii si sa caute solutii sa atraga si sa mentina clientii,nu sa-i indeparteze.

Adauga un comentariu