Titlurile zilei

Atenție, ieșeni! Schimbări importante în traficul din cel mai aglomerat rond rutier din oraș. Deciziile vor intra în vigoare în aceste zile

Publicat: 17 mai 2021
Rondul din fața Universității Agronomice din municipiul Iași
Comisia de Circulație de la Primăria Iași a decis să implementeze o serie de schimbări în traficul din zona rond Agronomie din Copou. Măsurile au fost luate pentru fluidizarea traficului din dreptul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară

Traficul rutier din zona rond Agronomie, din cartierul Copou, va suferi o serie de modificări. Astfel, șoferii care circulă în zona Universității de Științe Agricole vor avea parte de o serie de surprize. Deciziile au fost luate de reprezentanții Comisiei de Circulație de la Primăria Iași

Una din cele mai circulate zone din municipiul Iași va avea parte de o serie de schimbări majore în traficul rutier. Este vorba despre artera de legătură din zona Copou spre ieșirea către Breazu, în dreptul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad”. Deciziile au fost luate de reprezentanții Comisiei de Circulație de la nivelul municipalității ieșene. Astfel, în perioada următoare vor fi puse în aplicare măsuri legate de montarea unor separatoare de sens, separatoare de benzi, reducerea unei porțiuni din trotuarul de gardă (platforma din beton care înconjoară un imobil) de la USAMV, dar și mutarea unei bariere din dreptul instituției de învățământ superior.

Măsuri pentru fluidizarea traficului în zona rond Agronomie din Copou

O primă schimbare va avea loc în zona Copou, la ieșirea din municipiu. Astfel, pe axul aleii Mihail Sadoveanu și pe marcajul longitudinal dintre prima și a doua bandă, pe tronsonul cuprins între poarta principală de acces- bariera, în curtea Universității de Știinte Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) și rond Agronomie, vor fi montați popici/ separatori de trafic. Reprezentanții municipalității au arătat și în ce constau aceste schimbări.

„În fața șirului de separatori de sens dintre prima și a doua bandă va fi montat un indicator ocolire stânga-dreapta. Bariera de la poarta principală a USAMV va fi retrasă până la limita de proprietate a acesteia, de împrejmuire, în vederea creării zonei de stocare pentru accesul în incintă, lasând astfel liberă circulația pe aleea Mihail Sadoveanu”, au menționat reprezentanții Primăriei Iași.

Treceri de pietoni desființate în Copou

În plus, Comisia de Circulație de la Primăria Iași a decis și alte măsuri ce țin de zona de la rond Agronomie din Copou.

„Prima și a treia trecere de pietoni de pe aleea Mihail Sadoveanu, pe sensul de mers dinspre rond Agronomie spre Breazu, respectiv trotuarul de gardă de pe aleea de ieșire auto cu barieră de la USAMV vor fi desființate. Pe prima bandă și pe a doua bandă vor fi montate panouri de informare cu preselectarea benzilor de urmat. În acest caz este vorba despre direcția înainte și la dreapta, respectiv direcția înainte”, au mai menționat reprezentanții municipalității ieșene.

În plus, în rond Agronomie, între strada I. L. Caragiale și aleea Grigore Ghica Vodă, va fi amenajată o stație taxi cu trei locuri. Pentru zona Copou au fost luate în calcul și alte măsuri legate de fluidizarea traficului rutier.

Circulație închisă în centrul municipiului Iași

În plus, Comisia de Circulație de la Primărie a decis și implementarea altor măsuri în traficul din oraș. Astfel, la solicitarea Operei Naționale Române Iași (ONRI), s-a decis ca joi, 20 mai, în intervalul orar 17:00 – 22:00, circulația rutieră să fie închisă pe strada I. C. Brătianu, pe tronsonul cuprins între strada Agatha Bârsescu – strada Cuza Vodă. În acest caz este vorba despre organizarea unui spectacol în aer liber. Reprezentanții ONRI vor organiza „Gala de Operă”, spectacol susținut în zona cuprinsă între străzile I.C. Brătianu și Agatha Bârsescu.

Se interzice traficul greu pe șoseaua Iași – Voinești

Comisia a luat în calcul și alte aspecte legate de traficul din oraș. Măsurile vizeză interzicerea traficului greu pe șoseaua Iași – Voinești, zona de intrare în municipiu, dar și alte măsuri.

„La capitolul Diverse au fost înregistrate trei propuneri. Este vorba despre montarea unui indicator Interzicere trafic greu pe șoseaua Voinești, la intrarea în municipiu. A fost luată în calcul și rediscutarea interzicerii virajului stânga de pe strada Nicolina pe aleea Rozelor pe ambele sensuri de mers. S-a mai decis și mutarea peronului de tramvai de pe strada Nicolina, dinaintea pasajului Nicolina, pe sensul de mers spre Podu Roș, pe noul amplasament, vizavi de supermarket”, au mai menționat cei de la Primăria Iași.





Comentarii
  • Pasajul de la capat Copou nu are nici un sens. Mai sparge Chirica bani pe studiile de fezabilitate cu firmele de casa, dupa aia isi da seama ca nu are nici o noima si/sau logica. Cand ai o banda pe sens pe aleea M. Sadoveanu si iti mai vin 2000 3000 masini in plus (in maxim 2 ani de zile), ai o problema. Singura varianta cred ca raman pasajele supra-terane, dar nu vad eu pe smecherii din Copou/aleea M. Sadoveanu sa accepte varianta asta. Chirica si-a luat cascavalul, PUZ-urile sunt deja oferite, hai cu betoanele.

  • Ușor ușor zona Copoului va fi distrusă de toți așa ziși investitori care construiesc bloc după bloc fără a investi nimic infrastructura. Traficul a crescut si foarte mult datorită celor care ard gazul aiurea prin Copou si aerul a devenit irespirabil in zona.

  • Mai e o solutie simpla si usor de aplicat. Sens unic pe coborare pe Copou, sens unic pe urcare pe Sararie. La Liceul Pedagogic rond si unirea sensurilor, ca de acolo spre Breazu soseaua e larga si slab circulata,iar pana la Liceul Pedagogic multe din cele 2000 de masini vor fi fost deja ajunse acasa. Ramane problema parcarilor la blocuri, pe asta nu o vad solutionata nicicum.

  • Si cum ajungi la vilele de lux, la blocurile si strazile adiacente daca sa zicem esti la BCU si vrei sa te duci acasa ? Am luat in calcul ca ai sens unic de coborare pe Copou. Nu merge combinatia asta. Plus ca ai jos la UAIC ditamai intersectia care impreuneaza Toma Cozma cu/spre L. Catargi. Acuma sa ma ierte doamne doame, dar pentru dezvoltatorii imobiliari care-i cumpara vile lui Chirica, trebuie ca noi iesenii sa o sugem ? Iarasi ? Este echitabil ?

  • Studiile nu au fost puse in discutie publica si nici aceste schimbari. Totul este dupa bunul plac a lui Chirica care nu face altceva decat sa enerveze si mai mult iesenii. A dat acele autorizatii catre firmele lui Voiculescu, pentru construirea de 22 blocuri si acum nu stie ce face cu traficul. Atata timp cat tu nu ai construit nimic si vii cu alte si alte constructii, cum poti iesi ca marlanul si sa mai vorbesti de trafic ingreunat, de poluare, etc?????????? Un nimica pe creanga subreda a DNA-ului.

  • Ai blocurile lui Niculita, le ai pe alea perete in perete cu Gradina Botanica, mai urmeaza un proiect pe 5 hectare a unui bucurestean, mai ai blocurile albe de la strada vizavi de pedagogic. Niculita iar vrea sa cumpere 10 hectare, patronu de la Castel sta geana pe statiunea viticola.
    Urmeaza lejer inca 5000 masini in zona, dar nu acum, nu acum, in maxim 2 hai sa zicem 3 ani.
    Chirica, pe Chirica il doare fix la banana. 10% are onorariul. Intrarea lui in PNL a costat 1.ooo.ooo euro, de unde bani ? Normal ca din imobiliare.

  • ideea cu sensul unic e foarte buna. s-ar putea renunta si la rond Agronomie, nu e intersectie acolo si nu are nici o utilitate. desfiintarea artezienei ar descongestiona traficul. e o buna ocazie sa prelungim tramvaiul (tot vin vagoane noi) pana la Breazu, pot intoarce acolo la Castel, ar folosi toata lumea transportul ecologic in comun.

  • O alta sursa majora de aglomeratie o constituie masinile studentilor. Daca ar exista un minim de vointa politica sau administrativa s-ar descuraja venitul la studii cu masina prin taxe prohibitive.
    Mai mult (si mai grav), cei din provincie (vs, bt, bc) care vin la oras si isi cumpara apartament in Iasi nu isi reinmatriculeaza aici masinile si implicit nu platesc impozit orasului nostru. Cu acei bani am putea face lucruri bune.
    De ce politia locala nu face razii de identificare a apartinatorilor masinilor care nu au numar de IS dar umplu strazile si parcarile noastre ? Cocalarul are buletin de IS (ca si-a luat garsoniera la bloc) dar conduce masina de boston ? Boaaaf, amenda, pana ce il silim sa o inmatriculeze si sa plateasca aici impozit. Nu ar decongestiona circulatia, dar am mai aduna bani la bugetul local.

  • La renumita universitate Oxford vin studenti din toata lumea! Fii de milionari/miliardari etc!
    Niciun student nu are voie sa intre in Campus cu masina! Doar cu bicicleta! Am constatat asta cu 20 de ani in urma, cand am vizitat Universitatea.

  • Administrație penibila! Mânca-te-ar pușcăria, Chirica! Asta este singura soluție. Chirica la pușcărie și sa vina la primărie un om normal. Nu acest corupt

  • Ce multe comentarii anti Chirica, si totusi nu a trecut un an de la alegeri, un primar reales, asadar pe care il stiam. Pai dupa atatia ani de distrus Iasul ce credeau oamenii ca o sa se schimbe?

Adauga un comentariu