Eveniment-Social

ATENTIE STUDENTI. Care sunt competentele cautate de angajatori la absolventii ieseni

Publicat: 07 nov. 2014
Limbile straine, competentele digitale, initiativa, manifestarea spiritului antreprenorial si capacitatea de intelegere a procesului de invatare sunt printre cele mai mari asteptari pe care angajatorii le au de la absolventii Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) Iasi. De asemenea, gandirea critica, comunicarea, creativitatea, lucru in echipa si managementul timpului sunt considerate a fi cele mai importante soft skill-uri ale unui absolvent. Acestea sunt principalele rezultate ale cercetarii realizate de UAIC, ca parte dintr-o initiativa mai larga privind colaborarea Universitatii cu mediul de afaceri. La studiu au participat 42 de respondenti, reprezentanti de la 40 de companii din zona de dezvoltare N-E, aflati pe pozitii de top management. De altfel, conducerea UAIC a initiat in acest an un program de intalniri periodice cu managerii celor mai mari companii angajatoare ale studentilor si absolventilor Universitatii. Prima intrevedere s-a desfasurat in luna aprilie, iar cea de a doua a avut loc in data de 7 noiembrie 2014. 
Scopul celei de a doua intalniri a fost reprezentat de comunicarea rezultatelor cercetarii mentionate si stabilirea grupurilor de lucru cu membri din mediul academic si economic, in vederea adaptarii curriculum-ului universitar la asteptarile pietei muncii si initierea unor colaborari in cadrul proiectelor pe care UAIC. In concluziile cercetarii s-au evidentiat competentele specifice si soft skill-urile pe care angajatorii le asteapta de la studentii si absolventii Universitatii, dar si care sunt disciplinele continuturile care ar trebui sa se regaseasca in curricula universitara pentru a creste nivelul de angajabilitate al absolventilor UAIC. De asemenea, jumatate dintre companii sunt dispuse sa colaboreze cu Universitatea in organizarea unor module si seminarii specifice, aratandu-si disponibilitatea de a primi in practica studenti.
Un alt aspect foarte important al studiului este reprezentat de viziunea angajatorilor privind continuturile care ar trebui sa se regaseasca in curricula universitara. Printre cele mai de interes discipline se afla servicii pentru clienti, managementul relatiei cu clientii, scrierea si dezvoltarea de aplicatii, analiza de business. Pe langa aceste teme, a fost subliniata importanta activitatilor sau disciplinelor necesare formarii de soft skill-uri (comunicare, tehnici de prezentare, managementul propriilor resurse, plan de dezvoltare personala). Indiferent de domeniul de activitate al companiilor participante la studiu, importanta instruirii studentilor in insusirea limbilor straine a fost scoasa in evidenta si de raspunsurile participantilor oferite la intrebarea legata de discipline de studiu. Nu in cele din urma, jumatate dintre companiile implicate in studiu si-au exprimat intentia de a colabora in organizarea si sustinerea unor module sau seminarii pentru studentii UAIC. Cercetarea a mai aratat disponibilitatea a 25 de companii dintre cele 37 dispuse colaborarii cu Universitatea, de a primi in practica un numar de 1 pana la 20 de studenti, fiecare. Doar cateva companii au capacitatea de a primi peste 20 de studenti, iar cele care pot primi peste 100 de studenti practicanti activeaza in domeniul bancar (numarul mare de filiale permite si plasarea unui numar mare de studenti). In ceea ce priveste evenimentul de vineri, 7 noiembrie, printre invitati s-au numarat directorii reprezentantelor companiilor multinationale, directori regionali ai marilor banci si firme de asigurare, antreprenori si directori ai companiilor romanesti de succes din zona de N-E.



Adauga un comentariu